V poslední době se stále častěji dozvídáme o studiích a společnostech, které se musejí z nejrůznějších důvodů uchýlit k propouštění. Na začátku roku přišla velká propouštěcí vlna ve společnosti Microsoft, později došlo i na Electronic Arts, v létě začala škrtat a zavírat studia společnost Embracer, přidal se CD Projekt či Bioware a v posledních dnech a týdnech podobný osud potkal například Telltale, Epic Games, Team17, Frontier nebo Naughty Dog a PlayStation Visual Arts. K postiženým společnostem se nyní přidává další interní tým patřící PlayStationu, a to studio Bungie.
Today is a sad day at Bungie as we say goodbye to colleagues who have all made a significant impact on our studio. What these exceptional individuals have contributed to our games and Bungie culture has been enormous and will continue to be a part of Bungie long into the future.
— pete parsons (@pparsons) October 30, 2023
O možném propouštění informoval novinář Jason Schreier v průběhu včerejšího dne, odkazoval na obeznámené zdroje a zprávě nebylo vzhledem ke Schreierově pověsti těžké uvěřit. Podle jeho informací se mělo vedení chystat k oznámení této nemilé skutečnosti zaměstnancům a sezvalo je e-mailem na schůzku, na nichž měli celou záležitost probrat. Netrvalo to však dlouho a propouštění uvnitř Bungie potvrdil na sociálních sítích přímo generální ředitel Pete Parsons. „Dnešek je v Bungie smutným dnem, jelikož se loučíme s kolegy, kteří významně ovlivnili naše studio. Přínos těchto výjimečných osobností pro naše hry a kulturu Bungie je ohromný a zůstane součástí Bungie i v budoucnu,“ napsal Parsons. „Jsou to nesmírně talentovaní lidé. Pokud hledáte nové zaměstnance, vřele doporučuji každého z nich,“ doplnil.
Studio Bungie se stalo součástí rodiny PlayStationu v roce 2022, kdy jej Sony zakoupila za částku 3,7 miliardy dolarů, třetina však byla vyhrazena pro zaměstnance studia, po nichž tehdy – dnes paradoxně – žádali, aby ve společnosti zůstali. Bungie stálo u zrodu série Halo a do roku 2007 patřilo Microsoftu, než se vrátilo k nezávislosti, a v roce 2014 znovu zaujalo i prvním Destiny. Ještě před Halo však dalo studio hernímu světu Marathon, na jehož rebootu v současnosti pracuje. Podle Schreierových informací současná situace ve studiu ovlivnila právě i Marathon a také nové rozšíření pro Destiny 2, přičemž oba tituly vedení studia interně označilo za odložené.
NEW: Bungie laid off an undisclosed number of staff today, part of ongoing job cuts across PlayStation. The company recently delayed the upcoming Destiny 2 expansion The Final Shape to June 2024 and the new game Marathon to 2025, sources tell Bloomberg https://t.co/UiLwy28VyG pic.twitter.com/aN2BgOROj8
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 30, 2023
Expanze Destiny 2: The Final Shape v tuto chvíli stále oficiálně hlásá datum vydání 27. února 2024, údajně však měla být odložena na červen. Marathon by měl dorazit až v roce 2025, nutno však podotknout, že u něj se o žádném konkrétním datu ani roce oficiálně nemluvilo, naopak se na základě náznaků spekulovalo o datu 27. dubna 2025, ale to nebylo nijak potvrzeno.