Spor Epicu a Applu neunikl ani slavnému hollywoodskému režisérovi Ridleymu Scottovi, který stojí za slavnou reklamou na Macintosh z roku 1984, v níž se Apple v duchu populárního Orwellova románu vymezoval vůči nadvládě IBM. Dle Epicu se ale v roli onoho Velkého bratra po letech ocitla právě společnost Apple a v rámci probíhajícího boje došlo i na hbitou reakci v podobě vypuštění předem připraveného spotu, který práci Ridleyho Scotta paroduje. V grafice hry Fortnite tak lze sledovat takřka dokonalou předělávku zmiňované reklamy, kterou slavný režisér komentuje pro magazín IGN.
Odpověď Ridleyho Scotta přišla jako reakce na dotaz, zda kauzu sleduje a co říká na práci animátorů z Epic Games. „Video jsem viděl a napsal jsem jim, že na jedné straně lze kopírování záběr po záběru brát jako kompliment. Smůlou ale je, že jejich zpráva je příliš triviální. Mohli mluvit o demokracii a o mnohem důležitějších věcech. Ale nevyužili toho,“ říká režisér, který má ve svém portfoliu například kultovní snímky Vetřelec, Gladiátor či Marťan.
Scott dále pochválil úroveň animace i celkový nápad, ale poselství za tím schované nepovažuje za ideální. Ostatně, jeho původní reklamu předznamenával už samotný název – 1984 – který křiklavě upozorňuje na stejnojmenný román a odkazuje k myšlence boje proti útlaku tehdejšího počítačového giganta IBM. Reklama zadaná Applem zafungovala i z toho důvodu, že Apple byla ve srovnání s IBM mnohem menší společnost. Jenže Fortnite je dnes gigantem na poli her, jde o symbol komerčního úspěchu a pro Epic jde navíc o zdroj astronomických výdělků. A právě to jsou možná důvody, proč Ridley Scott není ve finále spokojen se zprávou, jakou spot vysílá do světa.
Reklama zadaná Applem zafungovala i z toho důvodu, že Apple byla ve srovnání s IBM mnohem menší společnost.
V rámci krátkého připomenutí doporučujeme předchozí sérii článků týkající se této stále aktuální kauzy. Původní stažení Fortnite z obchodů na mobilních platformách Applu i Googlu bylo reakcí softwarových gigantů na zavedení alternativní metody platby za obsah do hry, která obcházela stanovená pravidla. Apple následně pohrozil zrušením vývojářských účtů Epic Games, což se také nakonec stalo. Funkce Unreal Engine na platformách od Applu ale ještě ohrožená být nemá. Na stranu Epicu bojujícího proti velkým poplatkům majitelů platforem se nicméně v mezičase přiklonil i Microsoft, jisté však je, že tato bitva není černobílá, což například mezitím stihli v obraně tvrdit i zástupci Applu. Pravdou nicméně zůstává, že jde o jednu z největších a nejzajímavějších kauz herního průmyslu poslední doby, jejíž rozuzlení může mít plošný dopad na celé odvětví.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
„But pity the message is so ordinary when they could have been talking about democracy or more powerful things… And they didn’t use it. […] I think the animation was terrific, the idea was terrific, the message was ‘ehh’.“
Zbytek uz je spis nazor Vortexu a jako takovy mel byt asi zretelneji oddelen od puvodni zpravy.
Epic je tedy dnes oproti Applu vetsim trpaslikem, nez byl Apple oproti IBM v roce 1984.
Navic v tomhle sporu preci nejde o to, kdo je jak velky, ale spis o to, ze kdyz tu dnes existuje de facto oligopol (Google, Apple) na poli mobilnich platforem, tak je treba zabranit, aby ten oligopol byl zneuzivan do te miry, jak to dela Apple. Jde tedy o princip, nikoliv o to, kolik ma Epic Games na uctech a kolik dal taha skrze Fortnite z lidi penez – to je uplne jiny pribeh a prenechal bych jej jinym soudum.