Assassin z Japonska. Že si ale Ubisoft dal na čas. Fanoušky ságy snad nejčastěji zmiňované dosud nevyužité zasazení se konečně zhmotnilo v novince s podtitulem Shadows. Mimochodem skoro 5 let po vydání Ghost of Tsushima, který netrpělivým hráčům nabídl v mnoha směrech podobný výlet. Samotný Assassin’s Creed měl přitom také slušnou pauzu. Poslední regulérní díl – Valhalla – vyšel v roce 2020, tedy v podobnou dobu jako Tsushima. Od té doby se příznivci série dočkali jen Mirage – to bylo na podzim 2023 a mělo jít původně o rozšíření právě pro Valhallu, jak nepochybně dobře víte. Není tedy divu, že od novinky má řada hráčů velká očekávání. A dlužno dodat, že další pro změnu vůbec žádná v obavě, že to prostě bude jen další Assassin v řadě. Jak to dopadlo? Jde o deklarovanou novou kapitolu ságy, nebo už jí definitivně došel dech?
Pro mě osobně bylo důležitější zjistit, zda protagonisté fungují a příběhu skutečně pomáhají. Zda mu dělají nějakou službu, anebo tu působí spíš jako pěst na oko.
Samotní autoři se opakovaně nechali slyšet, že s Japonskem tak dlouho otáleli, protože čekali na správný příběh a vhodnou technologii. Začněme tedy příběhem. Hra nás vezme do 16. století a jako obvykle je směsí historie a fikce. Pokud si nepotrpíte na moderní vsuvky, potěším vás hned zkraje snad tím, že naprosto drtivou většinu času vás nic nevytrhává z iluze feudálního Japonska. Je tu samozřejmě nějaká futuristická nadstavba nad tím vším, která ságu zastřešuje, ale v podstatě ji nebudete moc vnímat. Hlavními hrdiny jsou šinobi Naoe a černý samuraj Jasuke. Prohlásit, že jde o nesourodou dvojici, by bylo eufemismem vzhledem k tomu, za jakých okolností se dají dohromady. Důležitější ale je, že jejich pouto funguje a vzhledem k událostem dává i smysl. Scénář mě překvapil velmi příjemně a je podpořen skvělými cut scénami i emotivními dialogy a poutavým dabingem. Osobně jsem vsadil na takzvaný imerzivní režim, v němž se mísí japonština a občas portugalština. Každá postava prostě mluví svým jazykem.
Oba protagonisté vzbudili dlouho před vydáním značné vášně. Naoe je sice Japonka, ale ne všem se líbí představa mladé dívky v roli nindži. Jasuke je zase samuraj pocházející z Afriky. Nebudu na tomto místě zdlouhavě rekapitulovat všechny okolnosti. Zda si postavy autoři vybrali záměrně tak, aby odpovídaly nějakému zadání, anebo je naopak oslovila právě ona představa netypických hrdinů a svého druhu outsiderů, se s jistotou nikdy nedozvíme. Můžeme o tom jen spekulovat. Pro mě osobně tedy bylo důležitější zjistit, zda protagonisté fungují a příběhu skutečně pomáhají. Zda mu dělají nějakou službu, anebo tu působí spíš jako pěst na oko. A musím říct, že jsem si oba docela oblíbil a mají svůj smysl. Černý samuraj bude dráždit, ale mně se jeho cesta od otroka až po obávaného a respektovaného válečníka líbila a zdála se mi i v rámci této série jako přiměřeně realisticky vylíčená. Je to zajímavá fantazie. Stejně tak Naoe tu má svou roli a v mantinelech Assassina nepůsobí nijak nepatřičně. Mohla by hra přijít třeba jen s jedním ryzím japonským samurajem? Určitě mohla. Nemyslím ale, že by jen díky tomu byla automaticky lepší. Nebo tahle verze naopak horší. Důležitější je, jak jsem řekl, že příběh o cestě za odplatou funguje, i když po stránce hratelnosti jde opět o sérii zabíjení tajuplných padouchů. Ale k tomu se ještě dostaneme.
Jak jste z mých slov snad pochopili, chci tím říct, že první vlastní v úvodu zmíněnou podmínku podle mě vývojáři splnili. Dokázali najít skutečně zajímavý námět a napsat dobrý scénář, byť jsem měl sám na začátku nějaké pochybnosti. A teď ta technologie. Tady je to o to složitější, že jsem v předstihu vůbec poprvé testoval před obdržením klasického review kódu nejprve PC verzi prostřednictvím služby GeForce Now. Díky tomu jsem si mohl dopřát naprosté maximum z toho, co grafika dokáže nabídnout. A musím tedy říct, že jsem byl velmi mile překvapen. Nebál bych se tu Shadows označit za novou generaci pro technologii Assassina. Pokud v rámci této série vnímáme při pohledu zpět nějaké zásadní grafické či gameplay změny, pak bych Shadows charakterizoval jako podobně důležitý milník, jakým bylo svého času Unity nebo později Origins. Ale pozor, tady to platí především pro onu technologii spíš než hratelnost. PC verze se všemi vymoženostmi skutečně místy bere dech a obraz je to poslední, na co bych si u ní stěžoval. Můžete tomu říkat třeba probuzení konzolisty.
Přechod na verzi pro standardní PS5 se proto pro mě zpočátku nesl v duchu náhlého vystřízlivění. PC verze mě prostě zmlsala. Na začátku mě ten rozdíl překvapil, pokrok není tak markantní, ale nakonec musím uznat, že tam pořád je a i na konzoli lze hovořit o nové kapitole série ve smyslu technologie. Zejména s ohledem na rozsah světa. Určitě jsem viděl na konzoli i hezčí hry, ale při vzpomínce na to, jak v předchozích letech Assassin zaostával, byl ten posun skutečně zapotřebí a žádoucí. Faktem ale je, že jsem tentokrát opravdu bojoval s tím, jakému režimu dát přednost. Zatímco jindy bez váhání sahám po režimu výkonu s 60 fps, z nějž také pocházejí zdejší záběry, tady jsem i později zkoušel režim kvality s 30 fps a vybalancovaný se 40 fps. Ty extra detaily v grafice jsou totiž skutečně znát. O mnohém podle mě vypovídá už skutečnost, že samotní autoři doporučují režim kvality s 30 fps. V pokročilých částech hry jsem dost času strávil i ve vybalancovaném režimu se 40 fps, který však vzhledem k omezením střihové karty nejsme schopni nahrávat. Tady vám vřele doporučuji prozkoumat nějaké specializované technologické rozbory, které nepochybně přijdou.
I když na první pohled hra nabízí řadu novinek a inovací, hraje se vlastně velmi podobně a řada změn dramaticky neovlivní váš pocit a prožitek.
To je všechno hezké, ale je to také nová generace hratelnosti, ptáte se možná v tuhle chvíli. A tady vás musím zklamat. V tomto smyslu se jedná jen o mírnou evoluci toho, co známe už od dob Origins. Je to další stránka ve stejné kapitole gameplaye. I když na první pohled hra nabízí řadu novinek a inovací, hraje se vlastně velmi podobně a řada změn dramaticky neovlivní váš pocit a prožitek. Jistě se sluší zmínit, že postavy se umí nově plazit, zhasínat světla, schovávat se ve stínu při plížení a další čerstvé finty. V zásadě to ale zase tak moc podle mě neproměňuje formuli, kterou dávno známe. Zvlášť když je dál často nejjednodušší napískat si nepřátele postaru do křovíčka jako kdysi. Nejinak je tomu i s dalšími novinkami. Tak kupříkladu se hra zbavila dravce. V principu ale funguje i bez něj skoro stejně. Když se hrou nenecháte vodit za ruku a cíle úkolů hledáte sami, příslušnou destinaci lokalizujete za pomoci popisu nebo v kombinaci s vyslanými zvědy. A když dorazíte na místo, prostě se s postavou ve vymezené oblasti rozhlédnete okolo sebe, ideálně z nějakého vyvýšeného místa, a najdete modrý puntík, který označuje váš cíl, ať už je to člověk, nebo věc.
Podobně se to má s přepracovanou stavbou základny, která je nesmírně komplexní. Možná až příliš. Svůj úkryt můžete rozšiřovat o nové pomocníky i budovy, postupně je upravovat a vylepšovat a tím si odemykáte různé bonusy. Je to skoro hra ve hře, ale otázkou je, zda vás to skutečně bude bavit, nebo budete jen mechanicky plnit pokyny. Já v tom vidím obrovské množství práce, ale vlastně jsem se tím zabývat nechtěl. Místo minihry by mi stačila rychlá tabulka. Možná je to tak v pořádku. Je to gigantický open world a je jen na vás, jak si ho užijete. Většinou vás nikdo do ničeho nenutí. Chtěl jsem ale poukázat na skutečnost, že ne všechny změny nebo přírůstky jsou automaticky ku prospěchu všem. Mnohem víc mě baví pestrost, jakou do hry přinesla dvojice skutečně rozdílných postav nebo střídání ročních období a počasí. Pokud jde o hrdiny, za každého se hraje opravdu jinak. Jasuke je hromotluk, pomalý a často neohrabaný, který má problém přelézt zeď nebo přeskočit plot a z výšky padá jako balvan. Má ale obrovskou sílu, spoustu vydrží a když se pustí do akce, často dá na odiv i zdejší pěkný destrukční systém, v němž není nouze o reakce okolí.
Zdroj: Ubisoft
Naoe je naopak tichá, hbitá a pohybově velmi nadaná. Umí používat kotvičku, mrštně šplhá do výšek, dokáže využít šestý smysl a další assassinské triky. Ale je současně relativně zranitelná v otevřené konfrontaci s větším počtem silných nepřátel, takže tomu musíte uzpůsobit svou strategii. Každá postava má unikátní výbavu i řadu speciálních schopností, které budete odemykat. I když preferujete jednu postavu a nestřídáte je pravidelně, levelují obě společně, což je super, protože nikdy nevíte, kdy vám hra druhou postavu vnutí. Drtivou většinu misí můžete hrát s libovolným hrdinou, jakmile se hra naplno otevře. Pak jsou tu ale samozřejmě i nějaké exkluzivní pro tu či onu postavu a nakonec narazíte také na úkoly, které vás přimějí postavy prostřídat, nebo vám alespoň dají v průběhu plnění na výběr, s kým chcete dál pokračovat. Funguje to podobně jako třeba ve hře Marvel’s Spider-Man 2. Jen s tím rozdílem, že i když většinou můžete mezi protagonistky v otevřeném světě přepínat libovolně, po každé takové změně následuje krátký loading. Celkově se mi ale líbilo mít na výběr dva různé přístupy a občas mezi nimi přeskakovat. Užíval jsem si, že autoři nechali hráči svobodu upřednostnit oblíbence, ale současně chytře neustále připomínají, že je to příběh dvou postav.
Když se člověk podívá na technické chyby a nedostatky, najde mezi nimi klasické výpadky v parkouru, občasné lapsy umělé inteligence i trápení s koněm, který má tendenci se neustále někde o něco zasekávat, a to dokonce i tehdy, když se jej snažíte opakovaně marně přivolat. Jinak je ale vzhledem k velikosti hra odladěná slušně. Více neznamená automaticky lépe, jak už jsme si řekli. Novinka je až absurdně velká. Co do rozlohy světa i počtu hodin. Ve zdejším světě utopíte přinejmenším 40 hodin, i kdybyste šli jen po tom nejdůležitější, ale je to ještě vůbec přednost? Pro mě spíš ne. Pokud bych měl nad rámec vyřčeného já ukázat na věci, které se mi líbí, zmínil bych třeba krásný pestrý svět a možnost vstoupit snad do každé smysluplné budovy. Líbilo se mi, že jsem na mnoha místech mohl rozhodnout o osudu dalších postav a trochu ovlivnit vztahy mezi protagonisty. A velmi jsem si užil střídání ročních období a počasí společně s denní dobou. Jsou to změny, které potěší oko, ale mají také vliv na svět a vaše okolí. V zimě něco zamrzne, v létě se zase schováte v úrodných polích tam, kde se jindy jen brodíte sněhem. Dobře vypadá i zdejší sekání hlav a končetin, a to přitom nejsem někdo, kdo by si potrpěl na explicitní násilí.
Největším nepřítelem Assassin’s Creed Shadows je zkrátka jeho vlastní odkaz a historie. Je to břímě a prokletí.
Jenže ani pěkná grafika nebo některé zajímavé novinky nemění to základní. Hratelnost se drží osvědčených postupů a neudělala takový pokrok, v jaký jsem doufal. Pokud jste skalní fanoušci, třeba vám to vyhovuje. Nebo pokud jste naopak hráli jen pár her a tahle formule se vám ještě nevyčerpala. Ale já se cítím být tou rutinou trochu unavený. Přál jsem si zažít nové věci, ale většinu času jsem dělal něco, co už mnohokrát předtím. Spousta úkolů je v principu strašně podobná – někam dojedete, tam něco seberete, nebo někoho zabijete, a tak pořád dokola. Jednou potichu, jindy nahlas. Musí vás bavit ta základní hratelnost a samotná smyčka cestování, plížení a boje, abyste si příběhově zajímavé, ale náplní nenápadité úkoly užili. Sami si položte otázku, kolik chcete ještě dobýt pevností, vykrást skladů, zabít cílů, prozkoumat měst nebo pokořit věží. Třeba i hratelné vzpomínky, které mají být něco speciálního, ukazují, jak šablonovité mise jsou. Pokud máte obavy z notoricky známé hratelnosti, přijměte prosím varování, že tohle je učebnicový příklad Ubisoft: The Video Game. Koho takový typ hry nebaví, nebo už je jím přejedený, může se časem nudit.
Je škoda, že hratelnost není víc osvěžená, nebo úkoly pestřejší a kreativnější. Největším nepřítelem Assassin’s Creed Shadows je zkrátka jeho vlastní odkaz a historie. Je to břímě a prokletí. Novinka leccos udělala dobře, ale není skutečně nová, hlavně tak působí na pohled. Povedený příběh, autentický dabing, emotivní herecké výkony, dlouhé filmečky, skvělá hudba, samotný svět – to vše podle mě funguje, jak má, a je to podpořeno zejména na PC krásnou grafikou. Assassin už tradičně exceluje také jako velkolepý výlet do historie a znovu průběžně organicky rozšiřuje vaše vědomosti o daném období. Ale pod povrchem je to stále tatáž hra a Shadows nepřinášejí tolik potřebnou změnu fundamentálních základů. Je tak dost dobře možné, že by z pohledu hráčů, jako jsem já, ze všeho nejvíc Assassin opravdu potřeboval delší pauzu, která by dala zapomenout na všechny ty roky, které už jsme se ságou prožili.
Náplň a aktivity nadále vychází z generace Origins
Hráče se snaží ohromit hlavně množstvím věcí na úkor jedinečnosti
Kůň se často zasekává o překážky
Stavba základny mi přijde zbytečně komplexní
Nenechte se zaslepit možnou nelibostí k Ubisoftu. Assassin's Creed Shadows má své kvality a zůstává nadprůměrnou hrou i přes některé přetrvávající chyby. Jeho největší slabinou je teď do značné míry stále stejná hratelnost. Spousta věcí, které bychom mohli přirovnat k lákavému obalu, vytahují novinku nahoru. Ale náplň není ničím výjimečná. Forma je zajímavější než obsah.
Díky za recenzi Jirko.
Já jak dohraju co mám rozehrané tak určitě Shadows pořídím.
Jednak dostanu to co právě od Ubi čekám.
Otevřený pěkný svět, jednoduchý příběh a svobodu.
Není nad to přijít domu po těžké práci a vypnout u takovéto hry a krůček po krůčku jí dohrát.
A to jsem hráč Dark Souls her, miluji Control (dohráno 2x i s DLC), Cyberpunk i s DLC. Hitman a Death Stranding.
Zkátka nechci po Ubisoftu nějaké šílené změny.
Chci velký a pestrý historický svět. Nějaké mega velké změny nepotřebuji, to si zahraju něco jiného.
Akorát teda to musím dohrát do června, než vyjde Death Stranding 2.
Tam zalezu do braráku a týden nevylezu.
A vy ostatní trochu šlápněte na brzdu a uklidněte se.
Už ten Ubisoft hejtíte horem spodem a kolikrát nemáte ani argumenty a ty které máte, melete dokola jak kolovrátek.
Zahrajte si co vás baví, co vám sedí a zbytek není třeba řešit.
Ja som zasadený hlavne na dobrý príbeh a hry s čo najmenej bugmi. Že má Shadows dobrý príbeh, ma milo prekvapuje. Ale že má nedostatky také, aké sú pre túto sériu už roky typické… to ma neprekvapilo. Čiže šancu tomu dám.
Ale nepáči sa mi, že je Ubisoft taký nepoučiteľný. Vedia kde majú nedostatky a oni nič. Preto potrebujú padnúť na čumák, inak sa nepoučia. Prachy sa sypú aj tak. A asi sa ledva-ledva vyhli predaju firmy alebo bankrotu.
Moc mě hra nezajímala, ale ten váš stream mě nalákal, tak snad u toho vydržím déle než u té stupidní Valhally, kterou jsem po 4 hodinách smazal – hlavně kvůli hnusný grafice a totálně stupidním dialogům.
A GoT si strčte za klobouk. Nejpřecovanější Sony hra ever. Všechny mise stejný – buď vymlátit nějakej barák nebo někde stát a nechat na sebe naběhnout 3 volny nepřátel, příběh zajímavej jenom první a poslední dvě hodiny, vedlejší questy nenápaditý a k tomu ta hnusná grafika. Hrál jsem hned při vydání.
Aaa, prvni bojovnik s caps lockem, snad se nerozbrecis vecer do polstare…
A jestli si myslis, ze Tsushima je graficky hezci, nez Shadows, muzu poskytnout kontakt na ocni, ale do vydani uz te asi nevezmou. Tsushima proti tomuhle vypada jako hra z minule generace, coz taky je. Ale aspon, ze Tsushima nikoho nekopiruje a nikoho by ani nenapadlo to nazvat „assassinem v japonsku“.
tak grafika krome poctu polygonu, ostrosti stinu, globalni iluminace a podobnych technickych veci (ktere jde objektivne porovnat) je i o umelecke strance, jako je kompozice, zvolena barevna paleta, estetika atd (a to uz je subjektivni). me se celkove tsushima libi vic prave diky ty estetice. tam skoro kazdej screenshot vypada jak krasnej wallpaper. takze tvrzeni, ze shadows je technicky dal, ale tsushima je hezci, se nevylucuje.
Asi pred mesicem jsem psal, ze to bude sbirat osmicky a zatim Metacritic 82 / Opencritic 81. (Asi nikdy me neprestane fascinovat, jak si hardcore hraci mysli, ze jsou neco lepsiho, nez mainstream nebo recenzenti, pritom jsou to…no, radsi nic)
No tesim se na vikend, kdyby to nebylo v UbiPremium, tak si snad po nekolika letech koupim hru day one za plnou cenu, vypada to skvele.
suhlas az na to ze to nie su ziadni „hardcore“ hraci…oni to z velkej casti ani nie su hraci, kedze viac casu travia pisanim komentarov a miesto hrania, pozeraju ako sa hra niekto iny a potom opickuju „nazory“ svojich oblubenych youtuberov/streamerov… a ten zbytok hra rovnake mainstreamovky ako ktokolvek iny…(sam som dohral vsetky soulsovky, team ninja hry, v lolku a ow dosiahol master atd, ale to zo mna nerobi ziadneho „lepsohraca“…som rovnaky casual hrac ako vacsina, aj ked si myslia o sebe nieco ine)
hardcore hraci si hraju svoje hry, vacsinou kompetetivne onlinovky a nevyplakavaju na internete pri hrach, ktore ich nezaujimaju
majstri jako asmongold a jeho komunita zacali a pouzivat slovo casual ako pokus o ponizenie hracov, ktori nezdielaju ich jediny a ultimatny vkus…pritom sam nedokaze hrat cokolvek narocnejsie a realne sa bavi pri najviac mainstreamovych hrach
tak metacritic beru hodne orientacne, klidne bych pocital s realnym rozsahem +/- 30 bodu od toho prumeru (podle individualnich preferenci hrace). duveruju jen par strankam/kanalum a i ty se muzou v nazorech rozchazet (napr vortex vs mortismal gaming ohledne pribehu AC shadows).
a proc lide neveri mnoha recenzentum? priklad za vsechny z posledni doby. v PS extra bude koncit hra Miasma Chronicles (xcomovka), tak jsem se kouknul orientacne na metacritic a zaujalo me zvlastne nizke hodnoceni eurogameru 2/10. kouknu na recenzi a proc 2/10? autorka kritizuje postavu robota a prirovnava ji k cernoskemu otrokovi a rasovym stereotypum. viz. https://www.eurogamer.net/miasma-chronicles-review-a-disappointing-follow-up-to-a-tactics-gem
Ja beru vsechny recenze orientacne. Bezne se mi stava, ze me bavi 6/10 hra (na Vortexu treba Jedi: fallen order).
Jenze u Shadows vim presne, jak se to bude hrat a vidim, jak to vypada. Nedohraju to ani za mesic, takze repetetivnost je mi ukradena. Slozite veci resim v praci a od hry cekam spis relax. Tady si nemam na co stezovat.
jasne, takhle je to v poradku. zrovna ten fallen order sem si taky uzil jen jsem komentoval ten spor hraci vs recenzenti, ze obcas ta kritika a neduvera v recenzenty je opravnena. obcas…
Mám podobný pocit, 4 mínus jsou vlastně stejné – Ubisoft se drží stejné formule jako poslední 3 díly … což neberu jako mínus, ale jako velké plus , protože poslední 3 díly jsou nejlepší z celé série.
A teď tu o karkulce. Naopak poslední tři díly zničili dříve ještě jakš takš respektovanou sérii, která je aktuálně spíš pro smích. To že se to líbí tupému mainstream publiku z toho nedělá dobrou hru. Origins ještě ušel pak to šlo pěkně dolů.
Mě např. taky poslední trilogie dost bavila, prostě vše se vyvíjí a mění no. Ale gameplay zůstává a prostě chci jen víc téhož a to tenhle AC zase zdá se splňuje.
znicili ? predaje a hodnotenia jak recenzentov tak hracov(tych co tie hry realne hrali) hovoria opak…a k „tupemu mainstreamovemu“ publiku patris aj ty sam rovnako ako kazdy…ci ty hras zasadne len indie tituly ? milujem elitistov, ktori si myslia ze su nieco viac a chceli by urcovat kto ma co hrat…potom si zapnu rovnako mainstreamovu casual tsushimu alebo god of war a povazuju sa za „hardcore hracov“
Tupému… no ty si dobrej střelec. AC nehraju, úplně ho nechci obhajovat, protože mě mrzí změna Ubisoftu od firmy, která se nebála tvořit originální a nové hry i přes riziko z neúspěchu (paradoxně právě AC1 byl pořádný skok do neznáma) na firmu, kterou je dneska. Která produkuje hry bez špetky tvořivosti a která se vůbec nebojí plagiátorství. Ale v životě, nikdy ani myšlenkou by mě nenapadlo nazvat někoho, do má ty hry rád tupcem.
Proboha, no a co? No tak vychází hry pro lidi, co si zahrají sem tam… Nemají to jako koníček. Celý dětství jsem si přál, aby hry byly respektovaný medium, který nemusím před příbuznýma zamlčovat. A tohle je prostě jeden z přirozených důsledků.
ARPG her které nemají konkurenci? Ty jsi fakt dobrý vtipálek. Naopak všechny podobné AAA tituly jsou o mílové kroky dále a Ubi se je snažil v posledních letech jen marně napodobovat. Shadows dám šanci minimálně kvůli tomu abych se mrknul na vizuál a technickou stránku + jak zpracovali japonský svět. Po stránce obsahu to ale dle všeho vypadá na tu klasickou dementní UBI výplň. Škoda. Stále hraje prim kvantita nad kvalitou a to takhle v posledních letech u UBI her bylo vždycky.
Ta podle tebe „UBI dementní výplň“ je přesně důvod proč se mě osobně ta hra tolik líbí. Naopak můžu říct že shadow pokud se bude držet stejné formule jako poslední 3 díly tak to bude velká pecka. Pro mě zase platí že hry jako KCD, Horizon, Witcher, Elden ring, GOT a další spousty nových „lepšíchnežubisoft“ her mě prostě nebavěj a ani jednu z nich jsem nedohrál. Radši si zahraju jakýkoliv díl AC nebo Far Cry protože přesně vím co dostanu od UBI za obsah. Nevím proč jsi v celé diskuzi natolik negativní vůči něčemu co jsi ani nehrál, ale zjevně to není hra pro tebe takže se můžeš sebrat a házet hnůj jinde.
No vida. Tak máš zkrátka rád stále se opakující obsah jak si sám napsal. Takže jsi přesná cílovka. V pořádku. A že nedohraješ vyspělejší tituly, které od hráče vyžaduji trochu soustředění a přemýšlení je ve finále smůla jen pro tebe. Ale to je taky v pořádku. Každej je nějakej! Někdo holduje na Mekáči a na burgrech které chutnají všechny na jedno brďo a je spokojenej. Jiní si zase vyžadují víc a raději zajdou do kvalitní restaurace. Vše je o preferencích. Jinak já o hře nepíšu negativně. Píšu konstruktivní a prokazatelnou kritiku obecně o posledních AC, FC…, která se tu vleče s námi už pěknou řadu let. A dle většiny recenzí je to samé i v Shadows. Takže to logicky platí i na to. Pokud bych psal „negativně“ tak napíšu, že je to sračka a je hotovo ale tak jednostranné to nikdy není. Sračka ta hra rozhodně není. Produkční hodnoty má což už jsem taky psal. Patří ale mezi ty lepší tituly ve svém žánru nebo tituly který svůj žánr posouvají nějak dál? Rozhodně ne.
Nikomu nevnucuji vkus ani to co má koho bavit. To je čistě subjektivní věc a každého volba čemu věnuje svůj čas. Ovšem to, že ubi již roky používá stejnou generickou a repetitivní formulku jsou zkrátka fakta. Stejná fakta jako že v open-world žánru jsou mnohem lepší tituly.
Pred 20 lety jsem paril Shogun total war. Ze zadne jine hry jsem nemel oteklý víčka jak jsem to paril v kuse do rana. Zkusim Zda tohle z japonského prostredi me taky nadchne. Vezmu si tejden dovolenou a zaplatim nejakou chatku
Ghost of Tsushima, je opravdu legendární peckaAC Shadows, se mu nevyrovná v žádném aspektu.Možná se mu přblíží v grafice.Přišel pozdě a co se týče soubojového systému, tak je oproti tomu v GOT, naprosto ubohý.
Pro Ubisoft jak typické!
presne jak som cakal…sam menujes hru ktora je pre to „tupe mainstreamove“ publikum…pritom tsushima je doslova rovnaka sablona ako cokolvek od ubisoftu a este vacsia mainstreamovka…
Každý open-world má svou šablonu a je nějakým způsobem generický. Je ale na vývojářích aby tyto negativní vlastnosti open-world her zastínili jinými vlastnostmi hry. U Ghosta je to perfektní stále nepřekonaná stylizace + technická optimalizace, atmosféra + parádní soubojový systém včetně animací, hudba, hlavní příběhová linka a její postavy, scénář co má hlavu a patu + japonský dabing. Ne nadarmo se o Ghostovi říkávalo, že je to takový vzor jak by moderní AC hry měli vypadat. Zkrátka hra, která je postavená na velmi dobrých základech a mnoha hráčům vešla do paměti jako unikátní titul.
AC je vedle toho přímo synonymum pro generickou a nudnou výplň a to neplatí jen o pičovinách poházených na mapě ale i o hlavní dějové lince, která byla v posledních dílech doslova o ničem a vůbec netáhla hráče dál natož aby z toho byla cítit nějaká filmovost či epičnost…to byly pro AC zcela cizí pojmy… Bohužel vše ostatní tam taky zapadá do šedého a nudného průměru včetně nezajímavých nudných postav a generických dialogů jak kdyby je generovala AI. K tomu připočteme sterilní stylizaci, kýčovité UI, průměrný vizuál a hlavně nudný a tupý soubojový systém, který pořádně neví jak má vypadat a nemá svou vlastní tvář. A to se vlastně dá říci o celé hře. Jsou ty hry postavené na tabulkách. Hry které se snaží inspirovat od Zaklínače, Horizonu nebo RD2 ale ve finále je to nicneříkající kočkopes. Bez duše. Bez tváře. Hry na které se velmi rychle zapomnělo.
Shadows jak to zatím vypadá tak aspoň značně vylepšil vizuální stránku a od dob Unity a Origins je to první AC hra, která vypadá obstojně na dobu, ve které vyšla. Co jsem viděl rozbor na digital foundry tak vizuální stránka mě překvapila a zatím co jsem viděl tak se mi líbí i včetně fyziky na kterou se dneska bohužel často zapomíná. Tak jako tak dám tomu časem šanci. Ale nelze od toho očekávat nic unikátního ani jedinečného jako bylo třeba u vydání Ghosta.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Já jak dohraju co mám rozehrané tak určitě Shadows pořídím.
Jednak dostanu to co právě od Ubi čekám.
Otevřený pěkný svět, jednoduchý příběh a svobodu.
Není nad to přijít domu po těžké práci a vypnout u takovéto hry a krůček po krůčku jí dohrát.
A to jsem hráč Dark Souls her, miluji Control (dohráno 2x i s DLC), Cyberpunk i s DLC. Hitman a Death Stranding.
Zkátka nechci po Ubisoftu nějaké šílené změny.
Chci velký a pestrý historický svět. Nějaké mega velké změny nepotřebuji, to si zahraju něco jiného.
Akorát teda to musím dohrát do června, než vyjde Death Stranding 2.
Tam zalezu do braráku a týden nevylezu.
A vy ostatní trochu šlápněte na brzdu a uklidněte se.
Už ten Ubisoft hejtíte horem spodem a kolikrát nemáte ani argumenty a ty které máte, melete dokola jak kolovrátek.
Zahrajte si co vás baví, co vám sedí a zbytek není třeba řešit.
Ale nepáči sa mi, že je Ubisoft taký nepoučiteľný. Vedia kde majú nedostatky a oni nič. Preto potrebujú padnúť na čumák, inak sa nepoučia. Prachy sa sypú aj tak. A asi sa ledva-ledva vyhli predaju firmy alebo bankrotu.
A GoT si strčte za klobouk. Nejpřecovanější Sony hra ever. Všechny mise stejný – buď vymlátit nějakej barák nebo někde stát a nechat na sebe naběhnout 3 volny nepřátel, příběh zajímavej jenom první a poslední dvě hodiny, vedlejší questy nenápaditý a k tomu ta hnusná grafika. Hrál jsem hned při vydání.
Toť vše!!!
A jestli si myslis, ze Tsushima je graficky hezci, nez Shadows, muzu poskytnout kontakt na ocni, ale do vydani uz te asi nevezmou. Tsushima proti tomuhle vypada jako hra z minule generace, coz taky je. Ale aspon, ze Tsushima nikoho nekopiruje a nikoho by ani nenapadlo to nazvat „assassinem v japonsku“.
diky za potvrzeni meho komentare)
No tesim se na vikend, kdyby to nebylo v UbiPremium, tak si snad po nekolika letech koupim hru day one za plnou cenu, vypada to skvele.
hardcore hraci si hraju svoje hry, vacsinou kompetetivne onlinovky a nevyplakavaju na internete pri hrach, ktore ich nezaujimaju
majstri jako asmongold a jeho komunita zacali a pouzivat slovo casual ako pokus o ponizenie hracov, ktori nezdielaju ich jediny a ultimatny vkus…pritom sam nedokaze hrat cokolvek narocnejsie a realne sa bavi pri najviac mainstreamovych hrach
a proc lide neveri mnoha recenzentum? priklad za vsechny z posledni doby. v PS extra bude koncit hra Miasma Chronicles (xcomovka), tak jsem se kouknul orientacne na metacritic a zaujalo me zvlastne nizke hodnoceni eurogameru 2/10. kouknu na recenzi a proc 2/10? autorka kritizuje postavu robota a prirovnava ji k cernoskemu otrokovi a rasovym stereotypum. viz. https://www.eurogamer.net/miasma-chronicles-review-a-disappointing-follow-up-to-a-tactics-gem
Jenze u Shadows vim presne, jak se to bude hrat a vidim, jak to vypada. Nedohraju to ani za mesic, takze repetetivnost je mi ukradena. Slozite veci resim v praci a od hry cekam spis relax. Tady si nemam na co stezovat.
Proboha, no a co? No tak vychází hry pro lidi, co si zahrají sem tam… Nemají to jako koníček. Celý dětství jsem si přál, aby hry byly respektovaný medium, který nemusím před příbuznýma zamlčovat. A tohle je prostě jeden z přirozených důsledků.
Pro Ubisoft jak typické!
AC je vedle toho přímo synonymum pro generickou a nudnou výplň a to neplatí jen o pičovinách poházených na mapě ale i o hlavní dějové lince, která byla v posledních dílech doslova o ničem a vůbec netáhla hráče dál natož aby z toho byla cítit nějaká filmovost či epičnost…to byly pro AC zcela cizí pojmy… Bohužel vše ostatní tam taky zapadá do šedého a nudného průměru včetně nezajímavých nudných postav a generických dialogů jak kdyby je generovala AI. K tomu připočteme sterilní stylizaci, kýčovité UI, průměrný vizuál a hlavně nudný a tupý soubojový systém, který pořádně neví jak má vypadat a nemá svou vlastní tvář. A to se vlastně dá říci o celé hře. Jsou ty hry postavené na tabulkách. Hry které se snaží inspirovat od Zaklínače, Horizonu nebo RD2 ale ve finále je to nicneříkající kočkopes. Bez duše. Bez tváře. Hry na které se velmi rychle zapomnělo.
Shadows jak to zatím vypadá tak aspoň značně vylepšil vizuální stránku a od dob Unity a Origins je to první AC hra, která vypadá obstojně na dobu, ve které vyšla. Co jsem viděl rozbor na digital foundry tak vizuální stránka mě překvapila a zatím co jsem viděl tak se mi líbí i včetně fyziky na kterou se dneska bohužel často zapomíná. Tak jako tak dám tomu časem šanci. Ale nelze od toho očekávat nic unikátního ani jedinečného jako bylo třeba u vydání Ghosta.