Pokud patří série Tomb Raider k vaším oblíbeným, pravděpodobně vám nemusíme připomínat, že v polovině února dorazí remastery prvních tří dílů. Na přepracovaných verzích pracují odborníci ze studia Aspyr, kterým přirozeně sekundují lidé z Crystal Dynamics, a zdá se, že v tomto případě dojde na skutečně poctivé remastery. O detailech se nyní vývojáři z Aspyru rozepsali na blogu PlayStationu, bez ohledu na to, že kolekce prvních třech vylepšených dílů dorazí také na PC, Switch a Xbox.
Lara’s first adventures are getting a glow-up.
☀️Real-time lighting effects
⛰️Toggle between graphics modes
🎮Classic and modern controls
🦖New modelsMore on Tomb Raider I-III Remastered, including a first look at new key art: https://t.co/RBarC6nlvQ pic.twitter.com/JRgDyPWl8Z
— PlayStation (@PlayStation) January 16, 2024
Vývojáři ústy produktového ředitele Chrise Bashaara v blogu uvádí, že se vždycky chtěli vrátit ke starším dílům, ale bránit jim v tom měl nejednoznačný výsledek diskuzí na téma, jaký zvolit přístup. Roky prý hledali rovnováhu mezi modernizací a zachováním původního stylu, což se ale nakonec podařilo rozetnout a už 14. února uvidíme výsledek. Za zmínku rozhodně stojí, že se vývojáři soustředili na tří okruhy – kód, hratelnost a grafika – v rámci kterých chtějí hráče potěšit a někdy i překvapit novinkami, které možná nečekali.
Co se týče kódu, remastery všech tří dílů stojí na jeho původní verzi. Jak uvádí Bashaar, původní kouzlo her nejde „vytvořit znovu“, což s sebou ale přináší řadu výhod. Jednou z nich je fakt, že hráči budou moci libovolně na jakémkoliv místě jednoduše přepínat mezi původní a modernizovanou grafikou, což je ale skutečně jen jedna z mnoha věcí, kterou můžeme od remasterů očekávat. Pokud bychom se však měli před grafikou zastavit u hratelnosti, vývojáři vyjmenovávají řadu zajímavých věcí včetně nového ovládání, ukazatelů zdraví bossů, náhradu spritů za 3D modely, více než 200 trofejí a achievementů a v neposlední řadě fotomód. Bashaar jde do větších detailů a vysvětluje například, že moderní ovládání vychází například z dílů jako Legend, Anniversary nebo Underworld. Všichni, kdo hráli původní hry a nechtějí nic na svých zvycích měnit, však nemusí být nervózní. Hra bude zahrnovat možnost přepnutí na původní styl ovládání.
Přesuňme se ale ke grafice, která je přirozeně nejviditelnější záležitostí všech remasterů. Vývojáři zvolili očekávaný přístup a chtěli hry vylepšit tak, aby odpovídaly jakési mylné vzpomínce původních hráčů. Bashaar popisuje známý pocit, kdy se diváme na remasterovanou verzi nějaké starší hry a přijde nám, že přesně takhle vypadala i v době, kdy jsme ji hráli poprvé, což zní sympaticky a lze díky tomu zahrnout opravdu velké věci, které však mohou zůstat plně v souladu se stylem a základními rysy podoby všech tří her. Tak například místo předem připravených světelných efektů přichází dynamické světlo a stíny. Vývojáři se rovněž rozhodli osadit hry detailnějšími modely hlavní hrdinky, což může znít trochu kontroverzně, ale podle obrázků a videí se zdá, že je vše souladu s vylepšenou grafikou. A obecně pak dojde na kvalitnější textury nebo například efekty vody.
Tím, že hra zahrnuje zmiňovaný přepínač grafiky pro původní a vylepšenou podobu, by však neměl nastat žádný problém a vše se jeví jako velmi citlivý, nicméně dostatečně ambiciózní přístup, aby skutečně šlo mluvit o plnohodnotných remasterech. Víc se dozvíme 14. února a připomínáme také, že remastery budou obsahovat českou lokalizaci v podobě titulků.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Staré Tomb Raidery jsem neměl vůbec v plánu hrát, ale po tomhle článku vážně uvažuju o koupi. Vypadá to fakt skvěle.
Jeden z pilířů herní historie. Pokud někdo nehrál, potom doporučuji vyzkoušet.
Už se tento TR I-III remaster objevil dokonce i ve slevě v PS Store (asi měsíc zpátky).