branding
Resident Evil 2, Capcom, Resident Evil 2 měl mít lanovku, jiné nepřátele i kameru

Resident Evil 2 měl mít lanovku, jiné nepřátele i kameru

Remake se mohl od originálu lišit ještě víc, vzpomínají autoři. Umbrella mohla sídlit v horách

4. 3. 2019
Název: Resident Evil 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 25. 1. 2019

Vývojáři zodpovědní za remake survival hororu Resident Evil 2 se v dalším videu, které se objevilo na oficiálním kanálu na YouTube, rozpovídali kromě jiného o zamítnutých nápadech a návrzích, jimiž se zabývali během vývoje. Jde o zajímavou sondu do zákulisí, díky níž máme možnost zjistit, jak moc se mohl finální produkt lišit, pokud by se jeho autoři rozhodli v průběhu práce vydat jinými cestami. Ovšem pozor, některé informace se mohou odvolávat na skutečnosti z příběhu, takže si dejte pozor na spoilery. My vás varovali.

Vývojáři také uvažovali, že by umístili výzkumné zařízení Umbrelly do hor namísto do podzemí.

Dozvěděli jsme se tak například, že Mr. X měl původně obléct nějaký vojenský outfit, ale nakonec se autoři rozhodli pro civilnější pojetí tohoto neúnavného a obávaného protivníka. Zvýšená pozornost se ale věnovala i vztahu Leona a Ady a načasování jejich sblížení, které mělo v moderní verzi působit realističtěji než v originálu.

Vývojáři také uvažovali, že by umístili výzkumné zařízení Umbrelly do hor namísto do podzemí. Pohrávali si přitom i s tím, jak by se tam ústřední dvojice mohla teoreticky dostat. Jednou z možností byla lanovka, druhou pak klasický automobil, který by hráč dokonce řídil. Nabízela se však logická otázka, proč by pak raději neopustili hrdinové pohodlně město, když odhlédneme od skutečnosti, že tu minimálně Claire měla své poslání. V sirotčinci, kam se vydáme v kampani za Claire, jsme měli narazit i na nové nepřátele – nějaká humanoidní hororová stvoření, která si můžete prohlédnout v galerii.



Leon, který se ve stokách utká s aligátorem, měl původně před gigantickým ještěrem prchat déle a kamera ho mohla zabírat rovněž zezadu. Nebylo tak nicméně bez ohlédnutí zcela jasné, jak je nepřítel daleko. Do souboje se mohl zapojit i jeřáb a také bitva s G2 mohla být komplexnější.

Asi nikoho nepřekvapí, že si v Capcomu pohrávali se statickými kamerami, jaké používal originál. Mohlo jít o druhý mód, do nějž by bylo možné během hry přepínat. Mělo se dokonce jednat o klíčovou funkci, kterou by autoři přilákali fanoušky. Když se však zdálo, že hra sama o sobě nabízí celou řadu vlastních kvalit a 3rd person kamera funguje skvěle, tým od tohoto záměru upustil s tím, že už není třeba podobnou vymoženost přidávat.

Tým se pochopitelně zabýval také možností, že by remake Resident Evilu 2 člověk hrál z pohledu první osoby stejně jako Resident Evil 7.

Důvodem, proč se autoři vzdali fixních kamer, byla ale i skutečnost, že chtěli pěkně zblízka ukázat útoky nepřátel. A to by bez přibližování obrazu nebylo možné, což nefungovalo dobře. A pochopitelně se tým zabýval také možností, že by remake Resident Evilu 2 člověk hrál z pohledu první osoby stejně jako Resident Evil 7, který koneckonců pohání stejný engine.

Jak se sami můžete přesvědčit ve videu, většina z těchto nápadů – a to vypichují i samotní vývojáři – se nerozebírala v rámci týmu jen hypoteticky, ale dostaly se alespoň do fáze prototypů. To si tým chválí s tím, že se o možných variantách lidé jen nebavili, ale aktivně je zkoušeli a prověřovali. Možná i proto působí výsledek tak uhlazeně a vycizelovaně.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru