Hororová střílečka z pohledu první osoby Quantum Error byla oznámena už na začátku roku 2020 a tehdy se mohla chlubit už jenom tím, že míří na ještě neuvedenou konzoli PlayStation 5 nebo využitím Unreal Enginu 5. Lákavé bylo též zasazení hry do vesmíru a použití lovecraftovských prvků, což mimo jiné fungovalo na fanoušky série Dead Space, ale než se vývoj Quantum Error nachýlil ke konci, stihl vyjít nejen duchovní nástupce v podobě The Callisto Protocol, ale i samotný remake prvního dílu. Nyní vývojáři ze studia TeamKill Media uvádějí, že je jejich hra téměř hotova, ale problémy tak trochu představuje verze pro Xbox.
We will have a couple gameplay videos lined up to show off as soon as we can announce everything 😇
We have started looking into optimizing the game for Xbox, but it is definitely going to take a bit of time unfortunately; QE has been made to be played with the PS5’s extremely…— QUANTUM ERROR (@Quantum_Error) July 21, 2023
Vývojáři Quantum Error původně počítali s vydáním jen na PlayStationu 5, později však hra přišla o svou exkluzivitu, když se přidala i verze pro Xbox Series a později začala být i v řešení verze pro PC. Cílem dle vývojářů bylo, aby si hru mohli užít všichni nezávisle na platformě, což ovšem některé nepotěšilo. I tentokrát může verze pro Xbox Series vzbuzovat rozpaky, jelikož se bude s největší pravděpodobností potýkat s jistými omezeními. Vývojáři byli na Twitteru dotázáni na stav vývoje, který by se podle nich měl poněkud překvapivě blížit svému konci. Navzdory už pár let trvajícímu vývoji jsme toho v poslední době přímo ze hry totiž příliš neviděli, a tak není známo, jak hra vypadá v současné verzi. Všechno má však být již téměř hotovo a pracuje na optimalizaci pro jednotlivé verze.
První horor pro PS5 se jmenuje Quantum Error. Vesmírná akce připomíná Dead Space se zombíky. Největším lákadlem je fyzikální engine https://t.co/S1asrTLEY0 pic.twitter.com/tBc6MuVXTr
— Vortex (@vortexczech) March 30, 2020
Jedním z problémů je, že hra byla vyvíjena původně pouze pro PlayStation 5 a s vědomím SSD této konzole, v případě Xbox Series a pomalejšího SSD se však musí omezit. Z toho důvodu bude nejspíše nutné hru ponechat s načítacími obrazovkami, zatímco verze pro PlayStation 5 se obejde bez nich. Vývojáři uvedli, že ke každé z verzí přistupují specificky, a proto nabídne a využije rozdílných technologií, v případě právě vyvíjené PC verze má jít o zatím nespecifikovanou nabídku Nvidie. Brzy se však máme dočkat oznámení, snad data či dat vydání, a také nových herních videí, které snad hru znovu pořádně ukáží v pohybu. Zatím si můžeme alespoň připomenout 18minutové video, jímž se Quantum Error prezentovalo v roce 2021.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.