Společnost Electronic Arts včera oficiálně představila spekulovaný remake sci-fi hororu Dead Space a i když se zpočátku zdálo, že mnoho podrobností nebude k dispozici, nakonec jsme se přeci jen dočkali dalších detailů. Producent Philippe Ducharme a creative director Roman Campos-Oriola ze studia EA Motive prozradili řadu zajímavostí v rozhovoru pro magazín IGN.
Autoři opět zdůrazňují, že nejde jen o lehce vylepšenou verzi, ale znovu vytvořený titul na enginu Frostbite od DICE, i když se samozřejmě opírají o originál. Nejde jim o to pouze vylepšit grafiku, zvuk a hratelnost, ale udělat vše znovu s tím, že dokonce mají přístup k původnímu level designu a vidí, jak se měnil v rámci iterací třeba kvůli technickým omezením tehdejší doby.
Hráči mají mít pocit, jako by nechtěli ovladač vůbec odložit, a ponořit se do hry tak, aby ji toužili dohrát na jeden zátah.
Motive říkají, že chtějí využít nejmodernější hardware PC a výkon nových konzolí, díky čemuž se má zážitek ještě prohloubit. Od začátku až do konce půjde prý o jeden dlouhý nepřerušovaný interaktivní výlet, který se obejde bez loadingu a vytržení z děje. Hráči mají mít pocit, jako by nechtěli ovladač vůbec odložit, a ponořit se do hry tak, aby ji toužili dohrát na jeden zátah.
Samozřejmostí zůstane minimalistický HUD, který je nedílnou součástí specifického interfacu hry, ale autoři věří, že díky moderním nástrojům ještě lépe zachytí atmosféru tohoto vesmíru, který vždy hráče stoprocentně fixoval na dění okolo něj. “Co pro nás bylo skutečně důležité, je zachytit ten unikátní vzhled Dead Space. Unikátní sci-fi vzhled, který je drsný a špinavý, a vy cítíte, že všechno okolo vás se dlouho používá,” prohlásil Campos-Oriola.
Ducharme zase vysvětlil, že samozřejmě začali nejprve pracovat s původními assety, aby se ujistili, že všechna vylepšení mají DNA značky. Nejde však údajně jen o to přidat na rozlišení a polygonech, ale replikovat stejný pocit, i když za pomoci novinek, jako jsou volumetrické efekty a dynamická osvětlení.
Podobně citlivě podle vývojářů Motive přistoupili ke zvuku. Má být vylepšený, ale věrný originálu, autentický. Novinkou je 3D audio, díky němuž lépe poznáme, odkud zvuk vychází, což je podle týmu opět něco, co přispěje ponoření do hry. V některých ohledech se ale přeci jen mohou tvůrci od jedničky záměrně odchýlit, naznačují. Podívali se totiž i na to, co přišlo po prvním dílu ve smyslu hratelnosti i příběhu.
Jedním z příkladů vylepšení mohou být úseky v nulové gravitaci z druhého dílu, které by šlo aplikovat na originál.
Campos-Oriola říká, že základem je příběh Dead Space 1, to je kánon. Chtějí ale do příběhu zapracovat nějaká vylepšení. Nechtěl sice prozradit podrobnosti, ale naznačil, že celé studio se podívalo na všechno počínaje tím, co se stalo bezprostředně poté ve druhém dílu, až po animované filmy a další. Něco z toho mohou do remaku zapracovat. Ne proto, že by to v jedničce nefungovalo, ale protože mají možnost udělat nějaká vylepšení a lépe hry propojit.
Týká se to prý nejen příběhu, ale také funkcí a hratelnosti. Protože některé věci se v rámci série vyvíjely a autoři teď zkoumají, zda něco z pozdějších her mohou vzít a promítnout to do první hry. Jedním z příkladů takových vylepšení mohou být úseky v nulové gravitaci z druhého dílu, které by šlo aplikovat na originál. Campos-Oriola rovněž naznačil, že chtějí posunout dál proslulou možnost připravovat nepřátele o různé části těl, což bylo nedílnou součástí bojové strategie, kdy na každého protivníka platilo něco trochu jiného. Výsledek se má odrazit v hratelnosti, ale i krvavosti.
Nové dříve nedostupné možnosti přístupnosti zase hru otevřou širšímu publiku. I lidem, kteří ji dosud hrát nemohli. Tak aby existovaly různé možnosti a způsoby, jak si titul užít. Ducharme také říká, že se poučili z chyb, jako jsou mikrotransakce, a nic takového v remaku Dead Space rozhodně nenajdeme. Ducharme i Campos-Oriola jsou podle svých slov dlouholetými fanoušky série a to podle nich platí pro celý tým. Šéf studia Patrick Klaus se přímo zapříčinil o to, že tenhle projekt mohou dělat. Jeho nadšení pro Dead Space přesvědčilo EA, aby dali remaku zelenou.
Motive se ale nespoléhají jen na fanoušky v týmu, ale jak už bylo včera naznačeno, také na komunitu okolo hry, která má pomoci projektu podobně jako u Command & Conquer Remastered Collection. Vývojáři říkají, že se nechtěli uzavřít do vlastní bubliny, takže od samého začátku dali dohromady jakousi komunitní radu, která má týmu pomáhat držet směr. Týká se to především těch bodů, kde se plánují autoři nějak odchýlit a něco změnit. Prostě aby hru nezničili.
Tým připouští, že je trochu děsivé takto průběžně prezentovat svou práci, ale Campos-Oriola zdůrazňuje, že tímto způsobem odhalíte věci, které byste jinak zjistili až na Redditu dva týdny po vydání.
Vývojáři si přitom zpětnou vazbu nemohou vynachválit. V kontaktu jsou s fanoušky jednou za dva tři týdny, aby se podělili o průběžné pokroky. A důležité je, že se tak děje od samého začátku. Ducharme říká, že takovou zpětnou vazbu obvykle autoři dostávají, až když je hra skoro hotová, ale pak už není možné změnit věci, na které si hráči stěžují. A přitom by to jinak vývojáři udělali. Tým připouští, že je trochu děsivé takto průběžně prezentovat svou práci, ale Campos-Oriola zdůrazňuje, že tímto způsobem odhalíte věci, které byste jinak zjistili až na Redditu dva týdny po vydání. Ale je to současně povzbuzení pro tým, protože když můžete takto něco ukázat a dostat hned dobrou odezvu, mají z toho vývojáři radost a dává jim to chuť do další práce.
Nový Dead Space od autorů Star Wars: Squadrons míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. Zatím bohužel neznáme ani přibližné datum vydání.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nejvetsi sranda je v tom, ze Dead Space 1 je z 90% opravdu horrorova hra… Rikam to s ohlednutim co se delo s dalsimi dily…. 2ka byla horror ze 70% (a to mozna jeste dost pridavam) a 3ka byla sice zabavna hra, ale horrorove za mne tak 35% …… Prijde mi t jako stejna fraska ted novych dilu Resident Evil… 7cka byla totalne skvela, co se tyce te horrorovosti – fakt jsem si 7cku uzil a ted jsem dohral Resi Village, jako to VAZNE? Village je zabavna hra stejne jako 7cka, ale bal jsem se (neee, nebal, LEKL JSEM SE) opravdu jen jednou, jedinkrat za celou hru!!!!! FUJ
Si rikam proc se tato pokracovani, ktera se VYLOZENE odklonuji od PROPOPOCATECNIHO SCHEMATU vubec jmenuji stejne jako „zlate prvotni klenoty“ ……
Pockam si na hracske reviews az tento remake vyjde (Dead Space), ale uz ted rikam, kdyz uz bych do toho chtel jit, tak az ve sleve….