The Outer Worlds, Private Division, Recenze The Outer Worlds

The Outer Worlds

Povedená RPG jednohubka, která vsadila na humor, propracované questy a skvělé parťáky

Název: The Outer Worlds Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Recenzovaná verze: PlayStation 4 Žánr: , Datum vydání: 25. 10. 2019

Autoři Falloutu: New Vegas a řady dalších propracovaných RPG typu Pillars of Eternity či Knights of the Old Republic II se vrací s další hrou podobného ražení. The Outer Worlds už dlouho před vydáním slibovalo vtip, menší, leč propracovaný svět a hlavně plastické questy, které budou moci hráči plnit nejrůznějšími způsoby. Příjemné na tom všem je, že sliby vývojářů byly takřka bez výhrad splněny a The Outer Worlds se právem stává horkým aspirantem na nějaké to ocenění, ať už za překvapení nebo za kvalitní počin v žánru RPG. Faktem totiž je, že i přes slabší grafiku jde o ojedinělou hru, kterých v dnešní době tolik nevzniká, vzhledem k tomu, že nikam příliš nepospíchá a nechává vyniknout lore celého světa, perfektní dialogy a to všechno obaluje bezproblémovou hratelností, ve které si na své přijdou skuteční milovníci žánru. Jen takové hráče musíme upozornit, že k vytěžení všech RPG elementů je lepší přepnout na vyšší a možná i tu nejvyšší úroveň obtížnosti. Vytknout toho můžeme jen opravdu málo…

The Outer Worlds

  • Nový svět s vlastní politikou a nádechem dystopie, průmyslové revoluce i absurdního korporátního humoru
  • Mnohaúrovňové řešení questů skvěle podporuje tradiční charakterové archetypy
  • Tajemství schovaná v každém koutu mapy rozšiřují povědomí o světě a vytváří zajímavé mikropříběhy
  • Zjednodušené RPG prvky podporují přístupnost příběhu a prozkoumávání bez narušení komplexnosti rozvoje postavy
  • Dojem ze střelby je obecně slabší
  • Těžkopádné ovládání, obzvlášť uprostřed frenetické akce
  • Chybějící kontext u rozevlátějších questů, které mnohdy splníte omylem
  • Výrazný výtvarný styl nedokáže za každých okolností skrýt slabší grafiku
Obsidian vytvořil ideální RPG jednohubku, která sází na hloubku světa, spíše než na kvantitativní rozsah. Mnohavrstvé rozhodování na úrovni questů i vývoje postavy zákonitě potěší příznivce žánru.
9 Verdikt

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru