Ačkoliv si vývojáři ze studia Remedy ukradli část letošního udílení cen The Game Awards pro sebe díky oznámení druhého dílu thrilleru Alan Wake, neměli bychom zapomínat ani na jejich další projekty. Dáme-li stranou příběhový režim střílečky Crossfire a spekulace o vývoji Controlu 2, na konci června došlo na oficiální odhalení kooperativní PvE akce s kódovým označením Vanguard. Podle půl roku starých informací bude hru vydávat společnost 505 Games, nově se však dozvídáme, že ne celosvětově. Vydání v Asii totiž bude mít podle nově uzavřeného partnerství na starost čínský gigant Tencent, který se zároveň postará o vývoj mobilní verze.
Remedy Entertainment signs a global development, license and distribution agreement with Tencent for the co-operative multiplayer game codenamed Vanguard. Read more at: https://t.co/zpoYeC1hkV
— Remedy Entertainment (@remedygames) December 28, 2021
Tisková zpráva, jejíž nosnou informaci zmiňujeme v úvodu, však přináší také několik detailů, které v souvislosti s Vanguardem nemusely být dosud zcela zřejmé. V první řadě je nutné připomenout, že půjde o bezplatnou, na bázi free to play modelu fungující hru, která by měla jako první v historii Remedy fungovat jako služba. Finské studio počítá s tím, že spin-off Controlu, na kterém pracuje nově vybudovaný tým uvnitř společnosti, bude důkazem, že portfolio vývojářů může růst nejrůznějšími směry a vhodně doplňovat celý propojený vesmír jednotlivých titulů a sérií Remedy Connected Universe. Jak už bylo uvedeno výše, Vanguard bude PvE akcí, v níž budou spolupracovat až čtyři hráči, pravděpodobně v potírání paranormálních entit. „Vanguard představuje první vstup společnosti Remedy do obchodního modelu hra jako služba, který realizuje náš špičkový tým odborníků na free to play tituly,“ říkají zástupci studia v tiskové zprávě a slibují, že hra nebude za ostatními tituly Remedy v ničem zaostávat.
Potvrdit to má nejen informace o použití Unreal Enginu – s největší pravděpodobností jeho nejnovější generace – ale také výše rozpočtu, odpovídající podle tiskové zprávy všem ostatními AAA hrám od Remedy. „Tento vývoj bude spolufinancován společnostmi REmedy a Tencent,“ uvádí pak vývojáři a doplňují, že se čínská společnost postará o lokalizaci pro vybrané asijské trhy a uhradí i náklady na její realizaci. „Obě společnosti budou zodpovědné za vlastní náklady na vydání a provoz ve svých regionech, přičemž se budou dělit o část příjmů druhé strany po úhradě nákladů na vývoj,“ doplňuje Remedy. Jako bonus se pak Tencent postará o vývoj mobilní verze, který poběží separátně a zatím není zcela zřejmé, zda bude hra dostupná celosvětově, nebo pouze v Asii. Ať už to ale dopadne jakkoliv, CEO Remedy Entertainment Tero Virtala je přesvědčen, že partnerství je obrovskou příležitostí pro obě strany a pomůže to studiu v rozmachu na mezinárodní úrovni i v segmentu mobilních her. Přípravu pro tento krok už ostatně obě společnosti provedly v květnu letošního roku, kdy si Tencent koupil necelá 4 procenta Remedy skrze 500 000 akcií. Tehdy o žádné hře slovo nepadlo, jak je ale patrné, vše bylo jen otázkou času.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.