V únoru vývojáři z Nightdive Studios překvapili opětovným oznámením remasteru legendárního System Shocku 2, který současně změnil název a vlastně tak trochu i svůj účel. Původně jsme se měli dočkat vydání System Shock 2: Enhanced Edition, nakonec však vylepšená verze původní hry z roku 1999 vznikala tak dlouho, až byla překřtěna na System Shock 2: 25th Anniversary Remaster a určena k opožděným oslavám 25 výročí.
Zároveň se vývojáři snažili zdůraznit, že nejde jen o pár zlepšováků, ale o výrazná vylepšení, jež si skutečně zaslouží označení remaster. Tehdy jsme se rovněž dozvěděli datum, kdy konečně dojde i na oznámení samotného data vydání, což bylo naplánováno na 20. března během Future Game Show Spring Showcase. Tak se skutečně stalo a na konci nového traileru konečně svítí i ono vyhlížené datum vydání – 26. června 2025.
Původní hra své kvality samozřejmě už dávno prokázala, koneckonců právě proto zde máme nyní tento remaster, tato nová verze nicméně musí nabídnout něco navíc. Mezi klíčovými prvky výročního remasteru vývojáři vypichují vylepšené postavy, modely zbraní a animace, vylepšení tzv. „quality of life“, dodatečnou podporu modifikací, na PC optimalizovanou podporu ovladačů a až 144 fps. Minimálně verze pro PlayStation 5 láká na běh ve 120 fps, na konkurenčních konzolích pak hra nativně běží ve 4K nejen na Xbox Series, ale i na Xbox One X. Samozřejmostí je podpora širokoúhlých monitorů a celkově má být ovládání na ovladačích příjemnější a případně dle libosti upravitelné. Dále bude k dispozici 50 achievementů či trofejí k získání. Ve vývoji je také multiplayer a kooperace, které by měly být hotovy a připraveny včas na vydání.
Na blogu Xbox Wire se vývojáři rozpovídali o tom, proč šli cestou remasteru a nikoli plnohodnotného remaku, který se po úspěchu remaku první hry pochopitelně též nabízel. V tomto případě však vedl k přehodnocení původních plánů, které byly nyní ambicióznější a rozsáhlejší, ale navzdory tomu zůstaly „jen“ u remasteru. Larry Kuperman o hrách smýšlí jako o umění a dle vlastních slov remastery her vnímá jako restaurování uměleckých děl, zatímco remake je spíše vytvořením kopie. Hry jsou podle něj formou interaktivního umění, a proto by měly být zachovány tak, jak si umění zaslouží. Pro remaster se údajně rozhodli i kvůli komunitě, která holduje moddování a díky vylepšením remasteru v něm bude moci pokračovat.
Zdroj: Nightdive Studios
System Shock 2: 25th Anniversary Remaster má namířeno na PC skrze Steam, GOG a Humble, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series a také Nintendo Switch. Datum vydání bylo stanoveno na 26. června, přičemž PlayStation Store láká na 14:00 našeho času. Steam však překvapivě hlásá už datum 25. června.
Jsem slepý, nebo prostě nevidím jediný rozdíl oproti namodované verzi? Takto vypadající jsem to hrával před x lety. Nějaké achievementy jsou každému u… víte kde
Co s tím ty roky vlastně dělali? Nechápu
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Co s tím ty roky vlastně dělali? Nechápu