Jedna z informací, která mohla zájemce o zmenšený model konzole PlayStation 5 překvapit, se pojila s nutnou registrací odnímatelné optické mechaniky. Pokyn od Sony zněl vcelku banálně – před použitím mechaniky je nutné připojit konzoli k internetu a nechat obě součástí registrovat a spárovat se. Vyvolalo to však obavy, jak bude registrace probíhat a zda nedojde k jednorázovému spárování mechaniky s konzolí, které už nebude možné softwarově rozpojit. Žádná z obav ale zřejmě nebyla na místě, jak v novém videu dokazuje youtuber Mystic, který si pořídil hned dvě nové konzole PS5 a zkusil mezi nimi již registrované mechaniky vyměnit.
Inkriminovaná část, v níž se Mystic věnuje optické mechanice, přichází přibližně na začátku deváté minuty výše přiloženého videa, a odpovídá na celou řadu základních otázek. Pokud se rozhodnete při prvním spuštění konzoli k internetu nepřipojit, mechanika nebude fungovat. Tedy ani na té úrovni, aby vůbec přijala disk. Tím pádem se ale připravíte o možnost hrát hry, protože při spouštění digitálních kopií byste se museli k internetu beztak připojit. Co se týče registrace mechaniky, proces je podle youtubera rychlý a vcelku bezbolestný, a jak později vydedukoval, probíhá zřejmě spíše kvůli DMCA ochranám vztahujícím se k filmům, nikoliv nutně hrám.
Jak totiž zjistil, mechanika po registraci samozřejmě funguje i v případě, zůstává-li konzole offline. Pokud se rozhodnete konzoli resetovat i s diskem v mechanice, po resetu dojde k odpojení mechaniky od konzole, takže následuje nutná registrace. Před ní se však disk v mechanice hlásí jako neznámý. Pokud mechaniku odpojíte a budete chtít pustit hru, kterou jste instalovali z disku, rozhraní konzole nepřijde s žádnou specifickou chybovou hláškou a vše se bude tvářit jako tak, kdybyste měli mechaniku stále připojenou, jen v ní neměli disk. A konečně, když mechaniku připojíte k jiné konzoli, nedojde k žádné kolizi s jinou, dříve registrovanou mechanikou, jen budete vybídnuti k tomu, abyste mechaniku nově registrovali, čímž dojde k přepsání informace, s jakou z nich je konzole spojena.
Do budoucna by to mohl být problém zejména kvůli tomu, že ověřovací servery nemusí za delší dobu vůbec fungovat. Není však nutné volat na poplach, protože online infrastruktura Sony tu patrně zůstane ještě dlouhé roky, podpora může být zachována právě kvůli registraci mechaniky, nebo může přijít update, který nutnost registrace odstraní. Je to ale tak vzdálený problém, že s ním v tuto chvíli zřejmě nemá smysl ztrácet čas, i když respektujeme, že jistý strach o zachování dostupnosti her může setrvávat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.