Už v závěru minulého týdne naznačovali vývojáři ze studia TeamKill Media, že již brzy odhalí svoji novou hru pro PlayStation 5. Obecně lákavému sdělení však nikdo nevěnoval příliš velkou pozornost, snad i proto, že zmiňovaní vývojáři mají dosud na svém kontě jediný titul, který navíc u hráčů příliš nezabodoval. Jde o fantasy akci Kings of Lorn, která si v roce 2017 prošla Kickstarterem a později vyšla na PS4 a PC. Hráči si nicméně vedle podivné grafiky stěžují zejména na nemotorné ovládání i spoustu bugů a situaci rozhodně neprospívá, že se vývojáři v souvislosti s PC verzí už déle než měsíc neozvali s žádným patchem, takže jsou buďto zmítaní okolnostmi dnešních dní – což by šlo pochopit – anebo až po lokty vězí v práci na zmiňované novince pro PlayStation 5. A abychom vás už déle nenapínali – jde o kosmický horor Quantum Errror, který čerpá inspiraci z Lovecrafta, ale atmosférou nejvíc připomíná Dead Space vývojářů z Visceral Games.
Quantum Error byl představen v průběhu víkendu prostřednictvím tříminutového videa, které se snaží načrtnout celkovou náladu a alespoň z části uvést děj. Skutečnost, že jde podle vývojářů o teaser, se ale po zhlédnutí naplno projevuje, protože ze hry jako takového je toho bohužel vidět jen velmi málo. Abychom dostáli faktům, hra by se měla odehrávat v roce 2109 a alespoň částečně na povrchu naší planety. Vývojáři nicméně označují Quantum Error za kosmickou hororovou akci a je tudíž jasné, že se podíváme i do vesmíru. Odpovídají tomu potemnělé koridory s bezpečnostními přepážkami, v nichž se postava nachází převážnou část videa a kde se také v závěru postaví s detailně zpracovanou brokovnicí zlověstně vyhlížející skupině zombií. Co to přesně znamená, kdo je hlavním hrdinou a co přesně se ve světě Quantum Error stalo, se můžeme v tuto chvíli pouze domýšlet, neznamená to ale, že by na konto hry nešlo přidat pár dalších zajímavostí.
A když už je řeč o cílové platformě, vývojáři nenápadně podotkli, že se hra nakonec podívá i na aktuální PlayStation 4.
V první řadě musí padnout zmínka o Unreal Enginu, na kterém Quantum Error vzniká. Ruku v ruce s tím pak jde pozdější upřesnění vývojářů, že všechny záběry ve videu jsou sice generovány v enginu, ale nemají reprezentovat finální podobu toho, jak se bude Quantum Error hrát. To je trochu podpásovka, ale jak už bylo zmíněno výše – video je pouze teaser. Další náznaky pak mluví o tom, že by hra měla svým způsobem zpracovávat náměty z díla H. P. Lovecrafta, což už začíná znít jako mírné klišé, ale s určitostí lze zatím říci, že žádná jiná hra pro PS5 si kult Cthulhu zatím nepůjčila. A když už je řeč o cílové platformě, vývojáři nenápadně podotkli, že se hra nakonec podívá i na aktuální PlayStation 4.
Testing physics collision sounds, grenades and explosive barrels.
99.9% of objects in QE will be physically simulating 😈#quantumerrorgame #ps5 #ps4 #fps #cosmichorror #fpsgames #ue4 #gamedev pic.twitter.com/0Dp0R31UD4
— QUANTUM ERROR (@quantum_error) March 28, 2020
Pokud byste zavítali na oficiální stránky hry, žádné další detaily byste se nedočetli, to nejzajímavější si totiž vývojáři z TeamKill Media nechali pro svůj Twitter, kde jen tak – mezi řečí – začali prezentovat fyzikální model a potvrdili, že 99,9 procent všech objektů bude mít svou vlastní sadu definovaných fyzikálních pravidel. V krátkém videu to demonstrovali na obligátním výbušném sudu, který po zásahu realisticky odletí bokem a následná exploze ho rozmetá všude kolem. Jednotlivě by pak měly být modelovány i projektily vystřelené ze zbraní, což následně vývojáři prezentovali na videu s minigunem. Bez překvapení ale zůstává, že po sobě zanechává adekvátní díry ve zdi a že se střelbou přichází zpětný ráz a roztřesený pohyb kamery.
Více bychom se měli o Quantum Error dozvědět v nadcházejících měsících, tedy včetně toho, jak bude hra skutečně vypadat a hlavně – na kdy ji vývojáři plánují. Nikde totiž zatím nebylo uvedeno, že půjde o launchový titul pro PS5.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.