Troufám si tvrdit, že jsem si Black Myth: Wukong od čínského studia Game Science všimnul před čtyřmi lety mezi prvními. Končící léto přetnula zpráva o hře, která od prvních okamžiků působila tak skvěle, až bylo těžké uvěřit, že něčeho takového může být prakticky neznámé a v té době nepříliš početné studio schopné. Jenže v dalších měsících a letech přicházelo množství obrázků a posléze i delších videí, podle kterých se titul rýsoval bez větších problémů, až se natěšená komunita dostala do bodu obrovského očekávání. Black Myth: Wukong nakonec prokázal, že se jeho autoři dokázali trefit do vkusu početné skupiny hráčů akčních RPG i soulslike titulů, hra se ihned vyšvihla v nejrůznějších žebříčcích popularity a během několika dnů se začalo ještě hlasitěji mluvit o tom, že by mohl Wukong koncem roku aspirovat na některá z tradičních ocenění. Můj pohled je trochu střídmější, než jsem možná sám od sebe očekával, ale nic to nemění na tom, že se Wukong povedl a nabízí příjemnou alternativu těm, koho neustále odrazují příliš náročné hry, ale chtěli by zažít něco podobného, jako třeba v Sekiru nebo Elden Ringu.
Příběh Sun Wu-kchunga
Pokud se alespoň krapet vyznáte v historii čínské literatury, musí vám být jasné, že je titul od Game Science další verzí slavného románu Putování na západ spisovatele Wu Čcheng-ena. Dílo bylo sepsáno už v 16. století, vypráví o opičím králi, který zatoužil po nesmrtelnosti, dal si dostaveníčko s čínskými bohy, následně byl polapen a potrestán Buddhou 500letým vězením pod horou Pěti prvků, aby po konci trestu provázel mnicha Tripitaku na cestě do Západního ráje. Pokud se ale v historii čínské literatury nevyznáte ani trochu a přijmete jako fakt, že výše uvedené jsem opsal z prvního odstavce Wikipedie, také to není na škodu a hru si užijete. Jen musím konstatovat, že vyprávění příběhu, ve kterém se v kůži opičího bojovníka vydáváte na podobnou cestou, jakou absolvoval sám Sun Wu-kchung, není zrovna přehledné.
Zdroj: Game Science
Jinak řečeno, v téhle akční hře jde především o akci, a i když předěly mezi jednotlivými kapitolami vyplňují pěkné cutscény nebo stylizované rozpohybované kresby, vždy mi přišlo, že detaily zůstávají vyřčeny jen mezi řádky. Proto jsem třeba koukal dosti překvapeně, když jedna z kapitol začíná pohledem na mého bojovníka prošpikovaného desítkami šípů a já vlastně netušil, co se přesně stalo. Spolehlivě ale moje překvapení přebil bezhlavý hudebník hrající na čínskou třístrunnou kytaru a vítající mě velmi svéráznou písní v nové lokaci. I takový je Black Myth: Wukong, ano.
Struktura hry se od první kapitoly opakuje i ve všech zbývajících a velmi zjednodušeně by se dalo mluvit o tom, že je Black Myth: Wukong v podstatě jen slepencem soubojů s bossy. Ačkoliv mezihra v podobě průzkumu jednotlivých lokací existuje a můžete narazit i na nepovinné či skryté bossy, pojí se s ní hned dvě nepříjemnosti. Tou první je fakt, že hra nemá ambice konkurovat například výše zmíněnému Elden Ringu, a tak nenabízí open world. To samo o sobě není na škodu, v mnoha ohledech to může být i zcela naopak, ale design úrovní je zpracován tak, že vám hra tento pocit pohledem do krajiny dává, aby vás ale hned vzápětí klepla přes prsty přemírou neviditelných bariér, za nimiž krajina pokračuje, ale vaše kroky tam směřovat nesmí. V některých kapitolách je toto omezení výraznější, v některých si hranic tolik všímat nebudete, obecně ale platí, že části lokací, v nichž máte nasbírat zkušenosti, případně někoho potkat nebo přijít k některé z nových schopností, jsou značně omezené.
Mnohdy tak jste zkrátka ztraceni, jdete stále dál, věříte, že jdete správně a že nepřátelé, kterým čelíte, vás posunou v příběhu a celkovém progresu.
Orientaci pak nepomáhá ani absence mapy, což je podobně dvousečná záležitost. Ačkoliv jsem se po hodinách strávených v daných kapitolách naučil jednotlivá místa poznávat a orientovat se v nich, opravdu bych uvítal něco, čeho se je možné držet. Black Myth: Wukong je totiž velmi volný i ve smyslu zadávání úkolů tradičním způsobem, ale ve finále i jakýmkoliv jiným, klidně i netradičním. Mnohdy tak jste zkrátka ztraceni, jdete stále dál, věříte, že jdete správně a že nepřátelé, kterým čelíte, vás posunou v příběhu a celkovém progresu. Jistě, vždycky se můžete podívat na internet a ověřit si, že jste na správné trase, ale upřímně bych se bez těchto berliček obešel a uvítal bych trochu konkrétnější definici cílů.
Jedna hůl vládne všem
Pokud vás zaskočila negativa hned na úvod, můžu vás ujistit, že vyjma technického stavu jde o to nejzásadnější, co mi vadilo. Sami pak asi chápete, že průzkum či vyprávění příběhu není to, co by určovalo kvality akční hry a bez dalších okolků potvrzuji, že po stránce hratelnosti je na tom titul skvěle. Od prvních krůčků, až po závěrečný souboj neprozradím s kým, sice používáte jen jednu zbraň – bojovou hůl – přichází však s řadou alternací v podobě těžkých útoků a doplňují ji nejrůznější skilly, kouzla nebo transformace. Lehkost, se kterou hra napojuje na základní lehký a těžký útok vše ostatní, je něco, za co zasluhují vývojáři z Game Science velkou pochvalu. Z pohledu člověka, který sice pokořil Sekiro a Dark Souls 3, ovšem jinak nemá na obdobné hry příliš trpělivosti, tím velmi přirozeně došlo k získání dostatku zkušeností i obratnosti, aby bylo nakonec možné ustát jakékoliv střetnutí. Tím ale rozhodně nechci vyvolat pocit, že jde o jednoduchou hru, ve které byste každého jen umlátili základním útokem, a to ani s vědomím, že každý jsme na tom se zvládáním obtížnosti jinak.
Všichni bossové, byť někteří se typologicky shodují s jinými, vyžadují vlastní přístup, dobré načasování, učení se vzorců útoků a zmiňovanou trpělivost. Ano, základním manévrem vaší obrany je úskok, i ten ale musíte časovat a kombinovat ho ve vhodných oknech s útoky. Jednou je vhodnější používat hůl jako bidlo, pomocí kterého se můžete dostat nad bojiště, vyhnout se tak útokům vedeným po zemi, a pak protivníka značnou silou přetáhnout na velkou vzdálenost. Jindy se ale vyplatí nabíjet těžký útok v pohybu přímo pod nohama protivníka, úderem zrušit jeho kombo a zaútočit znova. Třeba magií, která může nepřítele zmrazit, stejně jako vás dokáže odhmotnit nebo třeba přivolat na pomoc vlastní klony. Ačkoliv se to nemusí zdát, možností, jak bojovat, je bez ohledu na jedinou zbraň poměrně mnoho a fakt, že nemusíte při každém objevu nějaké nové výbavy, meče, palice či sekery vážit, zda se náhodou nevyplatí ji díky tomuhle a támhletomu bodíku nasadit do boje, se mi velmi zamlouvá. Je Wukong jednodušší než Elden Ring? Ano, třikrát ano. Je to ale špatně? Nemyslím si.
Klamání tělem
Tím se vlastně můžeme dostat k tomu, zda je Black Myth: Wukong soulslike hrou, či nikoliv. Vím, že se o tom vedly debaty, ale i když hra sdílí řadu obdobných prvků, za soulslike bych ji neoznačil. Dám-li stranou, že ne všechny náročné hry musí hned spadat do tohoto žánru, ve Wukongu nepřicházíte po smrti o nasbírané zkušenosti či měnu. Nemusíte vážit, do kterého z atributů budete investovat získané zkušenosti. Nemusíte řešit zbraně, nečekají vás superfrustrující nepřátelé a design světa rovněž soulslike hry příliš nepřipomíná. Nebo alespoň ne vždycky. Mnohem blíže má hra k hack’n’slash hrám či akčním adventurám, ve kterých musíte dávat mnohem větší pozor při soubojích. Ale ano, možnost cestovat mezi svatyněmi, resetování rozmístění nepřátel, nebo opakování sekvencí s bossy, může hráčům nabídnout určitou ukázku toho, co soulslike hry dotahují do konce, ve finále bych se tím ale příliš nezabýval.
Všechny přidělené body zkušeností lze navíc kdykoliv zcela zdarma a bez postihu resetovat a nahodit znovu, takže pokud vás trápí nějaký boss, můžete to zkusit úplně jinak.
Je nicméně důležité zmínit, že ačkoliv Wukong nabízí hned několik rozvětvených stromů schopností či míst, kde můžete upravovat i efekty či účinky kouzel nebo transformací, jde v mnoha případech jen o navýšení několika málo procent k útoku, obraně, šance na kritický zásah či posílení základních atributů jako je zdraví, stamina či zásoba magické energie. Nové útoky či chování hole odemknete poměrně rychle, ale z druhé strany si i díky dobře navrženému ovládání rychle vyzkoušíte, co vám sedí a čeho se můžete držet pro další postup. Všechny přidělené body zkušeností lze navíc kdykoliv zcela zdarma a bez postihu resetovat a nahodit znovu, takže pokud vás trápí nějaký boss, můžete to zkusit úplně jinak. A zapomenout nesmím ani na čutoru s léčivou látkou, která se neomezuje jen na doplňování zdraví, ale je defacto vlastní malou minihrou, ve které záleží nejen na tom, jakou lahev a s jakým sekundárním účinkem máte právě aktivní, ale také, co přesně do ní lijete, kolik má posilovat zdraví a jaké další efekty může mít na váš pohyb či souboj. Variant a celkově možností tak nacházím ve hře dostatek na to, aby bylo bojování zábavné, dokud tedy nenarazíte na výkyvy obtížnosti.
Kdo se tady vzteká?
Ty nejsou vždy spojeny jen s postupným prokousáváním se ke konci, ale také s některými designérskými chybami, jako je špatné detekování zásahů u některých bossů či nejrůznější momenty, kdy se zblázní kamera a vy nevidíte, co byste vidět potřebovali. Přišlo mi, že někdy vás hra prostě nechá jít, klidně i porazit bosse bez jakékoliv přípravy na první pokus, abyste se ale následně na dlouhé minuty zasekli u někoho, kdo ani neměl původně ambice vás příliš zdržet. Ať už jde o množství vzorců nebo jejich rychlé střídání, občas jsem pociťoval mírnou frustraci a zkrátka jsem nenacházel recept. V takových chvílích jsem se pak neobešel ani bez grindu, kdy jsem se vracel zpět do předchozích lokací, získával zkušenosti, zdroje na opakované vyrábění lektvarů pro posílení obrany i útoku a vysloveně se trápil. Na to, že hra nechce v první řadě hráče trestat, mi to přišlo někdy až příliš kruté, ale pocit z vítězství problémy většinou přebil. Často jsem si ale říkal, že by rozhodně nebylo od věci, kdyby vývojáři trochu popustili limity a umožnili třeba hráči transformaci do některého z dříve pokořených bossů i vícekrát za souboj. Takhle vám buďto dojde mana nebo střetnutí skončí dřív, než se stihne transformace regenerovat, což je škoda. Máte totiž po omezenou dobu úplně jinou postavu s jinými bojovými vlastnostmi i vlastním zdravím, takže můžete stáhnout bosse o pěknou řádku HP a výrazně si tak pomoci k vítězství.
Zdroj: Game Science
Osobitý výlet do Číny
Protože jste už mohli sledovat náš stream a nepochybně jste se v uplynulých dnech nevyhnuli mnoha obrázkům, určitě uznáte, že Black Myth: Wukong opravdu hezky vypadá. A potvrzuji, že celková stylizace, smysl pro detail, i větší celky lokací působí úchvatně. Doplňuje je nevtíravá hudba, líbí se mi také čínský dabing, do kterého jsem tu a tam přepnul pro navození té správné atmosféry a snad až do konce jsem si užíval skvělé animace. V kombinaci s přesným ovládáním jde vážně o takřka bezchybný zážitek, kdyby ovšem bezchybná byla i technická část, zejména pak výkon hry. Black Myth: Wukong jsem odehrál na PlayStationu 5, takže nemohu posloužit zážitky z PC verze, ale konzolová opravdu výrazně trpí na propady fps a hlavně degradaci celé té grafické nádhery. Zvolíte-li totiž režim kvality, který sice přichází s vyšším rozlišením a je prostý rozpadu obrazu v rychlejších scénách, budete se muset smířit s 30 fps. A nejen s tím, protože pomalejší hra znamená i pomalejší reakce na jinak opravdu přesně navržené ovládání, což je bolest, kterou zkrátka nechcete zažívat. Vybalancovaný režim, který má nabídnout 45 fps, na které je zastropován, pak sice nevypadá tak nehezky jako režim výkonu, ale onu snímkovací frekvenci nedokáže vždy udržet a propady jsou hodně bolestivé. A pak je tu jediný hratelný mód – zmiňovaný výkon – který sice drží 60 fps po většinu doby, ale raději se snad nedívejte na konec své hole, nebo nehleďte na detaily vody, písku či sněhu. Hra na konzoli opravdu hodně ztrácí na výsledné podobě a když k tomu přidáte i glitche výstroje – byť na pohled krásně vyvedené a detailní – spolu s problikáváním textur a dalšími nepříjemnostmi, kouzlo se trochu vytrácí. Stále cítíte, že za tím vším je opravdu hezká hra, na které si dalo mnoho grafiků velmi velmi záležet, ale konzolová verze tenhle fakt zkrátka nedokáže prodat.
Po více než 45 hodinách strávených ve hře ale mohu s klidem prohlásit, že i technické nedostatky mi nezabránily, abych si Black Myth: Wukong užil. Dostal jsem sice trochu něco jiného, než jsem očekával, ale výsledný mix mě bavil, na některých místech dostatečně vyškolil, ale také odměnil, a je možné ho směle považovat za mezistupeň od klasických rubaček bez většího postihu a tvrdých soulslike her. Pokud jste se tedy báli zakousnout do produkce FromSoftware a dalších napodobitelů, Wukong je velmi příjemnou, funkční, zábavnou a uspokojivou alternativou, nad kterou budete muset oči přivírat jen občas.
Perfektní průnik těžkých soulslike her a akčních adventur, které umí promíjet
Pestrost v použití jediné zbraně ve hře
Zajímavá kouzla i transformace během soubojů
Opravdu velké množství - přes 90 - převážně různorodých a dostatečně pestrých bossů
Velmi detailní grafika a celková prezentace
Mnoho možností, jak v těžkých soubojích získat navrch dalším levelováním či posilováním kouzel
Herecký výkon, zejména intonace v čínštině
Velmi nečitelný design úrovní a chybějící mapa
Nejasné vedení i na úrovni základní definice hlavního cíle
Špatný výkon na konzolích nebo neuspokojující technické podání grafiky v režimu výkonu
Výkyvy obtížnosti a některé designérské chyby při soubojích s bossy
Neviditelné bariéry jsou někdy až příliš omezující
Black Myth: Wukong je bez pochyb jednou z povedených her letošního roku. Ačkoliv nejde o zástupce soulslike žánru, využívá mnoho základních atributů a spojuje je s hratelností, která hráči promíjí víc chyb a nedostatků. Přesto je velmi zábavná v soubojích, i když budete pořád bojovat jen s jedinou zbraní a nabízí dostatek pestrosti v tom, jak si vytvořit vhodný build vašeho hrdiny. Škoda jen, že design světa je zančně omezený, budete narážet na neviditelné bariéry a možná se i ztratíte kvůli nejasnému vedení. Spolu s výkyvy obtížnosti umí být hra místy i značně frustrující, ale dobrý pocit z pokoření zahání chmury a na konci stojí velmi solidní titul, o který byste se rozhodně měli zajímat.
Velmi dobra recenzia a hlavne bez zavadzania ako na konkurencnom webe. S vacsinou minusov som osobne problem nemal, az na neviditelne bariery, ktore som v neskorsich fazach hry uz ani moc nevnimal. Mapa mi rozhodne nechybala a nikdy sa mi nestalo ze by som sa stratil alebo nevedel kam pokracovat. Cesta k hlavnemu cielu bola za mna takmer vzdy celkom jasna. Na PC mi hra bezi ukazkovo(problem ale hlasia uzivatelia AMD kariet).
Suhlasim s kolisavou obtiaznostou, kedy vie hra byt pomerne „jednoducha“ vacsinu casu a potom nema problem hodit prekazku na ktorej sa menej skuseni hrac moze seknut na hodiny, niektori nepovinni bossovia vedia taktiez poriadne zatopit. Pre mna osobne to minus nie je, ale chapem ze mnoho ludi to moze v urcite fazy hry koli tomu vzdat.
Jedine minus je za mna jedna dolezita vedlajsia questova linka, ktora je level elden ring bull**t a clovek nema najmensiu sancu ju objavit bez navodu alebo obrovskej nahody a mapa v poslednom akte, kde je vidiet ze autorom uz dochadzali zdroje.
Subojovy system patri k tomu uplne najlepsiemu, buildovanie je zabava, audiovuzual patri k špičke, v hre je ohromne mnozstvo detailov a je vidiet ze autorom na tej hre naozaj zalezalo. V NG+ sa navyse otvoria dalsie moznosti, ktore subojovy system este okorenia a pribudnu dalsie potencialne buildy.
Kráso, číst tady ty stupidní kulturní války je fakt na aneurysma. Dycky mi přišlo vtipný, že někteří gejmři jsou schopný si koupit hru sebepochybnější kvality, aby to někomu natřeli. Pamatuju před asi deseti lety „kauzu“ ohledně Hatred, pak o pár let pozdějc si někteří kupovali Agony „to own the libs“… Jako dobrý, teď si aspoň zahrajete podle všeho docela kvalitní hru.
Ale buzzword generátorům a la SnakeEater bych fakt doporučil trochu pročistit algoritmy nebo rovnou internetovej detox. Já vim, že se cejtíte jako ňáká rezistence či co, ale sorry, prostě se z anti-woke pičování na Youtube, Twitteru atd. stal poměrně lukrativní byznys, vám to zahltilo feedy, páč to sekaj jak Baťa cvičky, a pitrýsci jako vy teď viděj SJWs – pamatuje ještě někdo tenhle výraz? 🙂 – úplně všude.
výborná hra, nakonec nás od západní obludné dekadence bude zachraňovat asijská produkce (dokonce i og rudí soudruzi z číny, kde alespoň pořád vědí, jak má vypadat žena)… západní hry se už dnes nedají hrát, to je jen čistá propaganda a vymývárna mozků, tam nenajdete bohužel mezi vývojáři člověka s konzervativními hodnotami, nebo někoho s láskou k vlastní zemi a kultůře, jen milovníci sexuálních uchylek a teroristů.
Je dobře, že západní antifafa pohádky propadají a hrám co nejsou woke se daří a je dobře, že se občas i na západě najde někdo, kdo umí respektovat komunitu a hráče, ale je to bohužel vzácné…. zdejší bludy multinick rudého trolla ani nečtu, takže si klidně zase nablinkej pod můj příspěvek… každopádně wukong je výborný a zasluhuje palec hore do číny, míň rudé propagandy v čínské hře, než v průměrném škváru typu last of ass II
Jako dát do jedný věty “míň rudé propagandy“ a Čína je celkem vtipný a upřímně doporučil bych návštěvu doktora a dlouhou procházku protože tohle tvoje Woke-ování pod každým příspěvkem kde se jen zmíní LGBTQ nebo jen něco co to vzdáleně připomíná a ty tam naběhneš jak hladovej pes a musíš tam začít psát tyhle bludy a konspirace není uplně normální.Jo a samozřejmě nedej bože aby ti někdo napsal svůj názor protože přece nikdo jinej než ty nemá pravdu.
No neviem, ja si to chcem zahrať, pretože to nie je našťastie souls hra a pripomína mi GoW. Ale tie mínusy ohľadom zlej orientácie a ešte že to je bez mapy… čiže nevieš čo máš robiť a kde… to neznie dobre. Technické veci ešte môžu patchmi opraviť.
Mam dohrane a zacal som new game plus a nikdy som nemal problem s tym, ze by som nevedel kam ist alebo kadial pokracovat. Hlavna cesta je takmer vzdy viacmenej jasna. Odbocky su viacmenej na exploraciu. Ten problem s absenciou mapy uprimne nechapem, kedze lokacie su pomerne linearne. Technicky stav na PC je ukazkovy az na AMD grafiky, konzolovu verziu posudit neviem.
Inak souls hra to nie je, ale samotni bossovia su narocnejsi nez cokolvek z fromsoft hier, ak nepocitam sekiro, hlavne ti nepovinni…ale jednoduchsi nez sigrun na max obtiaznost 😀
Absolutni souhlas! Absence mapy by snad byl problem u Elden Ring, coz je masivni otevreny svet. Wukong je ale rozdelen na relativne linearni mensi kapitoly a jak pises, hlavni cesta je fakt temer vzdy jasna (pripadne proste jdu tam, kde jsem jeste nebyl). A naopak diky absenci mapy je hrac nucen prostredi vnimat a naucit se orientovat sam, podle klicovych bodu, krizovatek, atd. Mapa by zde byla asi tak „uzitecna,“ jako u prvnich Dark Souls.
Tak tak..proste nerozumiem ako v tejto hre niekto moze potrebovat mapu. Za mna je to naopak plus a pridava mi to vacsiu radost z exploracie..navyse ked hra obsahuje mnoho skrytych tajomstiev
Plus si viac vsimam a uzivam detaily ktorych je hra plna a ako spominas daju sa pouzit ako orientacny bod.. miesto toho aby som furt cumel na mapu/minimapu.
Tak ešte som to nehral a preto neviem posúdiť, do akej miery by bola absencia mapy problémom. Ale ak je to tak ako hovoríš, že skôr je to koridor ako trebárs Last of Us 2, ktorá bola len čiastočne otvorená v niektorých oblastiach, tak potom to je okej. Skôr som mal len obavy, aby som niečo neprešvihol a nechtiac si to nevšimol 😀
Ak je tam voľba obtiažnosti, tak si to dám určite na najľahšiu, pretože ja som v tomto dosť lama. Preto by som nikdy nehral souls hru, aby som od nervov nerozbil ovládač 😀 Takže dúfam, že tie súboje až tak ťažké nebudú. U Sigrun som sa vzdal po 15 pokusoch. A to som hru hral na easy 😀 Aj keď som od jej porážky nebol ďaleko.
Hej prvy akt je viacmenej koridor, dalsie su polootvorene koridory asi ako mal dragon age origins(prve co mi napadlo), fakt sa nie je kam stratit, ale niektore secrety su aj tak velmi dobre skryte a treba davat pozor. Mapa proste nema zmysel za mna.
Volba obtiaznosti tam nie je, takze sa obavam ze to nebude pre teba hra. Hra je mimo bossov pomerne jednoducha oproti soulshram, vacsina bossov je zvladnutelnych aj pre menej zrucnych hracov ALE je tam par subojov ktore su rozhodne dost narocne a pre mnohych mozu znamenat stopku. A nie je ani moc sposobov ako si vyrazne ulahcit hru ako v elden ringu.
Hra je to skvela, ale pokial nemas rad vyzvu a zdolavanie narocnych prekazok tak to urcite neodporucam.
Jo a na tej defke sigrun som stravil asi 5 hodin na give me god of war obtiaznosti. Zdaleka najtazsi boss pre mna zo vsetkych hier(dost sposobene tym ze uz som mal velke nervy a vtedy sa neviem poriadne sustredit) 😀
Je to koridorovka s velice agresivními invisible walls, vůbec bych se nebál dát 6/10.
Když to porovnám se starými díly God Of War (těmi ne pro holky), tak to herně prostě zaostává.
Když jsou tady lidi, co by Wukongovi napálili 6, zatímco o článek vedle někdo básní o Outlaws a dal by tomu 8/10, tak mi nezbývá, než hodit ručník do ringu. My si ty otřesný, IP parazitující, mikrotransakcemi prolitý, předražený srance prostě zasloužíme. 🙂
Ukaz mi svoj pocet odohranych hodin. Vsade ta vidim na vsetko len frflat, zaujima ma ci aj nieco realne hras alebo si sem len chodits vyblit svoju negativitu.
Hru jsem dohrál za týden a byl jsem s ní spokojen.
Na steamu jsem tomu dal taky 8/10 a vesměs ve všech bodech souhlasím a ty neviditelný zdi mě občas iritovaly. Designéři nemají zkušenosti je to znát takhle se to nedělá. Hráče ani nemá napadnout jít do oblasti , kde to vypadá, že jde jít a najednou neviditelná zeď.
Hitboxy některých bossů jsou taky k nasrání..
Jsem člověk kterýmu už vadí velká řada her hlavně od Ubisoftu či EA, kdy se šablonovitě kopírují mechaniky napříč hrama a sériema pořád dokola.
Tady je to takovej skopírovanej mix souls a filmečkama z GOW například, ale hra má i něco svýho.
Třeba ty transformace na enemáky a kouzla jsou fajn.
Na PC mě hra nespadla ani 1x za 48 hodin hraní což se opravdu děje u nových her výjmečně !!
Občas jsou tam mírný dropy fps, když se načte nová oblast ale je to fakt málo znát (nevím jak je to na slabších sestavách).
Doufám, že tohle číně otevřelo oči a začnou dělat víc takových her místo těch free mobilních sraček.
Celkově Asie ve hrách jde nahoru nejen Japonsko, Korea a teď i Čína.
Hlavně tam necpou žádný woke prvky a ženy v těch hrách vypadají jako ženy a ne jako něco mezi nebo nerozeznám co to je za stvoření.
Asie tohoto využije a západní firmy na to už doplácí fiaskem v prodejích viz Concord Woke, Suicide Squad atd..
Holky hry nehrajou a normální hetero kluk / chlap se mainstreamu vyhne obloukem, tak na koho je teda produlce zaměřená? Kdo jsou ti grafici, designeri?
Jaky vášně aktivistu budilo Ready or Not kvůli explicitnimu zobrazení násilí…. a ještě si dovolili vyčítat absenci ženských operátorů
Co to je zase za blbosti. Nejde o to kolik hráčů těch her znáš osobně – svět pokračuje i za hranicema tvýho pokoje a sociální bubliny. Pokud si vezmeš mainstream hry jako God of war, Last of us, Horizon nebo Spider-man, tak každou z nich hraje dle prodejů víc jak 20 milionů lidí a rozhodně ne jen děti (nebo gay chlápků jak tvrdíš, LOL). Aktuální data taky mj. ukazujou, že polovinu hráčů v Americe, Evropě i Asii tvoří ženy. To jsou fakta, ať se ti to líbí nebo ne.
Screenshoty jsou šíleně rozmazaný, to bych nehrál ani na TV.
Sony v rámci uvedení PS5 vítězoslavně prezentovala UE5 demo se spoustou marketingových keců, ovšem realita po 4 letech, kdy konečně vyšla nějaká ta UE5 hra, je sakra krutá. Ne, že by to na PC běželo nějak super krásně s mainstreamovým hardwarem (3060), ale vypadát to asi tak 10x líp.
Jsem zvědavej co strčí do další generace konzolí, protože EU5 je extra náročnej na ten low-mid hardware co tam dávají a který je už po 4 letech pasé.
tak jestli to sou screenshoty z performance modu, kde je frame generation, tak se mohlo i stat, ze se screenshotnul zrovna ten generovanej frame, kterej ma samozrejme horsi kvalitu. a nebo v kombinaci s dalsima faktorama a nebo treba ne 😀
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Suhlasim s kolisavou obtiaznostou, kedy vie hra byt pomerne „jednoducha“ vacsinu casu a potom nema problem hodit prekazku na ktorej sa menej skuseni hrac moze seknut na hodiny, niektori nepovinni bossovia vedia taktiez poriadne zatopit. Pre mna osobne to minus nie je, ale chapem ze mnoho ludi to moze v urcite fazy hry koli tomu vzdat.
Jedine minus je za mna jedna dolezita vedlajsia questova linka, ktora je level elden ring bull**t a clovek nema najmensiu sancu ju objavit bez navodu alebo obrovskej nahody a mapa v poslednom akte, kde je vidiet ze autorom uz dochadzali zdroje.
Subojovy system patri k tomu uplne najlepsiemu, buildovanie je zabava, audiovuzual patri k špičke, v hre je ohromne mnozstvo detailov a je vidiet ze autorom na tej hre naozaj zalezalo. V NG+ sa navyse otvoria dalsie moznosti, ktore subojovy system este okorenia a pribudnu dalsie potencialne buildy.
Královská zábava a trefilo se mi to do vkusu 👍
Ale buzzword generátorům a la SnakeEater bych fakt doporučil trochu pročistit algoritmy nebo rovnou internetovej detox. Já vim, že se cejtíte jako ňáká rezistence či co, ale sorry, prostě se z anti-woke pičování na Youtube, Twitteru atd. stal poměrně lukrativní byznys, vám to zahltilo feedy, páč to sekaj jak Baťa cvičky, a pitrýsci jako vy teď viděj SJWs – pamatuje ještě někdo tenhle výraz? 🙂 – úplně všude.
Je dobře, že západní antifafa pohádky propadají a hrám co nejsou woke se daří a je dobře, že se občas i na západě najde někdo, kdo umí respektovat komunitu a hráče, ale je to bohužel vzácné…. zdejší bludy multinick rudého trolla ani nečtu, takže si klidně zase nablinkej pod můj příspěvek… každopádně wukong je výborný a zasluhuje palec hore do číny, míň rudé propagandy v čínské hře, než v průměrném škváru typu last of ass II
Inak souls hra to nie je, ale samotni bossovia su narocnejsi nez cokolvek z fromsoft hier, ak nepocitam sekiro, hlavne ti nepovinni…ale jednoduchsi nez sigrun na max obtiaznost 😀
Plus si viac vsimam a uzivam detaily ktorych je hra plna a ako spominas daju sa pouzit ako orientacny bod.. miesto toho aby som furt cumel na mapu/minimapu.
Ak je tam voľba obtiažnosti, tak si to dám určite na najľahšiu, pretože ja som v tomto dosť lama. Preto by som nikdy nehral souls hru, aby som od nervov nerozbil ovládač 😀 Takže dúfam, že tie súboje až tak ťažké nebudú. U Sigrun som sa vzdal po 15 pokusoch. A to som hru hral na easy 😀 Aj keď som od jej porážky nebol ďaleko.
Volba obtiaznosti tam nie je, takze sa obavam ze to nebude pre teba hra. Hra je mimo bossov pomerne jednoducha oproti soulshram, vacsina bossov je zvladnutelnych aj pre menej zrucnych hracov ALE je tam par subojov ktore su rozhodne dost narocne a pre mnohych mozu znamenat stopku. A nie je ani moc sposobov ako si vyrazne ulahcit hru ako v elden ringu.
Hra je to skvela, ale pokial nemas rad vyzvu a zdolavanie narocnych prekazok tak to urcite neodporucam.
Když to porovnám se starými díly God Of War (těmi ne pro holky), tak to herně prostě zaostává.
Na steamu jsem tomu dal taky 8/10 a vesměs ve všech bodech souhlasím a ty neviditelný zdi mě občas iritovaly. Designéři nemají zkušenosti je to znát takhle se to nedělá. Hráče ani nemá napadnout jít do oblasti , kde to vypadá, že jde jít a najednou neviditelná zeď.
Hitboxy některých bossů jsou taky k nasrání..
Jsem člověk kterýmu už vadí velká řada her hlavně od Ubisoftu či EA, kdy se šablonovitě kopírují mechaniky napříč hrama a sériema pořád dokola.
Tady je to takovej skopírovanej mix souls a filmečkama z GOW například, ale hra má i něco svýho.
Třeba ty transformace na enemáky a kouzla jsou fajn.
Na PC mě hra nespadla ani 1x za 48 hodin hraní což se opravdu děje u nových her výjmečně !!
Občas jsou tam mírný dropy fps, když se načte nová oblast ale je to fakt málo znát (nevím jak je to na slabších sestavách).
Doufám, že tohle číně otevřelo oči a začnou dělat víc takových her místo těch free mobilních sraček.
Celkově Asie ve hrách jde nahoru nejen Japonsko, Korea a teď i Čína.
Hlavně tam necpou žádný woke prvky a ženy v těch hrách vypadají jako ženy a ne jako něco mezi nebo nerozeznám co to je za stvoření.
Asie tohoto využije a západní firmy na to už doplácí fiaskem v prodejích viz Concord Woke, Suicide Squad atd..
… z těch mobilních her mají větší vývar, než z těchto velkých, nákladných projektů.
Jaky vášně aktivistu budilo Ready or Not kvůli explicitnimu zobrazení násilí…. a ještě si dovolili vyčítat absenci ženských operátorů
Mainstream hraje drtivá většina lidí, mužů i žen, hetere i nehetero, proto se tomu říká mainstream, víš.
Ta současná produkce očividně cíli na mladší ročníky. To k tomu poslednímu odstavci Dubika.
Sony v rámci uvedení PS5 vítězoslavně prezentovala UE5 demo se spoustou marketingových keců, ovšem realita po 4 letech, kdy konečně vyšla nějaká ta UE5 hra, je sakra krutá. Ne, že by to na PC běželo nějak super krásně s mainstreamovým hardwarem (3060), ale vypadát to asi tak 10x líp.
Jsem zvědavej co strčí do další generace konzolí, protože EU5 je extra náročnej na ten low-mid hardware co tam dávají a který je už po 4 letech pasé.