Je to jen pár dní, co jsme psali, že Valve rozesílají dev kity Steam Decku vybraným vývojářům. Vzhledem k tomu, že mají mít stejný výkon jako modely, které v prosinci obdrží první zákazníci, všechny zajímá, co o této novince autoři her říkají. Je to totiž poprvé, kdy nad rámec omezených prvních dojmů od vybraných novinářů, máme nějaké postřehy od nezávislých uživatelů.
Smyslem dev kitů samozřejmě je, aby vývojáři mohli vyladit své existující tituly pro Steam Deck, ale také aby poskytli nějakou zpětnou vazbu Valve. A jak se zdá, první odezva je pozitivní. Autoři zkusili na novince své tituly a první už hlásí, že fungují dobře. Platí to třeba pro Descenders. S grafikou nastavenou na ultra prý Steam Deck zvládne dosáhnout na 50 až 60 fps.
Valve sent over a Steam Deck (thanks lovelies!!) so I’ve been going through our games and checking whether they work without any additional dev on our part
Descenders: Works flawlessly!
In fact it runs *incredibly* well. With full Ultra gfx on, I get around 50-60fps pic.twitter.com/RjT3Q233lX
— Mike Rose (@RaveofRavendale) September 21, 2021
Mike Rose z No More Robots také prozradil, že lze hrát díky dotykové obrazovce i tituly vyžadující myš, ale jejich ovládání je možné ještě upravit a vylepšit. Celkově vzato je ze Steam Decku Mike Rose viditelně nadšený.
Any games that are currently mouse + keyboard only, we need to add controller support to make them work. But the touch screen works, so they can still be played!
Here’s Yes, Your Grace — again, runs flawlessly pic.twitter.com/NOgtQ3QHES
— Mike Rose (@RaveofRavendale) September 21, 2021
And here’s a game we currently have in development (Not Tonight 2) already running near-perfectly — just need to deal with input and some resolution stuff
Honestly a bit of a game-changer for me, might end up making my Switch a bit redundant outside of Nintendo first party pic.twitter.com/xdXx5zFMjp
— Mike Rose (@RaveofRavendale) September 21, 2021
Snímky Steam Decku se pochlubili i autoři leteckého simulátoru X-Plane z Laminar Research. Ke stroji úspěšně připojili také joysticky.
Joysticks work too! https://t.co/1iqMOEZMBt pic.twitter.com/GJaMRdGeQl
— X-Plane (@XPlaneOfficial) September 21, 2021
Steam Deck dostali k dispozici rovněž někteří vývojáři VR her. Třeba Denny Unger z Cloudhead Games, kteří vytvořili velmi populární Pistol Whip.
It LIVES! Now lets see if we can make Pistol Whip and other goodies run on it 😉 pic.twitter.com/QH0srs22bh
— Denny Unger @CloudheadGames (@DennyCloudhead) September 21, 2021
Pozitivní první dojmy si ze Steam Decku odnáší také Cliff Harris. Testoval na něm Democracy 4 od svého studia Positech Games a hra fungoval slušně bez jakýchkoli úprav. Framerate má být podle něj perfektní.
First impressions are that this is really really cool. And Democracy 4 seems to run ok on it out-of-the-box, although the steam paddle-finger doodads work 1000x better than the thumbsticks for my game. The sound is REALLY good. Framerate is perfect. #democracy4 #steamdeck pic.twitter.com/AOenhHOuiQ
— cliffski (@cliffski) September 21, 2021
Steam Deck už si dříve vyzkoušel šéf Xboxu Phil Spencer a chválil si fungování her jako Halo. Je to podle něj velmi pěkné zařízení.
Was @valvesoftware this week talking w/ Scott, Erik, Gabe about Steam Deck. After having mine most of the week I can say it’s a really nice device. Games with me on the go, screen size, controls all great. Playing Halo and Age feels good, xCloud works well. Congrats SD team. pic.twitter.com/q4hWBvkk85
— Phil Spencer (@XboxP3) August 13, 2021
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Já si myslím, že pro spoustu lidí Deck vůbec není konkurence pro Switch. Nezapomeň, že Nintendo je tady přes 130 let a nejen za posledních 40 let si vychovala spoustu oddaných zákazníků, kteří si zas půjdou koupit další věc od Nintenda, i přes to, že to bude drahé a nevýkonné. – Spousta her (nejen) na DS a Switch je dost přesvědčivým důkazem toho, že výkon není pro hraní a zábavu to nejdůležitější..
Taky „západní společnosti“ s tebou spíš nebudou souhlasit, protože (vysoké) desítky milionů již prodaných konzolí jsou velká hromada zákazníků a peněz, a to si nikdo nenechá ujít.. (viz opačně – Sony a její „nenápadný“ příklon k PC)
– kdo ví, třeba i Nintendo začne uvolňovat hry na jiné platformy..