branding
The Last of Us Part I, Sony Computer Entertainment, Remake The Last of Us nemá přinést jen „laciné peníze“

Remake The Last of Us nemá přinést jen „laciné peníze“

Animátor hry reaguje na stížnosti hráčů k vysoké ceně. Jde o nejlepší projekt mé kariéry, říká

Zdroj: Sony
11. 7. 2022
Název: The Last of Us Part I Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 2. 9. 2022

Necelé dva měsíce nás dělí od vydání remaku The Last of Us od vývojářů z Naughty Dog. Ačkoliv se o předělávce dlouho spekulovalo, oznámení krátce před zahájením letošního Summer Game Festu bylo poměrně překvapivé. Kromě potvrzení, že vylepšená verze hry z roku 2013 skutečně dorazí na PlayStation 5 (a později také na PC), však mohli hráči spatřit také vysokou cenu, která se obratem stala předmětem dlouhých diskuzí a kritiky nasměrované k Sony. Japonská společnost si totiž řekla za hru 80 eur, resp. 2119 korun a s přihlédnutím k tomu, že se změní jen grafická stránka, hráči začali titul označovat za příslovečný cashgrab, který má Sony přinést snadný zisk. Ne všichni vývojáři z Naughty Dog jsou ale smíření, jak fanoušci vidí celou situaci, bývalý animátor Robert Morrison se rozhodl vystoupit na obranu hry i lidí, kteří za ní stojí.

Morrison o aktuální situaci sdílel několik tweetů, v nichž jednoznačně podpořil smysl vzniku titulu, který se už remasteru pro PS4 dočkal a neváhal jej označit za nejlepší projekt své kariéry. „Je to ten nejpečlivěji vytvořený projekt, jaký jsem kdy viděl nebo na kterém jsem ve své kariéře pracoval,“ řekl Morrison, který se do vývoje remaku pustil v době, kdy pracoval pro studio Visual Concepts. A i když už před časem zakotvil ve studiu Bend, své bývalé kolegy hájí i navzdory dalším komentářům, které na vysokou cenovku i samotnou existenci remaku neustále útočí.

Cenu hry jsme nemohli nijak ovlivnit a navíc je její vnímání velmi individuální,“ řekl Morrison a dodal, že se každý může svobodně rozhodnout, zda hru chce, nebo nikoliv.

Diskutující také zpochybňují nezaujatost Morrisonových výroků, když pracuje pro Sony, což ale animátor nijak neskrývá a naopak tvrdí, že je na práci v Sony náležitě hrdý. Pak ale přidal, že na hry v osobní rovině nahlíží jako hráč, který nedělá rozdíly – ostatně, pracoval i pro Microsoft – takže ubezpečuje, že když o The Last of Us Part I mluví jako o titulu, který se dočkal jednoho z nejpečlivějších přístupů v historii, myslí to zejména jako člověk-hráč, nikoliv zaměstnanec Sony. A co se týče ceny, i tu Morrison hájí: „Cenu hry jsme nemohli nijak ovlivnit a navíc je její vnímání velmi individuální,“ řekl Morrison a dodal, že se každý může svobodně rozhodnout, zda hru chce, nebo nikoliv.

Otázkou tedy je, jak velká je skupina těch, kdo si na internetu stěžují v porovnání s těmi, kdo si hru nakonec koupí. Důležité je také počkat na ukázku a ještě lépe na vlastní možnost si titul konečně vyzkoušet, zejména pro zjištění, zda jde jen o honosněji pojmenovaný remaster nebo novou hru, byť se stejným příběhem či dialogy. Změny v grafice, vycházející přímo z The Last of Us Part II, by však mohly být lákadlem zejména pro ty, kdo si jako první zahráli až zmíněné pokračování a chtějí si zpětně doplnit celou mozaiku. Všichni ostatní dostanou stejný příběh, pravděpodobně i se stejnou hratelností, jen novější a hezčí, ale na druhou stranu bez multiplayeru…

Nahlásit chybu v článku

22

Napsat komentář

Další články
Nahoru