S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, První in-engine gameplay teaser na akci S.T.A.L.K.E.R. 2

První in-engine gameplay teaser na akci S.T.A.L.K.E.R. 2

Autoři hry nás těsně před koncem roku překvapili novou ukázkou digitálního Černobylu

Zdroj: GSC Game World
31. 12. 2020
Název: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Vývojář: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 5. 9. 2024

Vývojáři hry S.T.A.L.K.E.R. 2 z ukrajinského studia GSC Game World zveřejnili prostřednictvím magazínu IGN bez předchozího varování první in-engine gameplay teaser. Jeho smyslem je naznačit, jak bude hra skutečně vypadat. Jejím hlavním hrdinou bude Skif a jak už nějakou dobu víme, titul bude pohánět technologie Unreal Engine od Epicu.

Úplně prvního videa z netrpělivě očekávané novinky jsme se po restartu jejího vývoje dočkali letos v létě. Později však vyšlo najevo, že tehdejší upoutávka nepocházela přímo ze hry, ale demonstrovala úroveň grafiky, které chtějí autoři dosáhnout. Trailer však vznikl v enginu hry a používal modely ze skutečné hry.

Vývojáři lákají také na podporu modifikací. Tvorba vlastního obsahu by měla být od prvního dne tak snadná, jak to jen jde, slíbil tým.

Jak už jsme psali dříve, autoři nás lákají na obrovský svět plný radiace, mutantů a anomálií. Má jít o jeden z největších open worldů vůbec. Příběh má být nelineární a naše obtížné volby budou mít dopady na jeho větvení i různé závěry. Autoři ujišťují, že znát předchozí hry není třeba, ale nováčkům doporučují se s nimi obeznámit. Vypravíme se koneckonců na známá, ale i úplně nová místa. Narazíme tu na nové anomálie i mutanty.

Vývojáři lákají také na podporu modifikací. Tvorba vlastního obsahu by měla být od prvního dne tak snadná, jak to jen jde, slíbil tým. Autoři chtějí oslovit veterány i nováčky série. S.T.A.L.K.E.R. 2 je podle studia hrou, kterou od začátku chtěli udělat. Její svět budeme volně prozkoumávat a zdejší monstra i frakce spolu budou vzájemně stále interagovat.

Stav světa a chování postav bude řídit systém nazvaný A-Life 2.0. Díky němu se Zóna bude neustále měnit a má působit jako živá. Pořád se zde bude něco dít, i když toho zrovna nebudeme svědky. Každý hráč má prožít unikátní zážitek. Bude to údajně ten největší titul od studia GSC Game World.

S.T.A.L.K.E.R. 2 by měl vyjít v příštím roce pro PC a konzole Xbox Series X a S. V den vydání by se měl titul rovnou objevit ve službě Game Pass od Microsoftu. Není ale vyloučené, že později dorazí rovněž na další platformy. Ostatní podrobnosti o hře, která byla oznámena už před 10 lety, najdete v našich starších článcích.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Trailer na S.T.A.L.K.E.R. 2 nepocházel přímo ze hry

10 let čekání na S.T.A.L.K.E.R. 2

První S.T.A.L.K.E.R. s podtitulem Shadow of Chernobyl od GSC Game World vyšel v roce 2007 a rovněž se rodil dlouho a v bolestech. Hra byla oznámena už v listopadu 2001 a původně měla vyjít o dva roky později. Na výborně přijatý titul “navázal” prequel Clear Sky (2008) a pokračování Call of Pripyat (2009). Jenže pak se dobře namazaný stroj pořádně zadrhl. S.T.A.L.K.E.R. 2 byl oznámen v srpnu 2010, ale pracovat se na něm začalo už o rok dřív a vyjít měl v roce 2012. Mezitím se však počet zaměstnanců zmenšil z 200 na 50. Opakovaně se spekulovalo o problémech, až byl nakonec v roce 2012 projekt formálně zrušen. To už ale bylo samotné studio jen prázdnou skořápkou s dluhy a spoustou sporů. V roce 2011 totiž firma přestala fakticky fungovat, aby se znovu probrala k životu až o tři roky později. V roce 2018 se pak práce na S.T.A.L.K.E.R. 2 znovu rozeběhly.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru