Na dnešní den připadá očekávané vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series. Ačkoliv se tenhle plán jevil od začátku jako proveditelný, vydání PC verze muselo ve fanoušcích vzbudit obavy. I počítače si s nejnovějším počinem studia Asobo neumí poradit bez kompromisů a pro hraní v rozlišení 4K potřebujete sestavu, jejíž cena stoupá k horním desítkám tisíců korun. Neplatí to však pro konzolovou verzi, která se sice ve všech ohledech a detailech nemůže rovnat s tím, jak lze nastavit Flight Simulator na PC, ale zmiňovaných kompromisů není tolik, aby se mohlo mluvit o ovlivnění herního zážitku, natož v negativním slova smyslu.
Na nejvýkonnějším Xboxu Series X podává hra skvělý výkon, drží framerate na úrovni 30 snímků za sekundu a jen občas přichází propady či několikasekundové zamrznutí celé hry. Stává se tak ale zejména při přeletech nad velkými metropolemi, které těží z fotogrammetrických údajů a část dat pro vykreslení berou z cloudu. Takových okamžiků ale není mnoho a Flight Simulator nabízí takřka vše, co už hráči na PC znají necelý rok. Vydat se můžete, kamkoliv chcete, stejně tak je možné nastavit si všechna pravidla letu, povětrnostní podmínky, případné poruchy letadla a kochat se krajinou, která už ve výšce několika set stop vypadá jako skutečná. Nejsme sice tolik spokojení s nabídkou nových vyhlídkových letů či přepracovaným tutoriálem, ale v kombinaci s umístěním hry do Game Passu se doslova všem majitelům Xboxu Series nabízí možnost, jak ochutnat skutečný next-gen zážitek.
Po oficiálním vydání hry 27. července byla aktualizována bezplatná vylepšení vybraných regionů a in-game obchod se zaplnil prvními placenými add-ony. Lze mezi nimi najít jak jednotlivá letadla, tak scénáře například i pro proudová letadla. V podobném duchu bude podpora ze strany vývojářů Asobo fungovat i do budoucna.
Bezprecedentní míra grafických detailů a skutečný pocit next-genu
Hra v převážné míře drží slíbených 30 fps i v rozlišení 4K
Podpora klávesnice, myši i (prozatím) dvou dostupných leteckých ovladačů
Marketplace přímo ve hře slibuje další rozšíření a vylepšení jednotlivých regionů
Na počítači za 7500-13500 korun by hra nikdy nevypadala tak skvěle
Ovládání je rychle přístupné i těm, kdo nejsou zvyklí hrát simulátory
Navigační lety jsou skvělým lákadlem, jak vytěžit ze hry maximum
Obsah, který má hráče nalákat - vyhlídkové lety či tutoriál - není příliš propracovaný
Bez ohledu na stabilní výkon občas přichází zdlouhavé několikasekundové záseky
Streamování dat z cloudu i navzdory rychlému připojení není vždy zcela plynulé, čímž z fotogrammetrických objektů vznikají nevzhledné hroudy
Velký rozdíl mezi vývojáři upravenými částmi světa proti těm, které se od vydání nezměnily
Ovládání se nepodařilo zcela přenést na konzoli - pořád jde o bytostně PCčkovou hru, kurzor je všudypřítomný a nepohybuje se plynule
Microsoft Flight Simulator na konzolích, by se ještě před několika měsíci zdál jako žert. Skutečnost je ale taková, že se vývojářům z Asobo povedlo dosáhnout obrovského technologického milníku a zpřístupňují tuhle famózní záležitost i majitelům poměrně levných herních konzolí. Není to bez kompromisů, ale nejde o nic dramatického, co by kazilo zážitek ze sandboxového létání. Stačí vzlétnout pár set stop nad povrch a rozprostře se kolem vás zcela „funkční“ krajina, kterou je možné obdivovat i využívat k VFR letům. Vydat se přitom můžete na jakékoliv místo na světě a poměrně plynule i během letu měnit povětrnostní podmínky či denní dobu. Tohle všechno pak i na konzoli obepíná obrovský potenciál sekce s add-ony a modifikacemi, která se bude nepochybně rozrůstat nad rámec oficiálních přídavků a i z této verze Flight Simulatoru se může stát ta očekávaná velká věc.
Naprosto fascinující zážitek a pro mě asi jedna z nejhezčích a zároveň pocitově nejbohatších her vůbec. Ten svět je tam venku a ne v mapách prohlásil Gandalf ve filmu Hobit, ale v tomhle se mýlil ten svět je uvnitř obrazovky a to v celý svojí kráse. Bez legrace Asobo vytvořilo jednu z nejpůsobivějších a momentálně zřejmě nejhezčí hru současnosti byť přiznávám, že tenhle názor může být subjektivní. Je fascinující, že se jim podařilo takhle dobře optimalizovat hru na konzole a to i včetně základního ovládání. Opravdu smekám před celým studiem Asobo a konečně si můžu říct, že jsem nakonec rád, že mám doma i tu konzoli od Microsoftu.
Hra je bezesporu grafický zázrak, ale pokud hlavním kritériem hodnocení SIMULÁTORU je interface a grafika, a úplně absentuje hodnocení fyziky a určité “reálnosti”, pak takováto recenze nemá vůbec žádnou cenu.
To je spíš tím, že my jsme se, jak bylo řečeno, zaměřili především na port jako takový z hlediska novinek i technického řešení a nikoli tolik na hodnocení samotné hry od A do Z. V tomto smyslu je stále platná recenze PC verze z loňského roku, který se i této otázky dotýká. Do té míry, jak to byl Zdeněk schopen coby laik posoudit.
Ty periférie mě na konzoli upřímně štvou nejvíce. Mám teď už poměrně slabý PC, na MSFS2020 hodně slabý, ale mám Series X. Nicméně mé periferie jsou Saitek rudder pedals, Saitek Yoke system, Thrustmaster HOTAS Warthog (jeden z nejlepších HOTAS co jde koupit) a k tomu Logitech G29 (volant). Ani jedno zařízení k Xboxu nepřipojím protože security čipy. Opravdu si nebudu kupovat plastový HOTAS, když vlastním Warthoga 🙁 Doufám jen v nějaký HUB, který by umožnil jeho fungovaní, ale asi marně.
Soucítím s tebou. Také mám G29 a HOTAS ještě z PS4, ale nyní využívám více Series X před PS5. Je trapné mít HOTAS T-flight na PS a muset si koupit totožný znovu na Xbox. O dokoupení G920 na Xbox ani nemluvím.
Hra je super, ale výhrad mám hned několik.
1. Hustota dopravy je mizerná
2. Na ovladači nic moc zážitek a podpora HOTAS na Xbox činí snad 2 kousky, z toho jeden mám ten samý na PS a ten druhý je drahý a špatné recenze k tomu
3. Pouze 30fps. Performance nastavení bych uvítal i za cenu rozlišení
4. Na velkých letištích propady fps
5. Tutoriál naučí pouze základy. Doteď nechápu taxi podle ATC
Jinak je to fajn, ale nevím jestli nezůstat u PC verze kde mám jak HOTAS tak VR. Jenže moje 1080ti u toho strašně funí a udržet 90fps pro VR je nereálné. Navíc mi manželka okupuje PC kvůli práci a tak poslední dobou dávám přednost novým konzolím. Jinak připojení myši mi přijde nutnost pro ty co chtějí hrát bez jakýchkoliv asistentů. Ale abych to doplnil něčím pozitivním tak je super že se hra dostala i na Xbox i když tam jsou viditelné kompromisi.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1. Hustota dopravy je mizerná
2. Na ovladači nic moc zážitek a podpora HOTAS na Xbox činí snad 2 kousky, z toho jeden mám ten samý na PS a ten druhý je drahý a špatné recenze k tomu
3. Pouze 30fps. Performance nastavení bych uvítal i za cenu rozlišení
4. Na velkých letištích propady fps
5. Tutoriál naučí pouze základy. Doteď nechápu taxi podle ATC
Jinak je to fajn, ale nevím jestli nezůstat u PC verze kde mám jak HOTAS tak VR. Jenže moje 1080ti u toho strašně funí a udržet 90fps pro VR je nereálné. Navíc mi manželka okupuje PC kvůli práci a tak poslední dobou dávám přednost novým konzolím. Jinak připojení myši mi přijde nutnost pro ty co chtějí hrát bez jakýchkoliv asistentů. Ale abych to doplnil něčím pozitivním tak je super že se hra dostala i na Xbox i když tam jsou viditelné kompromisi.