Když Jason Fader ze studia Nightdive coby projektový ředitel remaku slavného System Shocku v roce 2016 děkoval na Kickstarteru všem, kdo se svým finančním příspěvkem postarali o vznik očekávané předělávky, pravděpodobně si v žádném případě nepředstavoval, že o dlouhých sedm let později nebudou mít hráči v ruce vůbec nic. Titul, který jsme na Vortexu pečlivě sledovali po několik let, měl vyjít už v roce 2017, pak ovšem přicházely fáze nepochopitelného mlčení ze strany vývojářů, které protínala jen další a další oznámení o odkladech. To vše až do začátku letošního roku, kdy vývojáři hned 3. ledna potvrdili, že hra dorazí v březnu. Ani to ale v trpkém souladu s předchozími zprávami s podobným obsahem neplatilo, takže když lidé z Nightdive oznámili další odklad – nově na konec května – fanoušci už snad ani nevzdechli. Jenže tentokrát by to už opravdu mohlo být jiné, když se vývojáři ozývají se zprávou, že hra byla dokončena a získala svůj zlatý status odkazující na zkompletování buildu, který už může putovat směrem k hráčům.
#SystemShockRemake has GONE GOLD 📀!
On behalf of the #nightdivestudios team and all of our partners, THANK YOU to the fans for supporting us throughout the game’s development.
We can’t wait to get it into your hands on May 30th!#systemshock #shodan pic.twitter.com/wo8DfMW26T
— Nightdive Studios (@NightdiveStudio) May 9, 2023
„Za celé studio Nightdive a všechny naše partnery – DĚKUJEME VÁM, našim fanouškům, za podporu během celého vývoje,“ napsali vývojáři na sociální sítě i do aktualizace na Kickstarteru a potvrdili již dříve uvedené datum vydání 30. května. Pro podporovatele ještě zveřejnili fotografii sošky, kterou obdrží všichni, kdo skrze svůj sedm let starý příspěvek získali nárok na fyzickou edici, nic dalšího už ale nepřidali. Pokud tedy nepočítáme oficiální hardwarové nároky, které však nejsou i s ohledem na povahu hry, resp. její zpracování nikterak krvavé. Abyste si hru užili naplno, stačit by vám měl počítač vybavený procesorem Intel Core i7-3770, resp. AMD FX-8350, pouhých 8 GB operační paměti a grafická karta na úrovni GTX 970 nebo Radeon R9 290. Hra si navíc z vašeho disku ukousne pouhé 2 GB prostoru, takže ani v tomto ohledu nevidíme žádné limity, které by měly brzdit zážitek.
Hru jako takovou jsme už popisovali opakovaně a nemá smysl nosit dříví do lesa. Ano, čeká vás nový pohled na klasiku z roku 1994 od LookingGlass Technologies a Originu. Ano, vývojáři zapracovali na ovládání, aby odpovídalo aktuálním standardům, vylepšili uživatelské rozhraní a přidali zcela nové zvuky i hudbu. Opět se postavíte Shodan ve stanici Citadela, budete střílet, hackovat i vylepšovat svoje dovednosti a užívat si retrofuturistického nádechu, který si s sebou remake přirozeně nese. K dispozici je rovněž demoverze, která je volně ke stažení na Steamu, takže si můžete udělat vlastní obrázek, pokud jste tak už (opakovaně) neudělali a čekat, zda se 30. května doopravdy otřese zem, či nikoliv. Připomínáme nicméně, že vydání se stále váže pouze k PC verzi, takže na konzolové – pro PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series – budou muset hráči i nadále čekat.