Už od roku 2017 vzniká v přibližně 30členném švýcarském studiu Sycoforge fantasy hra Return to Nangrim. Jde o akční adventuru s prvky survival her i RPG, kterou budete sledovat z pohledu první osoby; slušelo by se však dodat, že perspektiva bude v tomto případě přinejmenším nezvyklá. V hlavní roli Return to Nangrim se totiž ocitnou trpaslíci, které vývojáři detailně představili ve vývojářských deníčcích na Steamu, v nichž padly zmínky také o propracovaném světě, bájných zbraních, vlastním runovém písmu i procedurálně generovaném obsahu. K zápiskům lidí ze Sycoforge a hrstce obrázků teď nicméně přibyl i nový teaser a zdá se, že hra zasluhuje přesunout do přihrádky se štítkem „Budeme sledovat“.
Na Return to Nangrin se podle autorů začalo v předprodukční fázi pracovat před čtyřmi lety, ve skutečnosti ale celý proces začal mnohem dřív. Už v roce 2009 skupina tří studentů zatoužila vytvořit vlastní fantasy svět, který by byl připraven pro vyprávění tisíců příběhů, což se jim zřejmě daří. Arafinn, jak se jejich svět jmenuje, už obsahuje 25 provincií, více než 2600 měst, 600 rodinných klanů a údajně propracované kulturní pozadí zastoupených národů, včetně vlastních jazyků. Na mapu se můžete nakonec podívat sami – je zpracovaná v duchu velkých plastických map ze série Total War a na příslušných místech si můžete rozkliknout detaily o jednotlivých místech.
Vedle prozkoumávání a boje s nepřáteli mají ke slovu přijít i temné pasáže, kde se bude muset hlavní hrdina spolehnout zejména na svoji pochodeň.
Jak do Arafinnu zapadá Return to Nangrin, už proto zřejmě chápete. Ačkoliv se jedná o velký projekt, Sycoforge ho vnímají jako jeden kamínek obrovské budoucí mozaiky, která se začíná stavět právě od trpaslíků. Premisa celého příběhu má určité spojnice s Hobitem spisovatele Tolkiena – v dnes již opuštěném trpasličím městě kdysi vládl ušlechtilý klan Stonebeards, něco se však přihodilo a uzrál čas zjistit, co to přesně bylo. Hráče proto čeká výprava do Nangrimu a pátrání po osudu zmiňovaného klanu, resp. jeho pádu.
Vývojáři ze Sycoforge slibují nad rámec bohatého loru velké a zajímavé lokace, které budou navíc doplněny procedurálně generovaným obsahem. Ačkoliv na tomto místě cítíme jisté obavy ze snahy nafouknout hru v malém týmu o náhodně vytvořená místa, z popisu hry se spíš zdá, že půjde spíše o předměty a hádanky, které zkrátka nemají být pro všechny hráče stejné. Také zmínka, že skrze procedurální generování obsahu se konkrétní hráč dostane jen k trochu odlišnému obsahu než ostatní hráči, na uklidňuje a jsme zvědaví, jaký bude výsledek. Vedle prozkoumávání a boje s nepřáteli totiž mají ke slovu přijít i temné pasáže, kde se bude muset hlavní hrdina spolehnout zejména na svoji pochodeň, na což poukazuje i závěr níže přiloženého teaseru. Vývojáři tvrdí, že právě oheň může být na mnoha místech hlavním bodem vaší obrany a v rámci systému craftování bude možné onu pochodeň vylepšovat.
Return to Nangrin se na poměry nezávislého studia pyšní poměrně líbivou grafikou, i když je férové dodat, že jsme vyjma statických obrázků neviděli žádnou ukázku z přímého hraní. Přesto na nás celková perspektiva a slibovaná propracovanost světa působí velmi dobrým dojmem a nezdráháme se Nangrim označit za potenciálně velmi zajímavou hru pro milovníky fantasy a trpaslíků. Jen škoda, že je datum vydání naplánované až na příští rok, na druhou stranu tím ale vzniká pro lidi ze Sycoforge dostatek prostoru finálně určit, kde se hra objeví. Momentálně míří na PC a konzole Xbox i PlayStation, není však v tuto chvíli jisté, na jakou konkrétní generaci.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.