Už ve včerejším novinkovém souhrnu jsme vás krátce informovali o tom, že se propouštění mělo dotknout také společnosti Cloud Imperium Games, kde už dlouhé roky vzniká za podpory ze strany hráčů hra Star Citizen. Informaci o propouštění bylo možné vyčíst z osobních profilů jednotlivých vývojářů na síti LinkedIn, kteří zároveň připojovali i komentáře týkající se aktuální situace ve studiu. Mezi prvními si odlivu zaměstnanců z CIG všiml magazín Massively Overpowered, který přinesl seznam hned několika vysoce postavených vývojářů, kteří v nedávné době odešli. V první vlně šlo o game directora Todda Papiho, který neuvedl důvod svého odchodu, ale spekulovalo se, že to má co dočinění s neochotou přesunout se z Frankfurtu do pobočky v Manchesteru. Pak se ovšem začaly objevovat další případy a historka o tom, že se snaží CIG zamaskovat odchody ze studia právě tím, že chce po pracovníky z jiných poboček přesun právě do Manchesteru, se začala objevovat častěji.
Star Citizen followers uncover additional layoffs at CIG that reference relocation and restructuring
🔗 https://t.co/SApePmeIHE pic.twitter.com/6iKUYYD4SS— MassivelyOP (@MassivelyOP) February 26, 2024
Tímto způsobem měli podle Massively Overpowered přijít o místo vedoucí producent Jake Ross, asistent designového ředitele Dan Trufin, vedoucí designér hry Dane Kubicka, vedoucí testovacího oddělení v Austinu Vincent Sinatra, QA analytiky ze stejného studia Andrew Rexroth a producentka ze studia Turbulent – které CIG koupilo v roce 2023 – Annie Bouffard. Jak si posléze všimnul Eurogamer, byla to právě Bouffard, která na svém profilu na LinkedInu označila prostředí v Cloud Imperium Games za toxické a naznačila, že s ní vedení zkoušelo manipulovat, když vyslovila obavy z možného vyhazovu. I ona poté naznačila, že větší vlna propouštění byla skryta za relokaci zaměstnanců, když se někteří nechtěli svého místa vzdát a stěhování odmítli.
Právě zmíněný Eurogamer nicméně přinesl také oficiální odpověď vývojářů, kteří jakékoliv pokoutné praktiky odmítají a vysvětlují, že sice přesun jednotlivých zaměstnanců mezi pobočkami probíhá, má jít ale o obvyklý proces. V rámci něj má Cloud Imperium Games hledat způsoby, jak zefektivnit fungování všech poboček, a to může zahrnovat restrukturalizaci s cílem umístit konkrétního vývojáře blíže k týmu, který řídí či jinak podporuje. „V důsledku této konsolidace byl zrušen malý počet pozic, nadále však pokračujeme v náboru na klíčová místa v naší společností,“ zní prohlášení CIG. Je tudíž otázkou, kolik zaměstnanců skutečně ze společnosti odešlo, případně jaké k tomu mělo vedení důvody. O konkrétních číslech se nicméně CIG nezmiňuje a pro Eurogamer své prohlášení uzavírá jasně s komentářem, že k dané věci již nemá v tuto chvíli co říct.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.