Na konci minulého týdne vyšel v předběžném přístupu očekávaný datadisk Dawntrail pro populární MMORPG Final Fantasy XIV. Jenže i když do vydání ostré verze vývojářům ze Square Enix zbývá ještě několik dní – uvedení je naplánované na úterý 2. července – budou mít plné ruce práce. S datadiskem totiž přišlo několik závažných chyb, za které se dokonce v obsáhlejším blogu omluvil producent hry Naoki Jošida.
„Nejprve bych chtěl poděkovat všem, kdo hrají Dawntrail od startu předběžného přístupu,“ řekl na Jošida na úvod, hned vzápětí ale přidal omluvu. „Rád bych se však upřímně rád omluvil za problémy, které jsme zjistili a níže je rozebíráme podrobněji,“ dodal producent a pustil se do vysvětlování, o jaké chyby jde a co s nimi budou vývojáři dělat.
Producer and Director Naoki Yoshida would like to share further information regarding the stability issue for Xbox players, as well as other updates regarding known issues in Patch 7.0.
🌐 https://t.co/GDXMLKY5YI pic.twitter.com/X7RK0IAk5O
— FINAL FANTASY XIV (@FF_XIV_EN) June 30, 2024
Asi nejzávašnější aktuálně známá chyba se pojí s verzí pro Xbox. Hra zde totiž přestává reagovat při přechodu mezi oblastmi, což je zejména ve spojitosti s MMO hrou problém. Hráči se totiž nemohou hnout z místa, nemohou reagovat na případné hrozby okolí a nezbývá jim nic jiného, než se odpojit a počítat s teleportem k nejbližšímu aktivnímu Aetherytu. „Naše předběžné šetření naznačuje, že tento problém je pravděpodobně způsoben tzv. fragmentací paměti,“ vysvětluje Jošida. A právě na tomto místě naznačuje, že by vydání mohlo být odloženo, protože bude podle producent trvat „několik dní“, než bude připravena oprava a hlavně, než ji vývojáři stihnou otestovat.
Další problémy se pojí s průběhy některých raidů a dungeonů, ve kterých nefunguje zmrazování nepřátel. To je klíčové pro průběh některých pasáží a kvůli tomu mohou být nehratelné Dragonsong’s Reprise (Ultimate), Minstrel’s Ballad: Shinryu’s Domain a Delubrum Reginae (Savage). I v tomto případě bude muset přijít patch, tentokrát se ale bude týkat herního klienta. A je tu i problém s animacemi některých postav, který měl podle Jošidy vyvstat omylem a už nebylo v silách vývojářů stihnout opravu na vydání předběžného přístupu. „Výše uvedené problémy jsou klasifikovány jako vysoce prioritní. Jsou předmětem zkoumání na našem vývojovém serveru a jsou systematicky řešeny,“ uzavírá pak Jošida svůj vzkaz a v samém závěru se ještě jednou omlouvá za výskyt chyb.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.