O Redfallu se před vydáním hodně mluvilo, především pak kvůli tomu, že pochází z dílny studia Arkane. Nutno však podotknout, že z pobočky v Austinu a nikoli z té v Lyonu, která stojí za Dishonored a Deathloop. Trailery a gameplay ovšem hráče moc nepřesvědčily a svému titulu nevěřili ani sami vývojáři, kteří dokonce doufali ve zrušení celého projektu. Nakonec však Redfall vyšel, zklamal hráče i Phila Spencera a zařadil se mezi nevydařené hry. Jakmile se hráči pobavili nad katastrofickým stavem, v jakém Redfall vyšel, zájem začal opadat, i když je hra v nabídce předplatného Game Pass. Bohužel evidentně opadl i zájem vývojářů, což se zbývajícím hráčům pochopitelně příliš nelíbí.
Redfall vyšel 2. května coby exkluzivita pro PC a Xbox Series a do týdne přišel o většinu hráčů, čísla ovšem podle všeho nebyla příliš závratná ani při samotném vydání, ačkoli kvůli Game Passu přesné počty neznáme. Budeme-li počítat pouze Steam, první den hra dosáhla maxima pouhých 6124 současně hrajících lidí. Hra byla zabugovaná, v recenzích sbírala jedno záporné hodnocení za druhým a nejinak tomu bylo na Metacritics či na Steamu od hráčů, přičemž dle interních odhadů Microsoft a Xbox očekávaly podstatně lepší výsledky. V současnosti, tři měsíce po vydání, hru hraje něco málo přes 30 hráčů současně denně a titul netáhne ani na streamech, kde mu nevěnují pozornost streameři ani diváci. Navzdory tomuto neúspěchu by to pro vývojáře nemělo znamenat zavržení svých někdejších slibů, jejichž součástí byla aktivní podpora titulu. Tak se ovšem neděje.
Hra měla být „nejpodporovanější“ hrou studia, ale momentálně to vypadá, že na Redfall zanevřeli i sami vývojáři. Krátce po vydání opravili to nejnutnější, ale poté se odmlčeli a hráči se zatím nedočkali žádného dříve slibovaného nového obsahu, ale ani jakýchkoliv informací o tom, co bude. A zda vlastně vůbec něco bude. Vlastníci dražší edice Bite Back měli obdržet kupříkladu nové postavy, mluvilo se též o chybějících 60 fps. Bez ohledu na to, kdo za hru zaplatil a kdo ji hrál v rámci Game Passu, se hráči na diskuzních fórech shodují v tom, že jsou celkovým přístupem vývojářů, ale i Xboxu a Microsoftu zklamáni. Jeden z příspěvků na Redditu vyloženě vyzývá k tomu, aby je komunita donutila o odpovědnosti, když se něco nevydaří. A především když neplní své slovo. Z toho důvodu se někteří z těch, kteří si připlatili za další obsah, rozhodli zažádat o vrácení peněz a zároveň se chtějí domoci odpovědí od studia, zda se bude něco dít a kdy. Bude odpovědí něco jiného než ticho?
Redfall si dobře nevedl ani v naší recenzi, kterou si můžete připomenout níže videem nebo zde v textové podobě.
Být dnes fanda xboxu to už chce pořádnou porci sebezapření.
Jsem nějak nepochopil pro koho ta konzole vlastně je. Co má opravdu jen svého – extra.
Napadá mě gamepass, ale to je prostě takový Netflix pro znuděné Amíky, co se občas po tom hraní jen tak „sklouznou“ aby zabili čas a je jim vlastně jedno co hrajou. Najdou tam „něco“.
Tomu směrování odpovídá i „S“ série, která se k passu vyloženě vybízí.
Poměr Cena/výkon je doslova neuvěřitelná. To je jediné, kde vidím opravdu plus co ta platforma má. Opravdu total low cost cesta ke hraní, dobré.
Ale rvou si z toho vlasy pro změnu pánové vývojáři. (Zdravím do Larianu)
Osobne si myslim (ako majitel switchu) ze S ko nie je taka brzda ako sa vravi pre vyvojarov – skor to je cielova konzola (xboxova) aj kvoli tomu co si napisal kedze predaje su tak 2:1 k series X. Taktiez to mlzenie Larianu bude skor tym ze nechcu spachat samovrazdu na xboxe a konkurovat starfieldu – preto vydali na PC skorej, a na PS to uvedu v povodn termine lebo tam fanusikovia po tom skocia (ako aj ukazuju predpredaje) kedze nebudu mat starfield a mozu aj poukazat na to ze nevadi mame najlepsie RPG roku. Larian to vyda o mesiac neskor ked sa usadi prach a nepojdu proti velkemu rpg
Ta teorie nedává smysl. Každá kopie prodaná pro platformu XBOX by Larianu před vydáním Starfieldu velice bodla. A z druhé strany by to vydání ocenil i samotný Microsoft, protože by měl v nabídce hned dvě velká lákadla. Ergo, když pořád není jisté jak úspěšný bude launch Strafieldu.
Takhle se Microsoft tou neprozíravou strategií podpory dvou souběžných konzolí, ochudil o „zlatou hodinu“ se hrou, která se prodává jako pivo na fesťáku a u níž je už teď jasné, že je to jedna z nejlepších her dekády…
30současně hrajících hráčů/den, tak to už je velmi silná káva. 🙂
Vzhledem k tomu, kolik lidí po světě hraje je to masakr.
Bez ohledu na to co slíbili je jasné, že když podobné čísla uvidí nějaký manager, vyháže ty lidi co dělali patche nebo obsah na jiné projekty nebo rovnou na pracák.
Protože to prostě nedělají pro NIKOHO.
Říkáš „nějaký manager“, jenomže pravda je taková, že právě tyhle kravaťácký prasata říkaj vývojářúm
jak to MAJ dělat, a pak je vyhážou z práce, nj. někde so po neúspěchu šetŕit musí, proto taky hodně lidí
z ARCANE odešlo, ale tohle OPRAVDU jenom málo lidí chápe…
Pricetni a racionální hráči ví, že exodus klíčových osob nastal již po Prey, který s odstupem času vnímám jako klíčovou GPS/RPG desetiletí, po boku System shocku a Deus ex (2000).
Strašně bych si přál, aby ti talentovaní lidé co z Arkane odešli, založili nové studio a buďto udělali pokračování Prey, nebo vzkřísili vývoj System Shock 3.
Když jsem to reddit vlákno dnes ráno četl tak jsem docela žasnul a upřímně vlastně i dost bavil. Nestává se dost často aby se ultra Xbox fans hádali o tom jestli je Phil Spencer neomylný bůh nebo nekompetentní lhář. 😀
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Jsem nějak nepochopil pro koho ta konzole vlastně je. Co má opravdu jen svého – extra.
Napadá mě gamepass, ale to je prostě takový Netflix pro znuděné Amíky, co se občas po tom hraní jen tak „sklouznou“ aby zabili čas a je jim vlastně jedno co hrajou. Najdou tam „něco“.
Tomu směrování odpovídá i „S“ série, která se k passu vyloženě vybízí.
Poměr Cena/výkon je doslova neuvěřitelná. To je jediné, kde vidím opravdu plus co ta platforma má. Opravdu total low cost cesta ke hraní, dobré.
Ale rvou si z toho vlasy pro změnu pánové vývojáři. (Zdravím do Larianu)
Takhle se Microsoft tou neprozíravou strategií podpory dvou souběžných konzolí, ochudil o „zlatou hodinu“ se hrou, která se prodává jako pivo na fesťáku a u níž je už teď jasné, že je to jedna z nejlepších her dekády…
Vzhledem k tomu, kolik lidí po světě hraje je to masakr.
Bez ohledu na to co slíbili je jasné, že když podobné čísla uvidí nějaký manager, vyháže ty lidi co dělali patche nebo obsah na jiné projekty nebo rovnou na pracák.
Protože to prostě nedělají pro NIKOHO.
jak to MAJ dělat, a pak je vyhážou z práce, nj. někde so po neúspěchu šetŕit musí, proto taky hodně lidí
z ARCANE odešlo, ale tohle OPRAVDU jenom málo lidí chápe…