branding
Elden Ring, Bandai Namco Entertainment, První dojmy ze Shadow of the Erdtree jsou fantastické

První dojmy ze Shadow of the Erdtree jsou fantastické

Vybraní novináři si mohli zahrát úvodní tři hodiny. Oceňují velikost hry, obtížnost i nový svět

Zdroj: Bandai Namco
5. 6. 2024
Název: Elden Ring Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 25. 2. 2022

Už jen pouhé dva týdny budou muset milovníci her od studia FromSoftware čekat na rozšíření Shadow of the Erdtree pro cenami ověnčený Elden Ring. Rozšíření jedné z nejlepších her svého žánru už klepe na dveře, ale ještě před tím, než se objeví recenze, mohly vybrané redakce herních magazínů v průběhu včerejšího dne publikovat dojmy z úvodních tří hodin chystaného datadisku. A ačkoliv se ke hraní dostali převážně veteráni, kteří prošli základní hrou a nepochybně se jim líbila, nelze přehlížet pochvaly a nadšení, které z článků i videí doslova tryská. Jistě, pořád šlo jen o pouhé tři hodiny, ale nová lokace, ještě větší výzva a další kanonáda obyčejných i neobyčejných nepřátel, činí už teď ze Shadow of the Erdtree snad ještě žhavější zboží, nežli tomu bylo na začátku týdne.

Svá preview přinesly magazíny jako IGN, VGC, Eurogamer, Gamespot nebo Game Informer a téměř všichni redaktoři poskytli čtenářům příběh o vlastním putování novým územím pojmenovaným Realm of Shadow. Pokud se do preview sami začtete, budete narážet na prohlášení, že start datadisku vyvolává vzpomínky na úplně první krůčky v základní hře. Nebo že bez ohledu na připravenou postavu s úrovní 150 a výbavou z endgame fáze základní hry i nadále docházelo k tomu, že hráči skonali na čepelích prvního obyčejného nepřítele, kterého ve světě potkali. Co má pro Shadow of the Erdtree platit stejně jako pro základní hru, je motivace k přirozenému prozkoumávání otevřené krajiny kolem. Za každým rohem se může skrývat nějaká odměna, ale častěji spíše nepřítel, kterého je pro odměnu nutné poslat do pekel. Tímto způsobem je možné hned na začátku datadisku narazit na černého rytíře v nenápadně kryptě a nechat se jím opakovaně ponížit. Nebo postupovat aktivněji po příběhové lince a na konci prvního dungeonu pojmenovaném Belurat narazit na tančícího lva, známého z trailerů. A i od něj se nechat ponížit, samozřejmě.

Redaktor IGN v této části popisuje, že se poprvé uchýlil k vyvolání nového pomocníka v podobě rytíře Andrease, ale že také vzal do rukou menší meč Backhand Blade, který mu v souboji umožnil efektivněji zasáhnout bosse a rychle se zase stáhnout do bezpečí. Magazín rovněž popisuje druhou fázi největší překážky Beluratu, kdy lev střídá energetické a zmrazující útoky, před kterými je nutné mít se na pozoru a nevystavovat se zejména účinkům chladu. Přesto se ale řadě vybraných novinářů podařilo lva zabít a vyrobit si z jeho hlavy helmici. Druhý velký dungeon – Castle Ensis – pak má připomínat například Caria Manor a na jeho konci narazíte na obávanou Relannu (ne nadarmo pojmenovanou podobně jako Renalla…). Údajně ještě těžšího bosse nežli v případě prvního dungeonu, od kterého lze čekat střídání drtivých výpadů meče s mocnými magickými útoky. Podobných situací ale bylo v úvodních hodinách více a ti, kdo si mohli už Shadow of the Erdtree vyzkoušet, potvrzují také možnosti snížení dopadu útoků nepřátel prostřednictvím tzv. Scadurtree Fragments, případně navýšením síly útoku vašich summonů.

Co se týče novinek na poli zbraní, resp. jejich typů, v preview se mluví například o lehkém greatswordu, o možnosti házet dýky, využívat katany nebo dvojici štítů. Celkově by v Shadow of the Erdtree mělo být více než sto nových zbraní, minimálně deset velkých bossfightů a těšit se podle vyjádření vývojářů můžete až na 50 hodin zábavy. Samozřejmě s ohledem na to, jak dobří jste se stali v průběhu let hraní soulslike titulů, případně jakou máte úroveň a výbavu. Podle všeho by Shadow of the Erdtree nemělo přijít s „doporučenou úrovní“ pro hraní, ale novináři se shodují, že připravená postava na úrovni 150 by měla být sázkou na jistotu. Na druhou stranu, pokud jste schopní s prstem v nose zabít Malenii, mohla by stačit úroveň 120-130. A pokud se ptáte na fyzickou rozlohu Realm of Shadow, zaznělo, že by jen první oblast měla odpovídat přibližně spojení Limgrave s Wheeping Peninsula a ještě kouskem Caelidu. Jinak řečeno, na druhý konec mapy ze startovního bodu určitě nedohlédnete.

Jako poslední je tu samozřejmě příběh, ne nutně ve smyslu důležitosti, jen hra o něm dává vědět jen v útržcích, obzvláště pak s ohledem na pouhé tři hodiny hraní. Určitou část naznačil už nedávný příběhový trailer, došlo na potvrzení, že zlaté stopy v přírodě jsou svého druhu výchozí body pro posun děje dál – nikoliv variace na Sites of Grace – ale víc toho zatím hra neřekla. Případně řekla, ale až do vydání zůstávají tyto informace pod pokličkou. A je to pochopitelné, uvážíme-li, jak zajímavý lore se za Elden Ringem skrývá a jak ještě zajímavěji může pokračovat. Jasno budeme mít 21. června, kdy bude datadisk za cenu kolem 1000 korun ve vztahu k platformě k dispozici.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru