branding
Propouštění postihlo i autory Surgeon Simulator či I Am Bread

Propouštění postihlo i autory Surgeon Simulator

Bossa Games se rozloučilo se třetinou zaměstnanců a prosí, aby se jich ujaly jiné týmy

Zdroj: Bossa Games

Propouštění napříč napříč herními společnostmi a studii bohužel nemá konce. Další studio, které muselo přistoupit ke snižování stavů, je britské Bossa Games stojící za netradičními simulátory Surgeon Simulator, I Am Bread nebo I Am Fish. V tuto chvíli vývojáři pracují na o něco vážnější hře Lost Skies, i ta ovšem sází na využívání fyziky. Studio nicméně jedna třetina zaměstnanců na konci prosince opustila a ve vývoji bude nadále pokračovat 40 zaměstnanců. Propouštění se dotklo celkem 19 lidí, přičemž jde především o zaměstnance z oblasti produkce nebo QA a zaměstnance mimo Velkou Británii.

Spoluzakladatel studia Henrique Olifiers poskytl prohlášení pro magazín GamesIndustry.biz a vysvětlil, že důvodem je „smršť událostí“, k nimž došlo v posledních měsících. Mezi nimi je i velké množství velkých AAA her, které vyšly ve druhé polovině roku a povedlo se jim zastínit menší AA a nezávislé tituly, zároveň se zvyšují provozní náklady, což studio dostalo do obtížné situace, „s níž se společně s vývojáři statečně potýkají.“ Bylo však nutné učinit těžké rozhodnutí a studio přetvořit a přizpůsobit právě této nové pozici, ve které se v tuto chvíli nachází. „To znamená, že jsme se ocitli ve zdrcující situaci, kdy jsme museli propustit zhruba třetinu studia – mezi nimi i některé z našich nejbližších kolegů,“ poznamenal Olifiers.

Tyto zaměstnance ovšem nechtějí nechat jít jen tak a snaží se jim pomoci. „Ačkoli se je snažíme maximálně podpořit, byli bychom vděčni kolegům z oboru za jakoukoli pomoc při šířením informací o těchto skvělých lidech – nebo ještě lépe přijetím do svých týmů. Těžko budete hledat lepšího profesionála v herním vývoji, než je někdo z těchto Bossianů, za které se bez váhání zaručíme,“ uvedl Olifiers. „Často říkáme, že dělat hry je těžké, ale ještě těžší je vidět, jak jsou lidé, které obdivujete, propouštěni. Koneckonců jsme se ze všech sil snažili, abychom se do této pozice nedostali, a je nám upřímně líto, kam jsme se dostali,“ vysvětlil.

Nyní se zbylí vývojáři plně soustředí na vývoj již zmíněné hry Lost Skies. Ta láká na výlet do oblak a působivou grafickou stylizaci, hraní o samotě nebo až v kooperaci šesti hráčů či průzkum a hádanky. Titul jsme si loni blíže představili v samostatném článku.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru