Na několik dní starou zprávu o možném odkladu next-gen verze GTA V navazuje vystoupení prezidenta Take-Two Strausse Zelnicka na konferenci Morgan Stanley Technology. V rozpravě s novináři podle Video Games Chronicle padlo několik dotazů nejen stran dosud posledního dílu zmiňované série, ale také na konto remasterů a strategie vývojářů z Rockstaru. Vzhledem k tomu, že GTA V vstoupí už na třetí konzolovou generaci, existují hráči, kteří se i vinou nízkého věku vůbec nemuseli dostat k předchozím dílům, a proto jsou úvahy nad opětovným vydáním starších dílů na místě. Podle Zelnicka to ale není tak jednoduché, jak se může s ohledem na jiné vývojáře či vydavatele zdát a jeho vyjádření nenaznačuje nic konkrétního. Vše prý zůstává v gesci Rockstaru a jedině oni mohou potenciálně činit nějaké další kroky.
„Remasterování [starších her] bylo vždy součástí naší strategie. Přistupujeme k tomu ale jinak než naše konkurence – nesnažíme se jen portovat naše hry [na další platformy], ale dáváme si záležet, abychom [na předělávkách] odvedli co nejlepší práci vstříc změnám pro další vydání s respektem k technologii, na níž hru uvádíme,“ vysvětluje Zelnick. Naráží tím i na změny, se kterými přišla PS4/Xbox One verze GTA V, která v porovnání s předchozí generací nabídla nejen vylepšenou grafiku vozidel či zbraní, ale uvedla také úplně nový first person režim nebo zvýšila počet souběžně hrajících hráčů v jedné instanci na 30. I proto se prezident Take-Two domnívá, že se jejich remasterům tak daří a je zřejmé, že v tomto duchu hodlají pokračovat i do budoucna.
I s přihlédnutím k dalším akcím, na nichž Rockstar spolupracuje se značkou PlayStation, je tak nanejvýš pravděpodobné, že i vylepšenou verzi původní hry bude provázet dosud nespecifikované exkluzivní partnerství časového charakteru.
Týkat by se to mělo i plánované next-gen verze GTA V, která by měla být vylepšená nejen po grafické, ale i technologické stránce, ať už ji budete hrát na PS5, nebo na Xboxu Series. O druhé zmiňované konzoli nicméně nechtějí vývojáři z Rockstaru otevřeně mluvit a například v oficiální tiskové zprávě z června loňského roku sice v titulku uvádí, že hra míří na „nové konzole“, ale v textu je pro příklad vybrána jen platformy Sony. I s přihlédnutím k dalším akcím, na nichž Rockstar spolupracuje se značkou PlayStation, je tak nanejvýš pravděpodobné, že i vylepšenou verzi původní hry bude provázet dosud nespecifikované exkluzivní partnerství časového charakteru, po kterém by hra měla být uvolněna dál. „Pochopitelně jsem přesvědčený, že se Rockstar postará o skvělý zážitek, což by jednoduchý port zaručit nedokázal,“ uzavírá toto téma Zelnick.
Co se týče obdobně vylepšených předchozích dílů, šéf Take-Two v podstatě jen zopakoval to, co už zaznělo v průběhu února během zveřejňování finančních výsledků za další uplynulé čtvrtletí. Tehdy Strauss Zelnick odpověděl, že dotazy tohoto typu jsou povzbuzující a na místě, dál se k nim ale nechtěl vyjadřovat a stejné stanovisko zachoval i na probírané konferenci. „Rockstar žádný nový titul neoznámil, a pokud k tomu má dojít, budou to zase oni, kdo oznámení učiní. S tímto se musíte spokojit, ode mně se bohužel ničeho dalšího nedočkáte,“ řekl Zelnick. Otázkou pak samozřejmě zůstává, nakolik by bylo možné začlenit náročnější přípravu remasteru předchozích her série vedle vývoje dalšího pokračování, což může být faktor, který podobné úvahy stopne z kapacitních důvodů. Už mnohokrát ale Rockstar dokázal – i když často za cenu tvrdých pracovních podmínek – že umí zázraky, takže se necháme překvapit a ve smyslu bombastických oznámení zůstáváme raději nohama na zemi.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nicméně, rozumím, že díky dojným kravám GTAO a RDO a připravované šestce GTA v podstatě další příjem z remasterů (nedej bože z remaků) nepotřebují, ale přesto nechápu, proč i tak nedělají jednu předělávku za druhou. Vždyť jejich katalog her (myšleno R* nikoliv Take2) tvoří jedna pecka za druhou. Fanoušci by jim za možnost opět si zahrát GTA IV, RDR nebo MP3 v kompletních verzích včetně všech DLC a ve vysokém rozlišení/frameratu se všemi možnostmi současné/minulé generace (screenshoty, videa, streaming, Dualsense atd.) utrhali ruce. Do GTA IV a RDR by zakomponovali přístup do GTAO a RDO (když tak jako tak GTAO a RDO budou oddělovat od story modu nebo to už udělali, takže vydat takový bundl staré hry a současného online není problém) a spokojeni by byli všichni. Fanoušci by si zahráli staré klasiky v novém kabátě a Zelnick a spol. by si těmito remastery udělali další reklamu na jejich business s mikrotransakcemi. Pokud nemají kapacity, protože se celá firma soustředí na dokončení šestého GTA, tak přece není problém tvorbu remasterů outsourcovat jinam.
Stran next gen verze GTA V imho nepůjde o to, že na PS5 bude hra dříve než na XSX/S. Sony má s R* marketingovou dohodu, takže je jasné, že o Xboxové hře R* mlčí, ale to ještě neznamená, že vyjde později. Tipuji, že hra bude vydána plošně na obě platformy, jen na PS5 dodá R* hráčům nějaký ingame bonus dříve, než se k němu dostanou hráči na Xboxu. V podobném duchu jako nyní hráčům na PS4 každý měsíc do GTAO a RDO přidává drobné doplňky, pakliže si platí PS Plus. Tomu, že by si Sony zaplatila za časovou exkluzivitu celé hry, se mi nechce věřit.