branding
Protichůdné zprávy: Payday 3 (ne)překonalo očekávání

Protichůdné zprávy: Payday 3 (ne)překonalo očekávání

Vývojáři si výsledky pochvalují, vydavatel je zklamaný. Embracer zrušil 15 projektů

Zdroj: koláž/Vortex
17. 11. 2023

Už ve čtvrtek jsme se na Vortexu věnovali společnosti Embracer, která v rámci představení finančních výsledků uvedla, že jen za poslední čtvrtletí fiskálního roku, tedy do konce září, propustila kvůli probíhající restrukturalizaci 900 lidí. O místo tak přišlo asi 5 procent zaměstnanců. Šéf společnosti Lars Wingefors jim poděkoval za jejich přínos a ujistil, že dělají vše proto, aby zachovali stávající místa. Současně slíbil, že se restrukturalizační program bude realizován se soucitem a respektem, protože lidé jsou pro Embracer klíčoví.

Snahou je, aby společnost byla po restrukturalizaci silnější, ale tento obtížný proces ještě není u konce. A i my se musíme k tématu vrátit, protože jsme včera už nestihli pokrýt všechny další novinky, které během prezentace Embraceru přišly na přetřes. Restrukturalizace počítá s dalším propouštěním, rušením projektů i zavíráním celých studií. Provoz už ukončily týmy Volition a Campfire Cabal. Podobný osud podle dřívějších neoficiálních zpráv hrozí také autorům TimeSplitters ze studia Free Radical Design. A spekulovalo se o možném prodeji Gearboxu. Embracer už propouštěl také v Gearboxu, Crystal Dynamics, Beamdogu nebo Zen Studios. Propuštění se dotklo i Cryptic Studios nebo Aspyru.

Co Star Wars: Knights of the Old Republic a TimeSplitters?

Podle aktuálních informací Embracer zrušil už 15 převážně neoznámených projektů, které spadaly pod Amplifier, Freemode, Gearbox, Plaion, Saber Interactive a THQ Nordic. Firma má pokračovat v propouštění a zavírání, nebo prodávání studií. Vzhledem k citlivé povaze věci ale nechtělo být vedení v tuto chvíli konkrétnější. Šéf Embraceru Lars Wingefors byl později tázán třeba na nedávné podložené spekulace ohledně možného ukončení činnosti studia Free Radical Design. Ale v zásadě řekl (via VGC) jen to, že takový proces je vždy poměrně komplikovaný i třeba s ohledem na legislativu, aniž by přímo odpověděl na otázku, nebo tyto nepotvrzené zprávy naopak popřel.

Trochu podobná je situace okolo zjevně problematického remaku Star Wars: Knights of the Old Republic. Vylepšená verze oznámená v roce 2021 se už dřív stěhovala od Aspyru k Saberu, ale aktuální finanční zpráva se jí vůbec nevěnuje. Na přímý dotaz pak Lars Wingefors odpověděl, že cokoli prohlásí, se okamžitě dostane do titulků zpráv a víc k tomuto tématu už říct nechtěl. I takové významné mlčení dává ale fanouškům určitý signál. Tady samozřejmě nemusí být důvodem propouštění, ale o možných problémech se hrou se v zákulisí mluví už dlouho.

Paradox – Payday 3 je zklamání i velký úspěch

Zajímavá je také situace okolo hry Payday 3, která se potýkala s velmi nevydařeným launchem a mnoha zejména technickými problémy, které se dlouho nedařilo řešit kvůli odkládání patche. Autoři nedávno vysvětlili, že po vydání objevili zásadní chybu, která jim znemožnila updatovat hru bez rizika, že hráči přijdou o svůj dosažený postup. Akci Payday 3 vyvinul tým Starbreeze Studios, ale vydával ji Deep Silver patřící pod Embracer. Firma do hry investovala a teď uvedla, že si Payday 3 vedlo hůř než, jaká byla očekávání ohledně prodejů. Lars Wingefors ale samozřejmě ujistil, že vývojáři na titulu dál tvrdě pracují.

Na druhé straně trochu paradoxně Starbreeze ve stejné chvíli prezentoval vlastní výsledky a optimisticky tvrdí, že zájem o hru i úvodní prodeje naopak předčily očekávání studia. Šéf týmu Tobias Sjögren připustil problémy, které mohly ovlivnit i další prodeje, ale věří, že se opět zvednou. Jeho odlišný pohled na věc je zřejmě daný i tím, že Starbreeze říká, že se mu k 30. září podle předběžných tržeb už stačily vrátit náklady na vývoj. A díky další podpoře se má situace už jen zlepšovat. Sluší se připomenout, že Embracer pak do hry investoval 50 milionů eur. Podle Starbreeze se Payday 3 zaplatilo 9 dní po vydání, ale roli nepochybně sehrál i fakt, že hra byla od Day 1 v Game Passu a Microsoft za to zaplatil.

Pod Embracer spadá mimo jiné brněnský tým Ashborne Games, pražský tým Warhorse Studios a nenápadný podpůrný tým sídlící v Olomouci. Na Slovensku je to pak studio Nine Rocks Games.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru