Oznámení Project CARS 3 jsme po předchozích náznacích vývojářů ze Slightly Mad Studios očekávali, přesto nás i fanoušky série překvapilo, jak velký důraz je během představování kladen na všeobecnou přístupnost a nejrůznější usnadnění pro nováčky. Doplnit do té doby spíše „generátor“ závodů komplexní kariérou je samozřejmě k užitku, zmiňovat však v rozhovorech, nakolik je potřeba obrousit hrany elitářsky vystupující komunity příznivců simulací, už ale nevonělo všem. Pocit, že ústupků bylo tentokrát učiněno víc, než jsou hráči předchozích dvou dílů ochotní akceptovat, dokreslovalo jednak vyjádření, že Project CARS 3 zaznamená největší posun v historii, a jednak první trailer, který realismem zrovna neoplýval. Na obranu třetího dílu oblíbené série proto vystupuje marketingový ředitel a syn CEO studia Nathan Bell, který se na Twitteru proti podobným úvahám vymezil a ujistil hráče, že novinka bude mít co nabídnout i veteránům.
1) Let me just say this in layman’s terms without any analogies. You can customise your experience in Project CARS 3 beyond anything we’ve ever created before. Our core sim experience is there.
— Nathan Bell (@NathanBell_SMS) June 8, 2020
„Dovolte mi to říct jednoduše a bez jakýchkoliv kliček. Zážitek z Project CARS 3 si můžete upravit mnohem víc, než tomu bylo v minulosti. Simulace ve hře zůstává,“ řekl na úvod Nathan Bell. Vysvětluje pak, že výše popisovaná přístupnost znamená nové vrstvy nastavení, které lze libovolně vypnout a zapnout podle vlastních požadavků. „Hardcore simulace a skvělý zážitek pro nové hráče mohou stát vedle sebe, nejde o dva výlučně exkluzivní světy,“ vysvěltuje Bell dále. Z našeho pohledu tím ale naráží na všeobecné přesvědčení, že jízdní model by musel být v obou těchto přístupech zcela odlišný, a bude zřejmě složité dokázat, že to lze řešit i jinak. Ve Slightly Mad si jsou nicméně svým přístupem jistí a Nathan Bell žádá, aby hráči nehodnotili celou hru jen na základě kusých informací a bez vlastní zkušenosti. „Zachovejte nadhled, chystáme toho opravdu hodně. Hardcore hráči si to zamilují. Stejně jako nováčci,“ uzavírá Bell. Nad rámec tohoto vyjádření pak přidává ukázku přímo ze hry, která začíná demonstrativním vypnutím všech pomocníků.
Nenatočil ji on sám, ale závodník Austin Ogonoski, který vedle virtuálního řízení holduje i tomu skutečnému Videem se chlubí i proto, že se mu chování vozu v Project CARS 3 zamlouvá, v komentářích pod videem však dochází k plamenné diskuzi, na níž posléze sám autor videa reagoval: „Jsem upřímně šokovaný zjištěním, že spoustu lidí doopravdy neví, že driftování existuje i mimo videohry.“ Ogonoski tím reaguje na poměrně divoké chování jeho virtuální Corvetty C7 na okruhu Interlagos, která však pohledem člověka, který ve skutečných autech závodí, nedělá nic neuvěřitelného. Naopak, podle reakcí lidí, kteří už patrně do styku s opravdovým závoděním přišli, je na tom Project CARS 3 velmi dobře a snaží se vysvětlit ostatním, že fyzika je opravdu povedená. Téměř všichni se nicméně shodují, že hře z jejich pohledu škodí neadekvátní zvuk motoru a hlavně rozmazání spolu s dalšími „pouťovými“ efekty, které ale s největší pravděpodobností bude možné vypnout stejně jako jízdní pomocníky.
Podle reakcí lidí, kteří už patrně do styku s opravdovým závoděním přišli, je na tom Project CARS 3 velmi dobře.
Jak odlišný zážitek z Project CARS 3 může být, pak demonstruje další gameplay ukázka, tentokrát od redaktorů magazínu GameRiot. Hra pohledem chase kamery rázem působí jako derivát Forzy Horizon a Need for Speed Shift, kterému nechybí jasnější barvy a samozřejmě i zcela odlišně fungující fyzika. S ohledem na výše uvedené vyjádření Nathana Bella tedy může jít o potvrzení, že se hra dokáže zalíbit všem, diskutující se ale přišli podívat na Project CARS a výsledek se jim podle očekávání nezamlouvá. V tomto ohledu tedy bohužel marketing hry selhává, byť respektujeme, jak nesnadné je takovou hru prezentovat, a máme obavy, že se současných nálepek až do vydání titul nezbaví. O to víc si pak netroufáme cokoliv hodnotit a s napětím čekáme na léto.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.