- Perfektní hudební doprovod a ozvučení
- Vynikající souboje s bossy ve smyslu tempa i obtížnosti
- Některé příjemné okamžiky, paradoxně příliš nesouvisející s příběhem
- Pocit, když ovládnete Sílu a něco efektního se vám podaří
Od vydání poslední velké příběhové hry ze světa Hvězdných válek letos uběhlo devět let, od podepsání licenční dohody mezi Disney a Electronic Arts jen o tři roky méně. Není se proto čemu divit, že hráči v průběhu uplynulých let hleděli na rušené singleplayerové projekty se značnou skepsí, a ani blížící se příchod Star Wars Jedi: Fallen Order mezi nimi příliš nerezonoval. Už dopředu jsme nicméně věděli, že se vývojáři ze studia Respawn rozhodli vydat trochu jinou cestou a v připravované novince skloubit hned několik herních stylů. Po necelých 30 hodinách strávených na několika planetách a v kůži mladého Jediho Cala Kestise však nedovedu jednoznačně odpovědět, co tím vším vlastně autoři Titanfallu a úspěšného battle royale hitu Apex Legends vlastně mysleli. Chtěli snad mít z Fallen Order Castlevanii? Nebo snad Dark Souls? Uncharted smíchaný s Tomb Raiderem? Má to být spíš legrační parodie, nebo vážně pojatá záležitost, ve které oceníme angažovanost skutečných filmových herců? A co je hlavní, vyšla hra opravdu ve chvíli, kdy byla na vydání připravená?
Asi nemá smysl chodit zdlouhavě kolem horké kaše, takže hned na úvod otevřeně přiznávám, že jsem se u hraní bavil o poznání méně, než bych u titulu od Respawnu čekal. Abyste rozuměli, oba díly Titanfallu i se zmiňovaným Apexem vynikají perfektním pohybem hlavního hrdiny a neotřelým designem lokací, který je ale současně přehledný a rychle se v něm zorientujete. Ani ve snu by mě proto nenapadlo, že právě na těchto místech bude mít Fallen Order problémy, nedostatky jsou ale bohužel patrné od prvního okamžiku a nedokázal jsem je nevidět až do závěrečných titulků. Hlavní hrdina Cal nemotorně chodí, běhá, skáče, šplhá, seká a jedině snad když má použít Sílu, jeho postoj a animace dávají smysl. A kdyby to stále nebylo úplně jasné, výše popsané činnosti plní ze sta procent to, co ve hře děláte, takže můžete přimhuřovat oči jak chcete, klidně jedno úplně zavřít, ale výsledek bude pořád stejný. V kombinaci se zmiňovanou nerozhodností vývojářů, kteří namísto vlastního stylu neobratně míchají výrazné prvky několika jiných sérií do sebe, tak je ze Star Wars Jedi: Fallen Order šedá a nevýrazná hra, která bohužel nevyniká ani kvalitním příběhem, pro který byste byli všechno špatné ochotní skousnout. A to ho má na svědomí mistr větvících se dějových linek Chris Avellone, ach jo…
Co se týče Cala Kestise, jde o mladého muže, který v podstatě ještě nedokončil svůj výcvik, na spoustu svých schopností zapomněl a mezi filmovými epizodami 3 a 4 se schovává před Inkvizicí. Ta pase po každém, kdo se přiklonil ke světlé straně Síly a unikl vykonavatelům rozkazu 66, na základě kterého měli být vyhubeni všichni rytíři Jedi. Asi byste si představili, že takový člověk, zmítán depresemi a neustálým strachem, bude přeci jen trochu obezřetnější, s kým se na rychlo spojí a komu bude důvěřovat, to bychom se však nemohli bavit o videohrách. Cal Kestis proto vstoupí na palubu lodi Mantis, nechá se bez okolků uvrtat k záchraně všech dětí, se kterými cloumají midichloriany a z nichž by mohli povstat noví rytíři, a jde do toho. Nevadí mu, že se se čtyřrukým kaptánem lodi Greezem vidí poprvé v životě, nevadí mu ani, že s jedinou další členkou posádky Cere není od prvního okamžiku něco v pořádku a sama má očividně k síle dosti nevyhraněný vztah. Ne, všechno je v naprostém pořádku, kamarádi jako hrom, a po vydatné akci na jedné z šesti přítomných planet si společně klidně dají oběd a poklábosí, jako kdyby se vůbec nic nedělo. Blížící se zvraty, na které vás hra sedmkrát upozorní, nepřesvědčivé vykreslení jednotlivých postav, jejich nelogické uvedení do děje doslova odnikud, průhlednost jejich motivací a další podobné věci asi nemá smysl nějak výrazně popisovat. Jednoduše řečeno, v rámci příběhu nedostanete až na drobné výjimky – o kterých vám ale vzhledem ke spoileru nic nepovím – jen generickou a předvídatelnou nudu, která se navíc v šabloně Hvězdných válek neustále opakuje.
Samotnou hratelnost pak ovlivňují věci, které jsem popisoval výše, tedy především určitá nemotornost, úzce spojená s kamerou a jen minimálním prostorem pro kompenzaci byť jen sebemenší nepřesnosti. Nebudeme-li se zatím bavit o boji, čeká vás v rámci Fallen Order opravdu výživná porce lezení a skákání. Nic proti Tomb Raiderovi nebo Uncharted nemám, spíš naopak, ale to jsou hry, ve kterých se ovládaná postava pohybuje plynule, o nic se výrazně nezasekává a když kamerou namíříte, aby někam skočila či dopadla, tak se tak i stane. Nikoliv však ve Fallen Order, kde zkrátka nepřeskočíte z jedné stěny na druhou, aniž byste byli na jejím samotném konci a nespustila se po vteřinovém čekání animace natažené ruky, signalizující, že teď už o určitě půjde. Frustrující jsou rovněž nejrůznější lana, na kterých se můžete zhoupnout – pokud se nedíváte na pixel přesně k lanu, nezachytíte se, nepočítám-li do toho opačný extrém, kdy se hra zblázní a hrdinu teleportuje třeba o několik metrů, což navíc nevypadá vůbec hezky. Nezřídka se v prostoru zaseknete, protože i za použití trojrozměrné mapy prostě není úplně zřejmé, jak se na cílové místo dostat, a když k tomu připočtu, že se na všech planetách objevují stále ty stejné překážky, včetně ve stejných smyčkách zkroucené traverzy, resp. jinde stromy či kabely, nadšení z domnělé pestrosti vyprchá.
Už dlouho dopředu jsme věděli, že Star Wars Jedi: Fallen Order spadá do celého kánonu Hvězdných válek. Automaticky to tedy znamená, že se ve hře mohou objevit postavy z filmů a seriálů - tady můžeme vzpomenout třeba na Sawa Gerreru a slíbit další překvapení. A současně s tím se v budoucnu mohou události z Fallen Order promítnout do dalších médií. Pokud ale uvažujete v širším kontextu, už vlastně dopředu víte, že příběh Cala Kestise nemá žádný vliv na osud Jediů a jako takový musí skončit. I závěr hry se ale z naší strany neobejde bez drobné výtky, bohužel...
Abych ale jenom nekritizoval, ve hře jsou samozřejmě i místa, kde se plynulý pohyb uplatnit dá a například v kombinaci se skluzavkami z ledu či bahna, mocnými skoky a metáním salt můžete za krátkou chvíli překonat poměrně velkou vzdálenost a mít pocit, že hru plně ovládáte. Je to potřeba především proto, že planety jsou rozlehlé a klidně na nich v rámci jedné z šesti kapitol strávíte několik hodin. Nemohu si ale odpustit poznámku ke slibu, že hrou bude možné projít nelineárně, resp. ji prozkoumávat, jak se hráčům zlíbí. Vzhledem k tomu, že po pasážích jako z Tomb Raideru se tady bavíme o odemykání mapy ve stylu Castlevanie, můžete v případě nerespektování příběhu na „nevhodných“ planetách dojít jen k první větší překážce, kterou nemůžete bez rozvinutějších schopností překonat. Pak je nutné potupně se vrátit zpět do lodi a navštívit tu planetu, kterou vám doporučuje příběh, abyste se posunuli dál a mohli se na místo vrátit s vidinou většího úspěchu. Do toho všeho se pak samozřejmě zapojuje i množství soubojů s příslušníky Impéria, nebo lokální faunou, v mých očích ale právě souboj sráží hru zdaleka nejvíc.
V souboji jeden na jednoho je všechno v naprostém pořádku. Perfektní vybalancování obtížnosti, sáhnete-li v nastavení alespoň po třetí ze čtyř nabízených úrovní. Nepřítel bojuje v opakujících se vzorcích, je potřeba se je naučit, je potřeba být připraven vykrýt útok v tu pravou chvíli, aby byl protivník na dosah a mohli jste uštědřit jednu dvě rány, a pak se zase rychle stáhli do bezpečí. Použití Síly má nejrůznější dopady, ať už jde o zpomalení času kolem vás, nebo třeba přitažení protivníka blíž a souboje mají i díky pestrosti bossů vážně skvělou atmosféru. Tak kde je problém, ptáte se? Inu, v tom, že takových soubojů jeden na jednoho si užijete v porovnání s masovými a spíše nefunkčními rubanicemi jen hrstku. Ve všech ostatních případech musí jít taktika stranou, namísto vykrývání jen skáčete jedno salto za druhým, snažíte se někoho zasáhnout, bojujete s naprosto nefunkčním systémem ukotvení kamery na konkrétního protivníka, a když už si myslíte, že máte vyhráno, přiletí ze vzdálené plošiny raketa, nebo do vás začne kousat přerostlá krysa a končíte, i když za vámi na hromadě leží deset stormtrooperů. Vaším snahám nepomáhá ani velmi úzké FOV, takže nepřátele velmi rychle ztrácíte z dohledu, stojí za vámi a vy nemáte šanci všechny odehnat. Bez rozdaných ran kolem se vám navíc nevyplňuje ukazatel Síly, takže nelze všechny neustále zpomalovat, či odhazovat, a opět s přihlédnutím k tomu, že tímhle způsobem bojujete v podstatě pořád, není hraní žádnou velkou zábavou. Situace se zlepší až v poslední třetině, kdy už máte postupně rozvinuté schopnosti, ve sprintu například automaticky vykrýváte projektily a můžete si sami diktovat tempo. A podobně jako u akrobatických pasáží, také v boji může dojít na vážně efektní momenty, kdy hrstku nepřátel shodíte mocným pushem přes okraj propasti a se zbylými třemi si poradí váš oboustranný světelný meč. To jsou chvíle, kdy mé vnitřní já doslova kvílelo radostí, protože například zvuky jsou zcela beznkokurenční a cítit Sílu je přesně to, co jsem po hře původně chtěl a hádám, že v tom nejsem sám.
Ze souls-like her si pak Fallen Order půjčuje i systém záchytných bodů, zde uváděných jako místa k meditaci, ke kterým stačí přikleknout a hra se na daném místě uloží. Zde také můžete vylepšovat, případně odemykat své schopnosti rozdělováním získaných skillpointů a samozřejmě meditovat, tedy doplnit zdraví i počet lékárniček. Pokud se tak ale rozhodnete, lokace kolem vás se opět zaplní nepřáteli a v duchu Dark Souls či zmiňovaného Sekira se musíte k cíli opět probíjet. Největší slabinou celého systému je však nahodilost a vzdálenost rozmístění meditačních míst, takže se nezřídka stane, že vás hra při neúspěchu v boji hodí klidně i o několik desítek minut vzad a musíte se do všeho toho bláznivého lezení a mlácení nepřátel pustit znovu. Zkratky, které si ve stylu jiných metroidvanií můžete odemykat, také nejsou úplně příhodně rozmístěny a lze je velice snadno přehlédnout, nepřeklikáváte neustále do mapy, kterou s sebou v trojrozměrném modelu nosí droidí parťák BD-1. Podobně jako Luke nebo Rey, také Cal má svého pomocníka, bez kterého by většinu věcí nezvládl, nosí ho s sebou a využívá jej pro odemykání zamčených dveří, hackování některých nepřátel, kteří pak bojují po Calově boku, sjíždění či vyjíždění po lanech a hlavně pro prozkoumávání beden. Pokud byste si však mysleli, že právě tohle je prvek, který vás přiměje vracet se na planety a skutečně je prozkoumávat, i tady vás musím zklamat – z bedniček padají skiny na loď, kterou v podstatě vůbec nevidíte, jiné barevné varianty Calova ponča, skin BD-1, a pak nejrůznější součástky světelného meče. Kromě barvy paprsku jsou ale změny tak nicotné, že se dalšímu spínači nebo rukojeti meče budete jen smát. Jediné, co moji pozornost vzbudilo, byla možnost využívat meč oboustranně, nebo jej v pozdějších fázích rozdělit vedví, dopad na taktiku ale není tak velký, jako tomu bylo v případě soubojů třeba v Jedi Outcast a neviděl jsem příliš důvod nenechat si dlouhou světelnou tyč ve stylu Dartha Maula a mít tak dvojnásobnou šanci v rychlých potyčkách někoho ztrestat.
Závěrem snad už jen ke grafice, která sice na první pohled vypadá dobře a Unreal Engine 4 zvládá skvělé exteriéry, v detailech ale hra spíše zaostává. Nejsmutnější je pohled na jedny z nejstatečnějších válečníků v galaxii – Wookiee – kteří vypadají naprosto komicky, až odpudivě. Na interiérech se toho mnoho zkazit nedalo, vnitřky lodí a budov jsou úplně v pořádku, u starobylých chrámů je to trochu horší ve smyslu bohatosti detailů nebo ne úplně povedené snahy zamaskovat střídání stále těch stejných objektů. Největší přítěží celkovému výsledku je ale všemožné doskakování a poskakování textur, občasné a ne zrovna pochopitelné záseky a na všech platformách předlouhé načítací časy. V kombinaci s tím, že hra je designovaná se záměrem vás trochu potrápit – nezvolíte-li si obtížnost Story Mode – tlačítko “Respawn” budete nenávidět. Bavíme se tu o přibližně půlminutovém načítání, které se ani na počítačích s vydaným patchem nijak výrazně nezkrátilo. S ohledem na tak silnou značku a léty prověřené schopnosti lidí z Respawnu jsou pak občasné technické problémy jen podtržením mého zklamání ze zahozeného potenciálu, který se v případě Falle Order nedočka bůhvíjak kvalitního zpracování. S ohledem na několik silných momentů, již zmíněné chvíle naprostého ovládnutí hry a výrazné zlepšení celého zážitku za polovinou hry proto nemohu hodnotit jinak, než pouhým bodem nad průměr.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Pokulhává optimalizace, pohyb hlavního hrdiny je někdy řekněme divoký.. Příběh.. no na poměry her byl ještě někde lehce nad průměrem.
Ale jinak, sakra já se královsky bavil, koupil jsem to hned po vydání a dojel za nějakých 31 hodin.
Mapy mi nepřišly nepřehledné, nebylo to úplně jednoduché, ale právě ta práce s mapou a orientace v prostoru fungovaly.
Vracet se na planety mě motivovalo, když jsem poprvé zjistil, že další vylepšení si odemknu nejen příběhem, ale i právě tímto průzkumem.
Soubojový systém byl takový jaký byl, vyhovoval mi a soubojový systém orientovaný na 1vN neměl ani třeba Zaklínač.
Takhle to prostě je a myslím si, že to dobře vyjadřuje tu přesilu nepřátel. Prostě se nesmíš nechat obklíčit a taktikou ve smyslu hit and run postupně tu skupinu zmenšovat.
Začal jsem na 3. obtížnost, výzva to byla tak akorát, někde za polovinou hry jsem přepl na nejtěžší, protože postupné odemykání skillů mi dávalo větší Sílu! 😀 Posledního bosse jsem asi po 50 minutách, kdy jsem se ve stylu DS (které jsem nikdy nehrál) učil jeho útoky a hledal slabiny, zvládl na nejtěžší obtížnost a dostavil se opravdový pocit satisfakce 😀 (Neříkám, že takhle se to musí hrát, ale já jsem si to takhle užil a byla to výzva)
Hra měla svoje ikonické momenty i na místech, kde bych to nečekal. Krásné scenérie a vykreslení různých míst na planetách, kde si člověk řekl takové to „woooow“. (Objevení vrakoviště na planětě Zeffo, Cal se špatnou barvou meče, atd., atd. nechci spoilerovat.)
Hrál jsem na PC, ty loadingy, které Zdeňku popisuješ jsem teda vůbec nezažil, kromě úplně prvního načítání po „Start new game“. Ale to ani nepočítám.
K tlačítku respawn nemám žádný vysoce negativní vztah. 😀
Zkrátka a dobře já jsem si to užil, nebyla to desítková věc, ale našel jsem v tom hodně zábavy, cítil jsem Sílu a světelný meč, jako bych měl v ruce.
Byl jsem hodně skepticky k JFO vzhledem k EA a nakonec jsem byl mile překvapen ve výsledku. Hra jako celek se mi líbí, ale kazí jí technické neduhy, propady fps, stuttering?
Mnohdy i v 60 fps, jako by hra nebyla plynulá a snížení detailů nepomůže – i5 3570k stock, 16gb ram, rx 580 4 gb.. ano vím procák by mohl být lepší, byl bych ochoten snížit detaily za smooth gameplay, bohužel jak jsem již zmiňoval – žádný efekt z mé strany. Zkoušel jsem i tajné low nastavení, to je ale zabugované.
Dále na planetě Bogano jsem měl občas problémy s glitchem osvětlení, dělalo si co chtělo. Načítání hry je v normě, rozhodně to není 30 sec, max 10 na hdd.
Pohyb postavy je občas zvláštní a při určitých manévrech jako by se změnila citlivost, hrál jsem na ovládači kde není žádné nastavení citlivostí. Fov je ok, tohle není mmorpg.
—
Herní náplň byla super, až na mapu, škoda že nepoužili systém s ds, tr.. teleport mezi checkpoiny (bonfiry). Lovení beden jak již bylo zmíněno.. nová barva poncha je meh, čekal jsem že najdu Róbu a nic. Stick packy naopak byli předemnou dobře ukryty a při 87% exploraci planet jsem žádný nenašel ( ostuda pro mě, ale větší výzva ).. 😀
Obtížnost tak akorát, sem tam klacek pod nohy, ale tohle dělalo i DS. Kvůli EA nebudu ignorovat menší neduhy souls her.
Na JM udělá obtížnost radost i souls hráčům a chaos na bojišti?
Tohle není force unleashed.. vběhnout mezi houf a mávat s mečem jak splašený. V DS tohle jde vzhledem k poisu, nulovému blockování ze strany enemáků.
Sekiro combat to sice není, ale užil jsem si ho, rozhodně se mi málo kdy podařilo minout lano, tuž recenzent K+M?
Třeba projít znova TR.. mix žánrů povedený.
Souboje s bossy zvládnuté na výbornou, kromě těch co mají 50 metrů, jo v DS jít proti Golemovi bylo taky meh s kamerou že…
Příběh je hodně povedený, není sice extra originální, ale dobrý je, není to paskvil jak nová filmová trilogie a příběh ME: Andromedy taky nic extra nebyl oproti původní trilogii.
Když jsem u srovnávání, Fallen Order bych postavil vedle Kotoru.
A co Jedi Academy?
Výborná hra svého času, na bugy jsme zapomněli, na jednoduchou hratelnost také?
Combat se projevil až v MP, Glitch fest ( jo hrál jsem to víc jak rok.. ), v SP 95% hráčů neumělo ten combat systém ovládnou a využívat všechny možnosti, máchat s leva do prava fujky.. s odstupem času prostě musím Fallen Order ocenit a jediné co mi vyloženě vadí je optimalizace a nebo můj PC, spíš to první, když lépe vypadající hry mi jedou ok. Další věci přehlédnu, pěkně to odsejpá.
Stále je krátce po vydání a možná hra dostane ještě patche s optimalizacemi, KDC od Vávry vyšlo taky v desolátním stavu no ňí, tuž ale byla česká, ti můžou? The Surge 2 ani nemluvě, tam se renderuje snad grafika všech map, vzhledem k tomu jak to vypadá.
Co se týče známky recenzenta.. Vampyr 8/10, bavil mě taky, ale ve všech ohledech je slabší jak Fallen Order, možná jenom příběh byl lepší. Optimalizace je diskutabilní, tam bylo malé městečko s pár npc.
PS: Půlení končetin je tragédie, viděli jsme to v JKJA tak to musí být všude a Disney za to možná může, DS, Sekiro s 90% nic takového taky nemělo a tam si nikdo nestěžoval. Tohle už je hledání a nostalgie, mě více chyběla pořádná Róba a nebo rostlinky v lodi. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=S6M2F1BVyCc
Další věc, co mě štvala byl backtracking a poměrně špatně jsem se v těch mapách orientoval. Wookie ani nechci komentovat, to mi bylo až do pláče 😀
Rozhodně souhlasím s recenzí, že hra je nedoladěná. Známku 6/10 beru.
Nesouhlasím s tím, že si bere z toho mixu žánrů ty horší věcí. Dle mě to není vůbec pravda. Naopak si bere ty dobré věci, jen je nezvládli dotáhnout. Zdá se mi to i k samotnému hodnocení nelogické toto napsat. Když si hra bere ty horší vlastnosti, tak z toho nemůže vzniknout byť jen lehký nadprůměr. Taková hra by byla jednoduše podprůměrná.
Fajn hra, která by si zasloužila více času. Možná na ně tlačili kvůli nadcházejícímu filmu. Popravdě, čekal jsem větší bombu, takže lehké zklamání. Stejně jako recenze, byť souhlasím s nedostatky, nemyslím si, že je úplně zdařilá. Já v tom cítím rozčarování a nepoměr mezi kritikou a závěrečným honocením, které je dost zvláštní. Takové texty se mi velmi špatně čtou. 🙂
P.S.: Teď mě napadlo, jaká by to byla paráda, kdyby tuhle hru dělali Raven Software, tvůrci fantastického Jedi Knight.
Zajímalo by mě jestli při startu nové hry o všechny kytky přijdu nebo to funguje jako new game+ a progres mi zůstane? Co? poradí někdo? 🙂
Přál bych si větší aktivitu tady na webu. Jinak tohle není stížnost na nikoho, je to jen taková má smutná myšlenka 😀
Rozumím tomu proč hráči všeobecně hodnotí Jedi: Fallen Order poměrně vysoko a může za to dle mě prostě fakt, že se po dlouhé době opravdu jedná o podařenou Star Wars hru. Po všech těch letech opravdu bídných titulů, zrušených her a kontroverzí kolem herních zpracování téhle značky se skutečně jedná o zářivý bod v hromadě nepodarků. To že ale EA svým vlastním jednáním srazila očekávání hráčů na samotné dno přece nemůže sloužit jako záminka k tomu, aby se jakákoliv průměrná hra zbytečně glorifikovala. A teď ruku na srdce každý kdo tuhle hru hrál – Jedi: Fallen Order je čistou esencí průměrné hry.
Nikdo podle mě nečekal že autoři z Respawnu přijdou s nějakou herní revolucí, oni bohužel ale nepřišli ani s jakoukoliv herní evolucí. Hra je bizarní míšenec kde mám pocit, že si autoři vytipovali mechanismy z asi pěti žánrově různorodých her (nejspíše aby si každý hráč přišel na to svoje) a bez jakékoliv vlastní invence je pospojovaly dohromady. Ze hry dost čpí snaha zavděčit se každému a tak autoři spíše než na nějaké experimenty prostě jeli na jistotu což ve výsledku nemusí být vůbec špatně ale zrovna zde to považuji za hlavní kámen úrazu. Hra chce být kvůli tomu vše, ale jelikož žádná mechanika není dotažena stoprocentně dokonce, tak hra ve výsledku není ničím. Technický stav hry je potom kapitola sama pro sebe a nové Star Wars trpí stejným neduhem jako všechny hry od EA z poslední doby, a sice že vychází v době když ještě není zcela hotová.
Postava Cala je neuvěřitelně nemotorná, hlavní hrdina se zasekává o neviditelné překážky, proskakuje věcmi za které se má správně zachytit a boj s větší skupinou nepřátel je čistý chaos kde jde jakákoliv taktika stranou a nastupuje hrubá síla. Už jen to, že při pádu do propasti vás hra nezabije a nevrátí k meditačnímu bodu, ale místo toho hráče přesune zpět před překážku ukazuje na to, že si byli tvůrci dobře vědomi že ovládání postavy není stoprocentní a nechtěli hráče kvůli chybám které sami nemohou ovlivnit zbytečně stresovat. Dle mě je celkový kolizní systém zcela největší slabinou hry. Hra je navíc dost bohatá na různé bugy a glitche a občas to vypadá, jako by tvůrci některé části hry svěřili Bethesdě. To že se dá navíc normálním hraním „rozbít“ save a dostat se do bodu ze kterého nejde hra dohrát je fatální chyba která hře nijak neprospívá.
Na druhou stranu je ve hře spousta věci zvládnutých dobře. Souboje s bossy jsou zpracované na jedničku, příběh bez nějakých větších děr hezky pasuje do univerza, hudba a celkové ozvučení všeho možného je naprosto bravurní, variabilita prostředí je až nečekaně rozmanitá a i když grafická stránka rozhodně není na dnešní technologické špici, tak se na celkovou stylizaci (až na pár výjimek) dost hezky kouká. Tyhle pozitiva jsou ale věci které u velké tříáčkové produkce bereme tak nějak za standart a samotnou hru to podle mě z průměrnosti bohužel vytáhnout nedokáže.
Takže jak jsem již za sebe naznačil výše, Jedi: Fallen Order je skvělá Star Wars hra, ale v porovnání se zbytkem videoherní produkce prostě není nikterak výjimečná.
InvalidDante: Fallen Order není špatná hra, já se bavil, nicméně nedostatky má..ale to už jsem psal dola a jen bych se opakoval.
Zajímalo by mě, zda by ti hlasití hráči hru bránili, když by se hra jmenovala třeba Space War. Najednou by to byla další velice průměrná souls-like hra. Klidně bych udělal hru ještě více lineární, bez opětovného vracení se do již prošlých lokací, soubojový systém bych nechal, pryč s bonfirama, zamakat na tech. zpracování a udělal něco ve stylu Zaklínače 2. Nastala by situace rozhodnutí a Cal by se dal na temnou či světlou stranu.
Příště zkusím napsat email.
Ps.Na tvou reakci se nedá odpovědět , tak píšu nad ní.
81-85 podle platformy a od hráčů 81-83 , gamescz 8/10 , indian 8/10 , doupě rovněž 8 ….atd – “ Mix žánru nezafungoval” Já ti nevím , já bych si to tvrdit nedovolil.
Co se týče toho překonávání překážek, mě to taky dělalo problém, ale vzhledem k tomu, že to hráče jen vráti ale nezabije, mi to nevadilo.
Na druhou stranu, abych neříkal jen zápory, tak prostředí se mi zdálo velmi pěkné.
Hodně mě štvalo, že se musím vracet na ty samé lokace a procházet je znovu (sice již s otevřenýma zkratkama, ale i tak). Ze začátku mě bavilo vracet se i pro bedny, ke kterým jsem se už mohl dostat, ale po pár hodinách jsem zjistil, že to co se v nich ukrývá je úplně na nic. Takže motivace je nulová.
Nejhorší byl pro mě ale tech. stav(klasická ps4), kdy mi v určitých lokazích hra rozhodně neběžela ani na těch mizerných 30 fps. Ze začátku jsem měl i snahu hrát hru na nejtěžší obtížnost, ale frustrace z příšerných nahrávacích časů mě donutila snižovat.
Taky mě trošku naštval konec, protože… miluju SW a tohle by mělo mít jediný možný konec..třeba ve dvojce snad?
Nicméně hlad po SW hře byl obrovský, takže jsem měl ze hry takovou osmičkovou radost.