Během srpnové prezentace THQ Nordic Digital Showcase 2023 jsme se dočkali dalšího vydatného pohledu na remake Gothicu, který vzniká v barcelonském studiu Alkimia Interactive, ovšem na oznámení data vydání bohužel ani tentokrát nedošlo. Průzkum starého tábora v novém traileru nepochybně potěšil nejednoho fanouška původní hry od Piranha Bytes z roku 2001, která se navíc na konci tohoto měsíce podívá na Nintendo Switch, ale čekající hráči se samozřejmě vyptávají, kdy by mohli hru konečně očekávat. Ani v tuto chvíli nemáme bohužel nic konkrétního, ale přesto vývojáři něco málo naznačili.
What the game looks like today is much more in line with the original. https://t.co/l0jmz4kGyS
— DualShockers (@DualShockers) September 15, 2023
Magazín DualShockers měl exkluzivní možnost si zahrát úvodních 20 minut hry a vyzpovídat game directora Reinharda Polliceho. Společně probrali, jaký způsobem v Alkimia Interactive přistupují k oživení klasiky nebo co se změnilo od doby hratelného teaseru. Ten byl vydán v roce 2019 a jeho cílem bylo spíše otestovat zájem a fanouškovskou základnu, než že by měl ukázat, na co se mohou hráči o pár let později těšit. Pollice vysvětlil, že bylo jejich záměrem a odvážnou strategií ukázat napoprvé něco, co se nebude zarytým fanouškům úplně líbit, aby získali silné reakce, přičemž se snažili hráčům vysvětlit, že to co vidí, není a případně nebude ani zdaleka finální. Jisté je, že reakce byly skutečně různorodé, jak si lze stále přečíst na Steamu pod ukázkou. Ozkoušených 20 minut nicméně podle DualShockers je velice věrných předloze a úvod vyloženě kopíruje.
Příběh sám o sobě zůstane většinou stejný a příliš se neodkloní ani lokace.
Úvod hry má i pěkně vypadat a Unreal Engine 5, na němž Gothic Remake běží, poskytuje například zdařilé osvětlení, ale přesto mají být přednosti spíše jinde než v grafické stránce. Především pak v příběhu, jeho vyprávěním nebo možnostmi voleb a frakcí stejně jako v původní hře, jak stojí v prvních dojmech od DualShockers. Pollice potvrdil, že příběh sám o sobě zůstane většinou stejný a příliš se neodkloní ani lokace, i když je doplní nová zákoutí a budou o něco větší a propracovanější. Svět Gothicu má v remaku narůst zhruba o 20 %, v nichž jsou zahrnuty zejména detaily namísto zbrusu nových věcí. Další předností má být umělá inteligence, jíž vývojáři věnují dle svých vlastních slov opravdu značnou pozornost a považují ji za svůj hlavní cíl, aby dokázali svět ještě více a věrohodněji zaplnit NPC a oživit. Už nyní si je údajně možné povšimnout vylepšeného systému vaření, ale všemožné statistiky najdou pak větší využití v chování a interakci NPC, což má vést k větším možnostem různých scénářů chování. Netýká se navíc jen lidí, ale i zvěře, načež Pollice zmínil například mrchožrouty, kteří budou po světě migrovat v závislosti na dostupnosti potravy a vody, zatímco se mohou střetnout s dalšími stvořeními.
Právě s mrchožrouty se střetl v úvodu i sám Bezejmenný, který se do nich v tuto chvíli mohl pustit pouze s krumpáčem, a to velice neohrabaně. DualShockers připomínají, že právě soubojový systém nepatřil zrovna mezi přednosti originálu a byl při vydání často kritizován, což se zde vývojáři snaží zvrátit, i když na začátku je neohrabanost v boji záměrem, a tak zatím nelze příliš soudit. Soubojový systém se má inspirovat Kingdom Come: Deliverance a nebo Chivalry z hlediska směrových útoků, měl by být však o něco jednodušší. Pollice vysvětlil, že má podle nich mít boj stále nějakou rychlost a neměl by být jen o čekání na správnou příležitost k útoku nebo vykrytí. Stejně jako původní hra nemá ani remake v nabídce vybavení štíty, přičemž se hráči ani nebudou muset příliš zaobírat složitým blokováním. Vývojáři nezapomínají ani na fanoušky a příznivce modování a uvědomují si jeho důležitost v sérii Gothic, ovšem kvůli Unreal Enginu 5 zatím nemohou nic slíbit.
Některé části se však přece jen dočkaly přepracování a kromě pár lokací to jsou například hádanky, konkrétně pak ty ke konci hry, jež by měly být uzpůsobeny moderní hratelnosti. Herecké obsazení bude též jiné, ale i tentokrát má být kladen důraz na přízvuky a odlišování jednotlivých táborů co se mluvy týče. Na hře rovněž pracuje i několik původních vývojářů, ale fanoušky nepochybně těší především účast skladatele Kaie Rosenkranze, který byl k jejich velké radosti potvrzen už dříve. A kdy tedy Gothic Remake vyjde? Dočkáme se jej v příštím roce, přičemž by v mělo být v nadcházejících měsících oznámeno přesné datum vydání.