Závodní odborníci ze studia Milestone představili koncem února videoherní zpracování legendárních Hot Wheels. Trailer, který k oznámení a první sadě obrázků přiložili, sliboval nejen realisticky zpracovaná autíčka se všemi jejich přiznanými nedostatky, ale také hodně divokou hratelnost, do které by potenciálně mohla promluvit i fyzika plastových tratí. Doplněna o dravou hudbu na pozadí a nejrůznější efekty působila hra opravdu dobře, první skutečný trailer ale opět připomíná, nakolik je záludné nechávat se ovlivnit nejrůznějšími koncepty a rendery, zvlášť když hlásají cosi o tom, že nereprezentují finální hru…
Naděje ale umírá poslední, takže v první řadě podtrhujeme, že záběry v novém videu pochází z pre-alfa verze. Než bude hra připravená na vydání koncem letošního září, mohou vývojáři zapracovat na celé plejádě věcí, takže se pojďme soustředit na to, co se rozhodně povedlo. Jak už bylo zmíněno v úvodu, i první video představilo perfektně vypadající autíčka, na nichž bylo patrné například špatné slícování plíšků, otřepy plastových částí nebo luxusní metalíza, tak důvěrně známá všem, kdo v dětství trávili volný čas s „angličáky“. Příjemně působí i detaily trati, která je samozřejmě široká natolik, aby na ni mohlo jet hned několik virtuálních Hot Wheels vedle sebe, ale zachovává například viditelné spoje, resp. modré spojovací piny.
Nebylo by od věci zapojit do hry opravdové součásti stavebnic, jako jsou zrychlovače, průjezdové brány ukazující aktuální rychlost nebo loopingy.
Co se tolik nepovedlo – alespoň prozatím – je samotná jízda a pocit ze závodu. Předně, na trati se s ohledem na arkádové pojetí hry pohybuje z našeho pohledu až příliš málo autíček najednou – má jich však být v online multiplayeru až 12, takže zůstáváme mírně optimističtí. Chybí ale bohužel naznačené efekty fyziky, takže trať – byť plastová – působí staticky a připomíná v podstatě oranžovou dráhu z Trackmanie. Oceňujeme nicméně různé zvuky autíček, možnost řídit jejich pohyb během letu a pochopitelně i plamenný boost, tak důležitý pro celý koncept Hot Wheels, i když je v tomhle případě zpracován jako obyčejné nitro. To nás ostatně přivádí k myšlence, že by nebylo od věci skutečně zapojit do hry opravdové součásti stavebnic, jako jsou právě zrychlovače, průjezdové brány ukazující aktuální rychlost, loopingy a další prvky využívající oficiální licenci od Matelu.
Rádi se ale necháme prací studia Milestone překvapit a žádný definitivní soud nevynášíme. Nakonec, i pro mě samotného bude Hot Wheels Unleashed velkým návratem do dětství a opravdu bych si přál, aby se hra povedla. Zahrát si budeme moci od 30. září na PC, Switchi a obou generací konzolí Xbox i PlayStation s tím, že se cenovka standardní verze hry bude pohybovat kolem 1300 korun.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.