Společnost Take-Two Interactive nás seznámila se svými finančními výsledky a z toho už tradičně vyplynula také řada dalších zajímavostí. Ze všeho nejdřív se sluší připomenout, že tenhle gigant vlastní velké firmy jako 2K, Rockstar Games, Zynga nebo třeba label Private Division orientovaný na nezávislé tituly. Jen samotní 2K pak vlastní velká studia jako Firaxis, Hangar 13, Cloud Chamber či například Visual Concepts. A to zdaleka není vše. To jen pro představu, o jaké obrovském molochu se budeme bavit.
Začneme něčím jednoduchým, a sice prodeji některých úspěšných her. Za poslední finanční čtvrtletí si Grand Theft Auto V připsalo dalších 5 milionů prodaných kopií, čímž se celkově vyšplhalo na neuvěřitelných 175 milionů kopií. Poprvé vyšlo v září 2013 a letos oslaví 10. narozeniny. Celá série GTA pak poskočila z 385 milionů kopií na 395 milionů za uplynulý kvartál, přičemž o další prodeje se postarala především remasterovaná kolekce Grand Theft Auto Trilogy – The Definitive Edition.
Dobře se stále prodává i Red Dead Redemption 2, ačkoli na svého staršího sourozence samozřejmě nemá. Za poslední čtvrtletí přibyly další čtyři miliony prodaných kopií, takže celkem už má RDR2 na kontě 50 milionů kopií. V tomto smyslu měl western od Rockstaru překonat očekávání firmy a během posledních měsíců se mu vedlo lépe, než se počítalo.
Ale není všechno zlatí, co se třpytí. Vedení Take-Two si postěžovalo, že za očekáváním naopak zůstala ambiciózní komiksová hra Marvel’s Midnight Suns, která vyšla loni v prosinci. Šéf firmy Strauss Zelnick přiznal, že novinka měla úspěch u kritiky, ale komerčně prý propadla. Zpětně se domnívá, že termín vydání možná nebyl pro titul vhodný. Ale současně doufá, že by se hra mohla prodávat v delším časovém horizontu, jak je typické pro hry od studia Firaxis.
Pokud jde další o aktuální tituly, Take-Two Interactive neměly v uplynulém období v ohni ta největší možná želízka. Vedle Midnight Suns stojí za zmínku PGA Tour 2K23 a New Tales from the Borderlands. Ale nejlépe si vedlo NBA 2K23, které prodalo přes 8 milionů kopií.
Take-Two Interactive chtějí s ohledem na aktuální hospodaření omezit své náklady a ušetřit tímto způsobem ročně až 50 milionů dolarů. Nevyhnou se ani propuštění, ale podle Zelnicka nedojde na žádné hromadné výpovědi. Smyslem je prý hledat úspory jinde a být efektivnější.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
„Takže zatímco tam venku probíhá poslední bitva o svět, jak ho známe, naše partička hrdinů řeší desítky minut nepovedenou narozeninovou oslavu. Opět, nestěžuji si na obsah a jeho pestrost, díky čemuž můžete na příběhovou linku zapomenout klidně i na dlouhé hodiny. Jde mi ale o přetrhávání příjemného plynutí hlavního příběhu a nutnost věnovat se velkému množství parťáků, když ne úplně všem, abyste v pozdějších fázích mohli naplno využít jejich potenciál v soubojích.“
Čili ne, nestěžuju si, že je tam hodně obsahu, ale stěžuju si na jeho dávkování a dopad na celkové plynutí hry. Jestli ti to přijde v pohodě a libuješ si v tom, dobře pro tebe 🙂
„Opravdu velká spousta obsahu, kterého je však ve výsledku možná až příliš“
„Zahlcení nutností pěstovat vztahy se všemi pro zachování pestrosti a možností, jak porážet nepřátele“
„Je jich tolik, že narušují celkové plynutí hry a místo skutečného bojování tak budete desítky minut číst a poslouchat dialogy, případně dělat činnosti zaměřené na vylepšení synergie v celém týmu.“
„Obsahově je tahle náplň zvládnutá dobře, ale kdyby jí byla třetina, pořád by se jednalo o velkou hru a vše by lépe plynulo. “
Tohle všechno je zkrátka spílání nad tím, že je tam spousta obsahu. To, že je nutné budovat vztahy v týmu, aby tým lépe fungoval, je… já nevim…úplně normální i v reálu?
A tohle:
„Obsahu je tolik, že jeho dynamika výrazně a bohužel neblaze vstupuje do celé náplně hry“ – ano, to je zčásti pravda, ale to je problém jakéhokoliv modernějšího rpg nebo her typu Assassins Creed. A zrovna ve Valhalle – která u vás mimochodem taky dostala 7/10 (což je samozřejmě nonsens, který se potvrdil přibývajícími DLCčky), je toto:
„Nepřeberné množství aktivit, které můžete dělat vedle hlavní dějové linky“
Takže ve Valhalle je to plus, ale v Midnight Suns zápor? Možná je načase si to trošku srovnat, ne? A ano, srovnání dvou žánrově jiných her je v tomto případě přípustné, nikoliv irelevantní. Je mi jasné, že tohle se budete chtít snažit nějak okecat, ale sáhněte si do svědomí a zamyslete se, zda je to skutečně fér. Snažíte se působit často velice profesionálně, ale tohle vám tu sebeprezentaci značně natrhává. A ano, možná jsem jedinej, ale to je úplně jedno.
U Assassina je to vysloveně vedlejší obsah, kterému se lze vyhnout, vůbec ho nemusíš dělat a slouží jen pro rozptýlení a naředění hlavní části z druhé strany. Tedy něco, co je úplně naopak.
Nicméně, už poněkolikáté mluvíš o tom, abychom se zamysleli, jestli je něco fér a něco zase není. Já ale upřímně netuším, o čem mluvíš. Je jasné, že se hry nehodnotí ve vakuu a určitě jde najít příklady her, kde se podobné prvky/mechanismy hodnotí zcela odlišně. Zase to ale vychází z toho, jak jsou zpracovány do té konkrétní nebo jak zapadají do celku, případně zda je přebíjí nějaká jiná výrazná věc atp.