branding
Assassin’s Creed Mirage (Rift), Ubisoft, První dojmy z Assassin’s Creed Mirage potvrzují návrat ke kořenům

První dojmy z Mirage potvrzují návrat ke kořenům

Svět žije a říká si o prozkoumání, stealth je mocnější meče a rozsah působí tak akorát

Zdroj: Ubisoft
12. 9. 2023
Název: Assassin’s Creed Mirage (Rift) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
5. 10. 2023
6. 6. 2024 (iOS)

Do vydání Assassin’s Creed Mirage zbývá už jen necelý měsíc, přičemž některá média už dostala tu možnost si kus hry okusit předem. Na základě toho přinesla své dojmy a většina autorů se v jedné věci shoduje a dává vývojářům z Ubisoftu za pravdu – skutečně jde o návrat ke kořenům. Kovaní fanoušci série rozhodnutí vývojářů po třech obřích RPG hrách v podobě Origins, Odyssey a Valhally vrátit se ke stylu, lineárnosti i velikosti starších her oceňovali, ale přesto panovaly obavy, zda nejde jen o marketingové řečičky. Z hratelné ukázky se nicméně díky prvním hráčům dozvídáme i řadu dalších zajímavých věcí, tak si je tedy shrňme.

První hráči mohli se hrou strávit pár hodin a měli k dispozici tři na sebe nenavazující mise. V první z nich byl Basim ještě pouličním zlodějem, jenž se potuloval Bagdádem bez nějakého většího cíle, druhá se již týkala jeho zasvěcení a výcviku a třetí jej vyslala do akce, která zahrnovala likvidaci cíle se vším všudy včetně zjišťování informací a pátrání. Skutečně se tak vracíme k počátkům série, kdy Altaïr a později i další asasíni mluvil s informátorem či plnil jisté protislužby, aby se něco dozvěděl, než bude moci udeřit. Podle všeho nicméně nejde o pouhé odškrtávání povinností jako tomu bylo v prvním díle, ale měly by dle prvních ohlasů nabídnout poměrně rozmanité úkoly vhodně zakomponované do celého příběhu, čímž se chlubil už v pokračování Ezio. Hra se pak podle Polygonu snaží zdůrazňovat, že Basim má být především skrytý všem zrakům a plížit se ve stínech, než být velkým bojovníkem, což ho zajímavě zavede i do zapadlých a temných koutů města a mezi jeho různé vrstvy obyvatelstva.

Návraty i novinky

IGN informuje, že byl přepracován systém odhalení, na základě čehož není tak snadné se mu vyhnout či ukrýt. Projít nepozorovaně kolem stráží není jen tak, při snaze se ztratit v davu reagují i obyvatelé a mohou na Basima upozornit, nepřátelé se navzájem dorozumívají a informují, přičemž s větším množstvím zabití lze očekávat i použití větší síly a dalších jednotek. Řešením může být samozřejmě únik po střechách nebo uplácení, které Basima mohou zbavit nežádoucí pozornosti. Dojmy IGN z pronásledování jsou pozitivní s tím, že jde většinou o zábavu. Magazín GameRant kromě toho oceňuje propracovanost umělé inteligence a její interakce, jež dělají zábavným i stealth, který je tím pádem i zajímavějším. Hraní v tomto stylu má hráče navíc i oceňovat při využívání nové asasínské schopnosti „řetězového zabíjení“, kdy může Basim postupně přidávat další cíle. Dobrý dojem z umělé inteligence zmiňuje například i Engadget, který doplnil, že se vrací i strhávání wanted plakátů.

Basim je především silný ve stínech a když může využít svých asasínských triků.

Když však stealth nestačí nebo v něm selžete, Basim ovšem obstojí i jako bojovník, když je to potřeba. Úrovně a poškození nepřátel bylo odstraněno a celkově se i boj podle většiny ohlasů vrací v sérii dozadu, většinou je to však myšleno v dobrém slova smyslu. IGN i další zmiňují, že se soubojový systém může tvářit jako příliš jednoduchý, ale v praxi může být i náročnější než v posledních dílech. Screenrant zmiňuje, že je potřeba přesného načasování při odrážení i uhýbání a celkově to dodává pocit, že Basim zkrátka není úplně stavěn na velké střety, ale je především silný ve stínech a když může využít svých asasínských triků. Každého fanouška série pak určitě potěší i používání staré dobré skryté čepele, jejíž používání má dokonce přinášet „pocit zadostiučinění“. Celkově je zmiňována působivá choreografie, na kterou se dobře dívá, ale i se v ní během boje s nepřáteli ideálně orientuje.

Žijící svět, ale tak akorát

Chváleno je i samotné prostředí, v tuto chvíli tedy Bagdád a Alamut. Pevnost údajně překypuje možnostmi z hlediska dialogů i výcviku, Bagdád pak skutečně žije a podle všeho si vývojáři opět vyhráli s nejrůznějšími detaily a malými příběhy a rozhovory, na něž budeme narážet. Město láká k prozkoumávání a svou velikostí je zároveň otevřené zapamatování, přičemž je i pohyb v něm či nad ním zábavou. Parkour působí ladně, i když při množství všech překážek v ulicích a nad nimi může docházet k neohrabaným okamžikům, kdy Basim na ovládání nezareaguje podle představ hráčů, což ostatně není nic, na co by nebyli hráči z let minulých již zvyklí. Fanoušky herních pak zvířátek nepochybně potěší i to, že Basim může hladit tamní kočky, ale i si je pochovat, jak informoval například Polygon. Engadget navíc zdůrazňuje a chválí, že mapa není přecpaná ikonami a že hra působí z hlediska obsahu „tak akorát napěchovaná“.

Jak zde už padlo, často jsou zmiňovány návraty ke starším mechanikám a menší velikosti, přičemž ani jedno nemá díky svému zpracování vést k dojmu „zastaralosti“ díky tomu, že zapadá do moderního pojetí her. Zatím se zdá, že v tomto případě je méně skutečně více, jak vidno z těchto reakcí a opětovném chválení toho, co jsme v sérii Assassin’s Creed už viděli, ovšem před dlouhými lety, než se hry proměnily a začaly bobtnat. Video Games Chronicle hru dokonce označilo jako remake prvního dílu z roku 2007, kterého jsme se nakonec nedočkali. Ale patrně dostaneme vhodnou náhradu.

Assassin’s Creed Mirage vychází již 5. října 2023 na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series. Více informací o hře se můžete dočíst i v našich starších článcích.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru