Pokud půjde všechno podle plánu, studio BioWare už za měsíc – konkrétně 14. května – vydá remasterovanou trilogii oblíbeného Mass Effectu. Po letech spekulací a zbožných přání se tzv. Legendary Edition zhmotnila skrze oznámení loni v listopadu, takže jsme si už stihli shrnout ty nejpodstatnější změny proti původním verzím. V novém blogovém příspěvku se k nim ale vývojáři vrací a ještě detailněji popisují, v čem se budou hry lišit a co nového remastery přinesou. S ohledem na dřívější zprávy se většina zásadních změn týká prvního dílu, s nímž se BioWare snaží co nejvíc přiblížit k dvěma následujícím, aby byla zachována kontinuita a kompaktnost celého nového balení. Je to ale dvousečný přístup – níže popisované úpravy totiž do velké míry popírají, čím první Mass Effect byl, a i když je hra z dnešního pohledu v očích mnoha hráčů zpracováním zastaralá, ne všichni fanoušci zřejmě budou úplně spokojeni.
„Akce se v trilogii Mass Effect vyvíjela v průběhu celé série a zážitek z každé hry byl jiný. Chtěli jsme, aby byl celkově lepší, aniž bychom změnili to, co mají fanoušci na každém dílu rádi,“ říkají vývojáři. Naráží tím zejména na to, že první díl byl hodně ovlivněn tradičními mechanismy RPG žánru, což v kombinaci na pozadí se odehrávajících hodů kostkou mohlo činit ze střelby značně nepřesnou záležitost. Zejména tedy v porovnání se druhým a třetím dílem, které razily přístup podobný spíše tradičním third person akcím a byly tím pádem svižnější. Vývojáři se proto podle svých slov rozhodli vyslyšet setrvalé připomínky, kterak nepříjemná akce v prvním díle byla a mnoho parametrů a veličin střelby v prvním díle upravili tak, aby se podobaly pokračováním. Jde o zmiňovanou přesnost, střelbu přes mířidla a přidání podpory míření, kdyby měl někdo i po změnách problém. Přepracovány budou i schopnosti – jako příklad je zmiňovaná Imunita, která původně přidávala setrvalý malý bonus, zatímco nově to bude větší bonus, ale po omezenou dobu. Z dalších bodů pak BioWare vypichuje například možnost utéct z boje, manuální ovládání souboje na blízko, zahrnutí efektu zásahu nepřítele do hlavy, možnost používat jakékoliv zbraně jakoukoliv třídou hrdinů bez postihu, rychlejší využívání Medi-gelu pro léčení a přepracovaný inventář se záložkou junk pro nepotřebné harampádí.
Další kapitola nového blogu se zabývá obecnými změnami v hratelnosti, opět ale vývojáři poukazují na to, že nejvíce se promítnou do prvního dílu. Změnami prošly například některé oblasti map, aby v nich vzniklo více místa a hráči měli širší nabídku možností, jak přistoupit na daném místě k akci. Ruku v ruce s tím jdou také inovace na poli systému rozkazů, který bude v prvním díle odpovídat podobě ve druhém a třetím, což se týká i způsobu krytí za překážkami. Už dříve také zaznělo, že dojde na opětovné vybalancování zisku zkušeností – v případě prvního dílu je to hlavně kvůli zachování konzistentní obtížnosti v závěru hry, čemuž odpovídá i sejmutí level capu pro první průchod. Vstříc akčnějšímu přístupu pak v remasteru vykročí i druhý díl, ve kterém údajně nebude taková nouze o náboje, jako tomu bylo v původní verzi.
Pamatujete na mise s vozidlem M-35 Mako? Pro někoho příjemné osvěžení dosavadní hratelnosti, pro někoho noční můra, kvůli které třeba ani Mass Effect nedohrál. Vývojáři proto nechtějí nechat nic náhodě a mluví o kalibraci fungování vozidla pro lepší zážitek. „V původní hře byla fyzika vozidla Mako upravená tak, aby působilo lehce a poskakovalo, čímž se ale mohlo často stát neovladatelné,“ vzpomínají vývojáři. Nově se prý ale můžeme těšit na mnohem příjemnější jízdu, kterou navíc doplní i rychleji se nabíjející štíty a nové trysky poskytující boost třeba při snaze vyškrábat se vzhůru po kolmé stěně. Co víc, trysky lze používat odděleně od spodních trysek pro skoky, případně je kombinovat pro ještě divočejší jízdu. Ulehčení pak přichází v podobě odstranění postihu při získávání zkušeností během soubojů v Maku a možnosti přežít dotyk lávy, který dříve po krátkém kontaktu vyústil v nutnost načíst poslední uloženou pozici.
Poslední bod už byl probírán dříve – jde o snahu učinit ze všech tří odlišných her unifikovaný celek, který poskytne hráčům stejný zážitek od začátku až do samotného konce. Jde tedy například o sjednocený editor postavy se zachováním vzhledu vašeho Sheparda v ženské i mužské verzi napříč celou trilogií. Dále se můžete těšit na nové achievementy/trofeje, které budou jednotlivé hry spojovat třeba skrze úkol zabít určitý počet nepřátel ve všech dílech, dojde také na integraci dřívějších placených DLC do hry prostřednictvím výzkumu či nákupu předmětů od obchodníků a sjednocené by mělo být také audio. Jak už zaznělo dříve, vývojáři rovněž upravili prvek Galctic Readiness, který ovlivňoval celou válku s Reapery, stejně jako to, kdo s vámi půjde do boje, případně jak celý příběh skončí. Na ten nejlepší konec teď můžete dosáhnout jen vlastním hraním trilogie a nemusíte už body nahánět v multiplayeru nebo dokonce v mobilní aplikaci.
V samotném závěru pak vývojáři mluví pochopitelně také o grafice, která rovněž projde značnými změnami a postará se o standardní zlepšení, které bychom od remasteru čekali. Zařazení tohoto bodu až na úplný konec článku ale chápeme tak, že BioWare chce přinést víc, než kolik by se od remasteru očekávalo a jsme upřímně zvědaví, jaké bude přijetí.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.