Už zítra si budete moci zahrát Returnal, novinku od studia Housemarque, autorů skvělého Super Stardustu, Alienation nebo Resogunu. O hře se toho za poslední týden napsalo hodně a jedna z linek, která se začala probírat mezi fanoušky, je obtížnost v kombinaci s žánrovým zasazením. Ačkoliv se Returnal může na pohled tvářit jako standardní 3rd person střílečka s nezaměnitelným DNA vývojářů z Housemarque, jde o nesmlouvavou roguelite záležitost, která bude z hráčů ždímat první poslední. Vzhledem k tomu, že hlavní hrdinka Selene při každém nezdaru načíná nový cyklus svého působení na planetě Atropos takřka s čistým štítem, každý drobný postup vpřed je vyvážen velkým úsilím a pečlivostí, ke které potřebujete i trochu štěstí. A to je důvod, proč vám alespoň prozatím nemůžeme nabídnout plnohodnontou recenzi – hru jsem jednoduše nestihl v přiděleném čase dohrát a než se domnívat, že se do konce už nic podstatného nezmění, rozhodli jsme se sejmout nohu z plynu a věnovat Returnalu den dva navíc.
Returnal se vyznačuje velmi přesným a responzivním ovládáním, které v kombinaci s úhybnými manvéry, skoky a nekonečným přílivem výbuchů a částicových efektů rozehrává fascinující divadlo v každé z lokací.
Bez ohledu na to jsem už ale na Atropu strávil kolem 20 hodin a spoustu z mechanismů a prvků, kterými na hráče Returnal od zítřka zaútočí, si osvojil. A nutno přiznat, že vyjma drobné sklíčenosti po restartu cyklu funguje všechno na výbornou a příznivci tohoto žánru budou blahem bez sebe. Returnal se vyznačuje velmi přesným a responzivním ovládáním, které v kombinaci s úhybnými manvéry, skoky a nekonečným přílivem výbuchů a částicových efektů rozehrává fascinující divadlo v každé z lokací. Vše je přitom doplněno velmi zajímavým příběhem, jehož rozkouskované vyprávění budí zvědavost a každý objevený střípek do skládačky má svůj význam. Hra má rovněž velmi obstojné grafické a hlavně zvukové zpracování, na které mohou být v Housemarque pyšní a zařadit Returnal díky produkčním kvalitám na nejvyšší místo ve svém portfoliu. Uznání zasluhují rovněž za design nepřátel a způsobů jejich útoků, které jsou pokaždé trochu jiné a bude chvíli trvat, než se je naučíte a budete jim schopni čelit.
Až do doby, než přijde smrt a všechno se rozehraje znovu. Systém postupu vpřed je samozřejmě na ploše odehraných hodin tu a tam ulehčován teleporty a možností dál se nezabývat již poraženými bossy, mějte to ovšem na paměti a nenechte se zlákat jen grafikou a skutečností, že jde o exkluzivní titul pro PlayStation 5. Pokud ale rozumíte, do čeho nákupem téhle hry jdete, už nyní vám můžeme Returnal doporučit, plnohodnotnou recenzi s verdiktem a poukázáním na všechny přednosti i nedostatky přineseme, jak nejrychleji to bude možné.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jinak pro tvou představu tuto hru dělalo studio o 150 lidech na AC pracuje kolik 2 500 lidí? takže i v totmo ohledu srovnánáš nesrovnatelné.
To, že tak zkušený hráč ještě ani nemá dohráno, značí, že je na té hře něco dost špatně a rozhodně musí jít známky dolů.