branding
Remedy dnes oznámí dvě hry pro PC a next-gen konzole

Remedy dnes oznámí dvě hry pro PC a next-gen konzole

Jde o velkou AAA záležitost a malý titul ze stejného univerza. Obě hry pohání engine Controlu

Zdroj: Remedy
26. 3. 2020

Dnes ráno informovali vývojáři z finského studia Remedy, že podepsali smlouvu s velkým, leč dosud nejmenovaným vydavatelem na dva tituly. Podle zveřejněné tiskové zprávy se vydavatel zavázal plně financovat jejich vývoj s tím, že se ve finále rovným dílem podělí s Remedy o zisk z prodejů. I vzhledem k dřívějším tahanicím s Microsoftem o značku Alan Wake pak vývojáři upozorňují, že i po vydání zůstanou plnohodnotnými majiteli veškerého duševního vlastnictví, pojícího se s těmito hrami a přislíbili, že ještě v průběhu dnešního dne odhalí více detailů a nechají nahlédnout pod pokličku toho, na čem autoři veleúspěšného Controlu, již zmiňovaného Alana Wakea, Maxe Paynea nebo Quantum Breaku momentálně pracují.

I vzhledem k dřívějším tahanicím s Microsoftem o značku Alan Wake vývojáři upozorňují, že i po vydání zůstanou plnohodnotnými majiteli veškerého duševního vlastnictví.

Do té doby se musíme zatím spokojit pouze s konstatováním, že první projekt má být velkou AAA záležitostí, která zamíří v nadcházejících letech na PC i next-gen konzole a momentálěn se nachází ve fázi předprodukce. Jinak řečeno, jedná se o multiplatformní titul, čímž jsou ze hry coby vydavatelé Sony i Microsoft. Zejména se zmínkou o Sony pak můžeme začít velmi opatrně mluvit o tom, že nedávné spekulace o možných námluvách obou společností byly liché a alespoň v případě těchto dvou her ke spolupráci nedojde. Stoprocentně to ale zatím vyvrátit nejde, samozřejmě s ohledem na Death Stranding, který Sony (spolu)financovala a titul letos v červnu zavítá na PC. Remedy by však nesměli mluvit v tiskové zprávě o nových konzolích v množném čísle, protože zatímco PC verze Microsoftu rozhodně nevadí a pro Sony není překážkou, vydání hry na konkurenční konzoli by bylo bezprecedentní.

Remedy dnes oznámí dvě hry pro PC a next-gen konzole

Další severské novinky

Vedle finských Remedy se ledy pohnuly také ve švédské společnosti Avalanche, která se v průběhu tohoto týdne po formální stránce interně rozštěpila a rovněž začíná mluvit o novém projektu. Větší část týmu, která v minulosti pracovala například na sérii Just Cause, zůstává fungovat pod označením Avalanche Studios, menší tým, který měl na svědomí Generation Zero, pak bude nově vystupovat coby Systemic Reaction. A právě tento tým naznačuje krátkým teaserem svou novou hru, o níž se dá v tuto chvíli bezpečně říct jenom to, že v ní bude padat sníh a někdo v ní bude střílet.

Od úvah ale zpátky k faktům – na konto druhého titulu Remedy uvádí, že půjde o něco menšího, ovšem vycházejícího ze stejného univerza jako hlavní titul. Oba by přitom měly běžet na enginu Northlight, který pohání také cenami ověnčený Control, čímž by mohla být zaručena nejen perfektní grafika, ale také propracovaný fyzikální model. Control přitom nezmiňujeme náhodou – šéf Remedy Tero Virtala už dříve podotkl, že jejich poslední velká hra byla obrovským milníkem, prokázala schopnosti celého týmu a pomohla studiu odrazit se na další úroveň. To všechno navíc s relativně malým marketingem a rozpočtem jako takovým, což je nepochybně další rovina úspěchu a možností, které se do budoucna otevírají.

Jen pro pořádek ještě uvádíme, že ani jeden z titulů, které by se měly během dneška dočkat bližšího představení, by neměly mít nic společného s dříve probíraným projektem Vanguard. Třetí titul, na kterém lidé z Remedy pracují, je podle vyjádření ze zpráv o finančních výsledcích live-service záležitostí, kterou navíc nepohání Northlight a souvislost nenajdeme ani s prací na singleplayerové části hry Crossfire X, na které Remedy pracuje coby na zakázce pro studio SmileGate.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru