V roce 2014 vydala společnost CI Games hru Lords of the Fallen. Počin vývojářů z Deck 13 si vzal za úkol, připravit hráčům lačnícím po další soulslike hře novou potravu. Hra nedopadla špatně, i když měla své nedostatky a ve finále se těm nejlepším kouskům v tomhle neúprosném žánru nepřiblížila. O necelou dekádu později tu jsou lidé ze CI Games znovu, když ponoukli vývojáře z Hexworks, aby se pustili do dalšího dílu. Dlouhou dobu se o něm mluvilo jako o pokračování – hra se dokonce nazývala Lords of the Fallen 2 – ale nakonec je z toho restart se stejným názvem jako před devíti lety. Podobnost u toho samozřejmě nekončí, zdá se však, že napodruhé vše dopadlo ještě lépe a výsledkem je solidní záležitost, ve které můžete s chutí strávit klidně i 40 hodin.
Do recenzování se pustil Petr, oceňuje zasazení i stylizaci dark fantasy, stejně jako rychlé souboje a skvěle zpracované bossfighty. I navzdory tomu, že hra vám neukousne z disku příliš místa – verze pro PS5 vyžaduje jen 40 GB – vypadá opravdu hezky, byť ji mohou chybět nějaké pompézní efekty. Skvělé je také přepínání realit a možnost v reálném čase nahlížet do démonského světa pomocí lampy. Dalo by se říct, že v tomhle je Lords of the Fallen skutečně unikátní, všechno ostatní, včetně chyb a nedostatků, si pak už můžete poslechnout v naší recenzi.
Soubojový systém jemně obohacuje tradiční souls-like dynamiku novými pohyby
Mechanismus přecházení mezi dvěma dimenzemi obohacuje exploraci i výzvu
Propojená a rozmanitá struktura herního světa s nepovinnými lokacemi
Technická a estetická kvalita grafiky, nazvučení
Chyby v umělé inteligenci nepřátel a navigaci
Problematické zaměřování nepřátel a vyhodnocování priorit
Menší i větší technické problémy
Nerovnoměrná obtížnost a její komunikace hráči
S Lords of the Fallen se kruh soulsovek následujících šlépěje Dark Souls tak trošku uzavírá. Temné fantasy s nádechem nahnilých křižáckých výprav pracuje se zajímavým mechanismem dvou paralelně přepínatelných světů a vlastním unikátním zasazením. Hře se ovšem nevyhýbají běžné problémy žánru a vlastní technické překážky. I navzdory nim jde o poctivou zábavu pro fanoušky žánru, která se pyšní nadstandardní obtížností.
Tak hra dostala pěknou čočku na Steamu, několik hodin po vydání byla na červeném hodnocení, ale už se to zlepšuje. Vypadá to, že spoustě lidí to seká nebo padá, nevím….já teď hraju asi hodinu a jede to krásně. Fakt nádherná grafika. Gameplay zatím ok, ale klasický rytíř s mečem a štítem mě moc nebaví, asi začnu znovu s vikingem.
Díky za recenzi Petře a Zdeňku. Uvidím jestli vyzkouším. Lies of P mě gameplayem zklamal, tak zkusím jestli se Lords of the Fallen aspoň přiblíží zlatému standardu Soulsborne her…
Mě Lies of P taky moc nechytlo, ale dám tomu ještě šanci. Později prý jde kvalita hodně nahoru, tak uvidíme. Lords už mám koupený, na to se těším hodně.
Já po 20 hodinách dal na Steamu Lies of P negativní hodnocení, ale po 30 hodinách ho změnil na kladný. Ke konci je ta hra mnohem snesitelnější, hlavně díky upgradům a amuletům.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.