Mnoho hráčů prožilo včera v podvečer předčasné Vánoce. Po dlouhých 15 letech od posledního dílu se totiž rozrostla série S.T.A.LK.E.R. o plnohodnotné pokračování Heart of Chornobyl a první hráči se mohli pustit do nového příběhu v nebezpečné, ale nádherné a atmosférou přesycené Zóně. Ne všechno je ale takové, jaké se mohlo zdát z oficiálních videí a trailerů, připočteme-li k tomu problémy s optimalizací a další nedostatky, o kterých začali hráči ve velkém mluvit už v průběhu noci. Patrně i proto zareagovali vývojáři z GSC Game World krátkým vzkazem, ve kterém jednak vyjadřují vděk a nadšení, jakou hru dokázali dokončit, ale současně připouští, že vše ještě není zcela optimální a slibují další opravy.
A message from the GSC Game World Team.
Before you step into the Zone, we’d like to take a moment to share something from the heart. pic.twitter.com/wuLRAkq7Ba
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) November 20, 2024
„Navzdory všem okolnostem je to tady. Naše největší hra, náš příběh, náš milostní dopis Ukrajině. Po více než 15 letech se vrata do Zóny znovu otevírají,“ píší vývojáři na úvod svého vzkazu, který se objevil na sociálních sítích. Dále vyjadřují své přesvědčení, že každý, kdo už má se sérií předchozí zkušenost, se bude cítit i Heart of Chornobyl jako doma, a současně věří, že se pro unikátní svět hry nadchnou i úplní nováčci. Podle vývojářů už jen proto, že S.T.A.L.K.E.R. 2 vznikal s láskou a vášní každého jednoho zaměstnance studia a vývojáři doufají, že to bude ze hry cítit. „Ve hře je spoustu věcí, na které jsme neuvěřitelně hrdí,“ dodávají pak zástupci GSC.
V dalším odstavci nicméně přiznávají, že i oni sami si jsou vědomi nedostatků a „nezačištěných hran“, které se budou snažit v dalších dnech a týdnech obrousit. „S.T.A.L.K.E.R. 2 je obří hra, […] ve skutečnosti jsme nikdy nevytvořili nic, co by mělo podobné rozměry,“ vysvětlují vývojáři a slibují, že nikam neodchází a budou pečlivě sledovat dojmy a připomínky hráčů, aby byli schopní rychle odstraňovat případné problémy. „V prvních dnech po vydání budeme pracovat na rychlých opravách a budeme je vydávat v nejlepší možné podobě, co nejrychleji to půjde,“ zavazují se autoři. V prosinci by pak ke slovu měl přijít širší plán dalšího bezplatného obsahu, který bude do hry proudit v budoucnu, a patrně půjde o poměrně velké věci.
Na detaily si však musíme počkat a do té doby doufat, že plánované „hotfixy“ budou moci ovlivnit optimalizaci a hlavně stabilitu výkonu, se kterou se hra na PC zejména potýká. Doplnit nicméně můžeme i to, že si hru v prvních hodinách pustilo na Steamu souběžně 113 tisíc hráčů, jak odhalují statistiky ze SteamDB, což v porovnání s jinými letošními hrami podobných ambicí nepůsobí jako příliš velké číslo. Faktem ale je, že marketing od prvních chvil upozorňoval na to, že je hra k dispozici na konzolích i PC v rámci Game Passu, a to se v tomto konkrétním případě do statistik nepochybně promítá.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jinak hra jako taková je fajn