Před několika dny vyšlo najevo, že další hrou, na které pracují vývojáři ze studia Housemarque, nemusí být Returnal 2. Jak už jsme ale v článku naznačili, ani příprava úplně nové hry nemusí znamenat ukončení podpory pro velmi úspěšnou roguelite akci z loňského roku a naše slova se začínají vyplňovat. V noci na dnešek totiž vývojáři oznámili bezplatné rozšíření původní hry – Ascension – které přinese dva zajímavé herní módy. Tím prvním je kooperace, druhým pak nekonečný boj v Sisyfově věži, ve kterém půjde bez ohledu na nevyhnutelnou smrt o to, dostat se co nejvýše. Rozšíření dorazí už za necelé dva týdny – konkrétně 22. března – coby součást velkého updatu na verzi 3.0.
„Ačkoliv byl Returnal navržen se zaměřením na zážitek pro jednoho hráče, nepřátelské síly Atropu mohou občas působit až příliš silně,“ vysvětlují vývojáři k zapojení kooperace v článku na blogu PlayStationu. Doplňují, že nový režim bude možné hrát ve dvou hráčích, kteří budou moci zkombinovat svou sílu a postavit se všem výzvám, které v Returnalu a jeho procedurálně generovaném světě čekají na pokoření. Co se týče spuštění kooperace, ve startovní lokaci u spadlé lodi hlavní hrdinky Selene bude umístěn terminál, pomocí kterého je možné založit hru nebo se do nějaké připojit s tím, že samozřejmostí bude i možnost pozvat přímo vybraného parťáka. Tedy lépe řečeno parťačku, protože druhý hráč vstoupí do hry opět jako další inkarnace Selene.
V kooperaci nicméně budete moci projít celým příběhem bez výrazného omezení. Tím jediným se zdá být automatický teleport blíže k sobě, pokud se obě hrdinky příliš vzdálí. Kromě navýšení palebné síly bude možné v kooperaci také vrátit do boje zraněného spoluhráče, vývojáři ale upozorňují, že hráči budou muset něco investovat a hlavně dobře rozmýšlet, kdy se o oživení parťáka pokusit. Vykládáme si to tak, že oživování bude navázáno na některý z perků, podobně jako tomu je u druhé šance při vlastním hraní sólo. Pokud se ptáte na přerozdělování zkušeností a dalších zdrojů, vše je navázané na toho, kdo hru založil. I hráč, který se připojí, však může počítat se zachování logů, které během kooperace objeví a xenoglyfů.
Druhým módem bude zmiňovaná Sisyfova věž, ve které na hráče čeká onen nekonečný mód. Vývojáři jej popisují jako režim pro ty, kdo už plně ovládli všechny bojové techniky a hledají další výzvu. Už předem upozorňují, že snaha o dosažení vrcholu věže bude marná, protože v každém dobytém patře budou silnější nepřátelé a je pravděpodobné, že v určitý moment už zkrátka nebude možné uspět, bylo by ovšem velmi zajímavé sledovat průchody, které domněnku vývojářů vyvrátí. Buď jak buď, na konci každé fáze hrůzostrašně působící věže bude čekat nový bos – Algos – který bude rovněž při každém dalším střetu silnější a prohnanější. Vývojáři nicméně vysvětlují, že smyslem Tower of Sisyphos je nahrát co nejvyšší skóre, nikoliv dojít až na konec a možná také odhalit další střípky příběhu, které se budou ve věži nacházet. O těch samozřejmě blíže nemluví, aby zbylo nějaké překvapení pro hráče, nutno ovšem uznat, že způsob, jakým lidé z Housemarque podporují svou hru i rok po vydání, se nám velmi zamlouvá a je vidět, že z nečekaného úspěchu chtějí šikovní Finové vytěžit maximum.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.