Po delší odmlce jsme se konečně dozvěděli něco nového o akci Rise of the Triad Remastered, tedy vylepšené verzi slavné FPS z roku 1995. Její upgrade autoři oznámili už na akci Realms Deep 2020. Nyní vydavatelská práva putují od společnosti 3D Realms k obnoveným Apogee Entertainment a tým slibuje, že titul vyjde ještě letos na PC, PS4, Xboxu One a Switchi. O nových konzolích nepadlo ani slovo.
Původně měly obě společnosti vydat hru dohromady, dohodly se ale na tom, že o finiš se postarají samotní Apogee. Tým pokračuje v práci, slibuje podporu širokoúhlých displejů, mouselook nebo přepracovaný multiplayer. Hra si ale má stále zachovat charakter a kouzlo originálu. Přesné datum vydání zatím bohužel neznáme.
Původní hra se zapsala fanouškům do paměti díky pěti různým hratelným postavám, komplexním mapám i různorodým zbraním, připomínají vývojáři. Už v roce 2013 se titul Rise of the Triad dočkal stejnojmenného remaku od studia Slipgate Ironworks, dříve známého jako Interceptor Entertainment. Modernizovaný projekt na Unreal Enginu 3, ale velkou díru do světa neudělal.
Nyní se proto Apogee raději zaměřili na méně invazivní vylepšení originálu ve své snaze zachovat digitální dědictví minulosti. Studio ujišťuje fanoušky, že značka je v dobrých rukou a vývoj pokračuje, jak má. Jádro hry se měnit nemá.
Kdybyste se chtěli zeptat, co ze hry můžeme vidět, tak odpovídám, že to stejné “nic” jako v září 2020. Venku je jen ani ne minutový klip, v němž jeden z autorů hraje hru na Switchi. Původně měl titul dorazit už začátkem minulého roku. Ale co už, i na remake si fanoušci museli počkat. Jak už bylo řečeno, vyšel v roce 2013, ale oznámen byl už o čtyři roky dříve.
Původní hra vyšla v roce 1995 a už před 10 lety se objevil port pro iOS. V roce 2013 pak vyšel stejnojmenný remake od studia Interceptor Entertainment. Zajímavé tak je, že remaster dorazí na trh až po vydání kompletně přepracované verze. Originál měl pět unikátních postav a původně se mělo jednat o nástupce akce Wolfenstein 3D. Hru ostatně pohání vylepšený engine z této klasiky od id Software. Nakonec se ale musela hra většiny návazností na Wolfenstein 3D zbavit. Jeden z jejích hlavních autorů Scott Miller věřil, že se tak id Software rozhodli, aby titul zbytečně neodpoutával pozornost od jejich vlastní hry Doom. Nakonec se z Rise of the Triad po přepracování vyklubala samostatná hra, která přišla i s několika technologickými prvky, které ve Wolfovi nebyly možné.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.