Už delší dobu bylo známo, že hru Alan Wake II od finského studia Remedy vydá společnost Epic Games, což se ale na straně hráčů nesešlo s bůhvíjakým nadšením. Jednak není PC verze dostupná na Steamu a jednak se lidé z Remedy s vydavatelem domluvili, že do světa nepošlou fyzickou verzi. Vývojáři následně vysvětlili, že je digitální distribuce stále častější, zmínili také existenci čistě digitálních konzolí Xbox Series S a PS5 bez optické mechaniky, a přidali také, že díky tomuto rozhodnutí může mít hra nižší cenovku, než je v ranku AAA her obvyklé. Ani to ale některým hráčům nestačilo a dokonce někteří z vás jste situaci komentovali tak, že si právě kvůli absenci fyzické verze hru nepořídíte. Realita na úrovni vztahu vývojář-vydavatel je ale úplně opačná, tedy velmi optimistická, a všechna rozhodnutí, která studio učinilo v kombinaci s přístupem Epic Games si nyní vývojáři pochvalují.
Shoutout to @EpicPublishing They let us make the game we wanted. Nothing but supportive. Epic’s production team especially KILLED it on Alan Wake 2. They really care. Never have I read so much good feedback from milestones and have producers play so much of the game constantly.
— Thomas Puha (@RiotRMD) October 26, 2023
Komentář oslavující Epic Games zveřejnil šéf komunikace Remedy Thomas Puha a rozhodně nešetřil chválou. „Nechali nás vytvořit hru, jakou jsme chtěli. Nedělali nic než nás podporovali,“ uvedl Puha. Podtrhnul také, že Epic dal najevo svůj zájem a péči a uvedl, že ještě nikdy v životě nedostával tak dobrou zpětnou vazbu během překonávání jednotlivých částí vývoje, jakou obdrželo Remedy právě od Epic Games. Týká se to pak i množství producentů na straně vydavatele, kteří hru prý konstantně hráli, aby mohli přicházet s názory a hodnoceními, díky kterým hra dopadla, jak dopadla. Připomínáme, že v naší recenzi jsme pokračování série udělili 9 bodů a pochvalovali si zejména scénář, zasazení hry, skvělé audiovizuální zpracování i zajímavé designérské nápady, s nimiž lidé z Remedy přišli.
Nebyl to však pouze Puha, na kterého se po vydání hry stočila pozornost. V září reflektorů je i designér Sam Lake, který stojí za úspěchem Remedy a v nové hře dokonce hraje jednu z hlavních rolí, vyšetřovatele FBI Alexe Caseyho. Rozhovor poskytl magazínu GQ, a ačkoliv přišlo na přetřes mnoho témat, Lake přirozeně dostal otázku, co by chtěl dělat teď, resp. zda si umí představit, že by dělal něco úplně jiného, než pro co je známý. Zazněla už v úvodu, ale odpověď přišla až na samém konci, jak popisuje redaktor Sam White. „Jestli bych udělal něco dalšího? Jo, pořád přemýšlím, že bych mohl,“ naznačil Lake, ale doplnil, že nepochybně přijde chvíle, kdy zkrátka odejde do důchodu. Co se ale námětu některé z jeho příštích her týče, byl poměrně konkrétní: „Jedním [z námětů] je šílená temně gotická fantasy s velkým budgetem, což jsem ještě pro nic nikdy nepoužil.“ Nakolik šlo jen o výstřel od boku, nebo o konkrétní představu, co dalšího v Remedy vznikne, to u Sama Lakea nikdo nikdy neví, minimálně část Alana Wakea II ale naznačuje, že s temnotou žádný velký problém nemá…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A ak by Remedy chystalo skutočne nejakú gotickú fantasy, tak nie ďakujem. To nie je nič pre mňa a takýto žáner s radosťou vynechám 😀