Vývojáři z týmu Striking Distance Studios vydali loni v prosinci svůj debut – sci-fi survival horor The Callisto Protocol. Nakonec to bohužel nebyla taková pecka, jak bychom si přáli, ale průšvih také ne. Minimálně herně. Krafton, vydavatel a majitel studia, byl ale prodeji podle prvních ohlasů zklamaný. Poslední placené DLC do hry dorazilo teprve v červnu, ale teď se na internetu objevily zprávy o propouštění. Řada zaměstnanců studio nedobrovolně opustila na přelomu tohoto a minulého měsíce a hledají si novou práci, jak nejprve vyplynulo z informací na síti LinkedIn.
Mluvčí Striking Distance Studios později tyto informace potvrdil. Ve vyjádření pro magazín IGN uvedl, že o místo přišlo 32 lidí. Změny souvisejí s novou strategií a budoucími prioritami. Tým se zavázal, že ocení práci odcházejících kolegů a poskytne jim odpovídající podporu a smysluplné odstupné. Svědčí to o tom, že majitel studia zřejmě opravdu nebyl s výsledkem příliš spokojený, ačkoli Krafton rozhodně nemá hluboko do kapsy. Současně je ale jedním dechem nutné dodat, že zmenšování týmů není po dokončení tak velkého projektu něčím zcela ojedinělým.
Zajímavé spíš je, že mezi propuštěnými jsou i někteří seniorní vývojáři, kterých se firmy obvykle nezbavují. Nebo to činí jen neochotně. Na sociálních sítích si vývojáři vzájemně vyjadřují podporu, ale z většiny ohlasů se nezdá, že by odcházející zaměstnanci cítili nějakou velkou hořkost a spíš na projekt vzpomínají v dobrém. V tuto chvíli by mělo ve Striking Distance Studios pracoval přibližně 150 lidí. Odešla tak sice menší, ale poměrně významná část týmu.
Horor The Callisto Protocol mířil hodně vysoko. Jeho údajný rozpočet dosáhl na 162 milionů dolarů a hodnocení ani prodeje zřejmě neodpovídaly ambici, že půjde o jednu z prvních AAAA her.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.