branding
Psychonauts 2, Xbox Game Studios, Psychonauts 2 je nejlepší hrou studia Double Fine

Psychonauts 2 je nejlepší hrou studia Double Fine

Hra získala nejvyšší hodnocení a nejvíce se také prodávala. Historie se uzavírá po 17 letech

Zdroj: Microsoft
1. 5. 2022
Název: Psychonauts 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 24. 8. 2021

Studio Double Fine designéra Tima Schafera se na konci dubna rozloučilo s art directorkou Lisette Titre-Montgomery. V týmu pracovala čtyři roky a svůj odchod okomentovala na Twitteru ve vláknu zpráv, v nichž vyjadřuje svůj vděk svým kolegům a vyjmenovává, na co je náležitě pyšná. Jak už asi chápete, nejzářivějším projektem, na kterém v Double Fine pracovala, bylo pokračování rozverné akční adventury Psychonauts, které vtiskla unikátní tvář, vycházející z původní hry vydané v roce 2005. Ve svých rozlučkových tweetech nicméně Titre-Montgomery uvedla, že hra Psychonauts 2 se stala nejlépe hodnocenou hrou (PC verze 89, Metacritic) zmiňovaného studia, a co je ještě důležitější, také nejprodávanější. Historie se tak paradoxně uzavírá po dlouhých 17 letech, protože pokračování muselo překonat dosavadní rekord Double Fine původní hry, které se prodalo 1,7 milionů kusů.

„Děkuji za důvěru, kterou jste do mě vložili, abych přivedla k životu Psychonauts 2,“ napsala art directorka a v navazující zprávě potvrdila výše zmíněné. „Mé vedení vyústilo ve vydání nejvýše hodnocené a nejprodávanější hry studia Double Fine,“ říká Titre-Montgomery, ale bohužel neuvádí žádná konkrétní čísla. Ona zmínka o 1,7 milionech prodaných kusech prvního dílu Psychonauts – který byl rovněž první hrou zmiňovaného studia – tak funguje jen jako odrazový můstek ke spekulacím a závěrům, nad kterými hráči a fanoušci nemají jasno. Jak totiž patrně víte, hra Psychonauts 2 se objevila v nabídce Game Passu hned na den vydání, takže není zcela zřejmé, zda art-directorka započítávala stažení hry jako koupení, nebo Game Pass nebrala vůbec v potaz. Ne všem se totiž bezmála 2 miliony kusů prodaných kopií za 8 měsíců zdají pravděpodobné, všichni se ale v tuto chvíli opírají přinejlepším pouze o kvalifikované odhady, nikoli skutečná čísla, a dokud se Double Fine samo nepochlubí, jasno mít nebudeme.

Titre-Montgomery nicméně vyjmenovává, kolik nominací a ocenění Psychonauts 2 získalo, což jsou úspěchy, které hře už odpárat samozřejmě nelze. Jen pro kontext, hra Psychonauts 2 útočila coby nominovaná na ocenění za hru roku a nejlepší grafiku na Game Awards, byla rovněž nominována v kategorii nejlepší adventura roku a nejlepší herní scénář na DICE Awards a stala se nejlepší hrou roku na Golden Joystick i The New York GAme Awards, kde navíc získala také prvenství v kategorii pro nejlepší herní svět. Jak ovšem uvádí odcházející art directorka, nejvíce se váží zisku ocenění hra roku od organizace GLAAD (Aliance gayů a leseb proti pomluvám) a titulu nejemotivnější hra od podcastu Spawn of Me.

Co se týče budoucnosti série, Tim Schafer v únoru naznačil, že se třetího dílu hráči jen tak nedočkají, protože Double Fine chce pracovat na nové originální značce, což může být ostatně i v souladu se zájmy Microsoftu. Právě redmondskému gigantu totiž Double Fine od roku 2019 patří, byť si má podle Schafera zachovat veškou autonomii a svobodu jako v minulosti. Jediné, co se změnilo, bylo ukončení vlastních vydavatelských aktivit, které by s ohledem na novou vlastnickou strukturu nedávalo podle zakladatele studia smysl. Nevidíme za tím ale nic špatného, spíše naopak – Double Fine má prostor na práci a může se pokusit znovu překonat nastolené rekordy.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru