branding
Roblox už několik dní neběží, vývojáři neřekli proč

Roblox už několik dní neběží, vývojáři neřekli proč

Za nefunkčnost nemohou hackeři. Veřejnosti neznámý problém se už podařilo identifikovat

Zdroj: Roblox Corporation
31. 10. 2021

Pokud patříte k hráčům Robloxu, uplynulý víkend pro vás zřejmě nepatřil k nejšťastnějším. Hra totiž není od 29. října dostupná a hráči nemají ani přístup na oficiální web, místo kterého se objevuje pouze informace o probíhající údržbě. Vzhledem k popularitě této platformy, ale také skutečnosti, že je Roblox veřejně obchodovatelným subjektem na burze, je poměrně zarážející, že výpadek trvá tak dlouho, vývojáři si ale zjevně nevěděli příliš rady a dosud se jen nejasně vyjadřovali na Twitteru. Zprávy byly jen čtyři a zaměstnanci Roblox Corporation v nich pouze opakovali, že o problému ví a že vynakládají maximální úsilí, aby hru opět zpřístupnili. Nejnovější zpráva je ale pozitivnější než všechny předchozí, protože po více než dvou dnech už prý existuje řešení a Roblox by se v průběhu nadcházejících hodin mohl konečně vrátit.

„Identifikovali jsme jádro problému a víme, jak jej vyřešit. Pracujeme na tom, abychom dali hru do pořádku a budeme vás v průběhu dne informovat,“ zní v překladu poslední vzkaz, který se objevil na Twitteru v neděli v podvečer. Vývojáři jím navázali na vzkazy, v nichž se hráčům omlouvají za nepříjemnosti a v nichž dávají na srozuměnou, že jde skutečně o chybu hry, nikoliv například o právní problém, který by mohla způsobit nějaká specifická hra či partnerství v rámci celé platformy. Ve vyjádření pro magazín The Verge navíc zmínili, že nemají žádné náznaky o útoku zvenčí, takže vyloučili, že by za problém mohli hackeři. Už v noci ze soboty na neděli pak hlásili, že se blíží k rozlousknutí celého problému, což jim ale zabralo ještě dalších 20 hodin a další budou přibývat během odstraňování a opětovného spouštění služby. Také s přihlédnutím k tomu, že se výpadek týká statisíců a pravděpodobně milionů lidí, nezůstávají zprávy bez reakcí, v nichž by mohli vývojáři číst výhradně slova podpory.

Dáme-li stranou zjevně přehnaná tvrzení o depresích, třasu celého těla nebo konci všeho dobrého na internetu, hráči poměrně aktivně spekulují nad tím, zda mohou počítat s nějakou kompenzací. Nejčastěji je zmiňováno připsání nějakého množství herní měny robux na účet a hráči dokonce věří, že někdo někde slíbil rovných 1000 robuxů, nic z toho ale zatím vývojáři ani nenaznačili. Faktem ovšem zůstává, že pro někoho může být Roblox i výrazným zdrojem příjmu a právě tito hráči se právem obávají o budoucnost služby – v tomto případě by bylo možná nepřesné nazývat Roblox hrou – a chtějí odpovědi. Snad ze strachu se objevují i vzkazy s mírným nádechem výhružky, že jestli hodlá Roblox Corporation fungování hry ukončit, bude to mít nepochybně soudní dopad. Za vývojáře ale občas promluví i jednotliví zaměstnanci, jako v případě síťového inženýra Robloxu vystupujícího pod přezdívkou Cookie_monster. „Hru určitě rušit nebudeme! Všechna tvrzení o tom, že ukončíme její fungování, jsou falešné,“ musel vysvětlovat hráčům, kteří v Robloxu buďto utratili nemalé peníze, nebo si v něm vydělávají.

Takovými subjekty může být například studio Uplift Games, které na Robloxu provozuje hru Adopt Me! – jde o MMO, zaměřující se na virtuální adoptování domácích mazlíčků, které mělo k březnu 2021 přes 20 miliard spuštění. Jen pro představu, na hře pracuje přibližně 40členné studio s tržbami kolem 50 milionů dolarů, přičemž fungování Robloxu coby platformy je pro ně klíčové podobně jako například fungování Twitche či YouTube pro tvůrce video obsahu. Všichni proto věří, že po několikadenním výpadku bude vše vyřešeno ke spokojenosti uživatelů a očekáváme, že zástupci Roblox Corporation posléze blíže vysvětlí, co se stalo.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru