Ačkoliv jsme o vývoji dalšího dílu závodní série Project CARS věděli od šéfa Slightly Mad Iana Bella už od roku 2018, včerejší oznámení Project CARS 3 muselo zaskočit i samotné vývojáře. Ještě před tím, než došlo na oficiální potvrzení, se totiž první trailer objevil na youtubovém kanále PlayStationu a pravděpodobně i ve spojitosti s narychlo rušenými prezentacemi her kvůli situaci v USA reagovalo Slightly Mad s mírným zpožděním. Netrvalo však dlouho a po zveřejnění tiskové zprávy se začaly objevovat i první články, v nichž se hra detailněji rozebírá a vývojáři v nich dostávají prostor vysvětlit, jak to myslí s plánovanými úpravami a novinkami. Už v noci se totiž začalo na konto Project CARS 3 ozývat, že hra projde nejvýraznější změnou ve své historii a vyjde naproti i těm hráčům, kteří nemají se světem virtuálního závodění takové zkušenosti.
O snaze zalíbit se širšímu publiku mluví například produkční ředitel Pete Morrish v článku magazínu GamesRadar. „Máme obavy, že závodní hry a simulátory jsou často vnímány jako vážné, technicistní a trochu nezáživné. Možná i trochu elitářské,“ říká Morrish. Právě z tohoto důvodu proto zaveleli k popisovaným změnám a připravují režim kariéry, který bude cílit na občasné hráče a takové, kteří nechtějí u závodění trávit tolik času. Současně s tím by se vývojáři jen neradi zpronevěřili původní myšlence Project CARS a Morrish podtrhuje, že i nadále hra zůstane oním úžasným sandboxem s nejrůznějšími nastaveními, mnoha vozidly, nepředvídatelným počasím a dalšími prvky, které ovlivňují samotnou jízdu.
Ve výsledku by tak měli mít hráči možnost přeskočit konkrétní disciplíny, pokud nebudou vyhovovat jejich požadavkům a přesto se v kariéře posouvat dál.
Dále se v citovaném článku uvádí, že vývojáři pracovali na systému, který bude hráče dostatečným způsobem motivovat a nepenalizovat ho, když se nebude chtít účastnit konkrétních tříd závodů. „Budeme odměňovat hráče na cestě, kterou si [pro závodění] v režimu kariéry zvolí, namísto blokování obsahu jen proto, že si nevyzkoušeli od každého [typu] závodu trochu,“ vysvětluje marketingový manažer Joe Barron. Ve výsledku by tak měli mít hráči možnost přeskočit konkrétní disciplíny, pokud nebudou vyhovovat jejich požadavkům a přesto se v kariéře posouvat dál a zpřístupňovat si další obsah zejména ve smyslu nových vozidel a vylepšení. K tomu využije Project CARS 3 napříč kariérou deset tříd upravitelných závodních speciálů, jim odpovídající závody a hráč bude moci sám volit, čemu se chce a nechce věnovat.
Redaktoři britského Eurogameru se pak zaměřili na celkový posun Project CARS 3 od simulace k arkádě, ačkoliv za nás respektujeme, že Project CARS mělo v porovnání s hrami jako Assetto Corsa stále ještě simulační rezervy. „Nic jsme ze hry neodebrali. Pokud je první věcí, kterou chcete po spuštění hry udělat, vypnout všechny pomocníky a spustit noční závod během bouřky, pořád můžete,“ říká další marketingový ředitel Joe Barron. Zároveň ale vývojáři potvrdili, že do velké míry upravili ovládání hry na gamepadu a právě odsud pramení pochyby, zda budou schopní oddělit přístupnost kariéry od zmiňovaného sandboxu, který se snaží zůstat blíže simulaci. Ostatně i první video, které můžeme ze hry sledovat, prezentuje střet Acury NSX s Mercedesem GTR ve značně arkádovém duchu a bez jakéhokoliv viditelného poškození, což milovníky simulátorů nemůže nechat úplně v klidu. Jistě, může jít jen o úpravu záběrů pro použití v traileru, případně ještě nemusí být vývojáři dosud zcela spokojení s kolizním modelem, ale i následné přetočení vozů po kontaktu nenaznačuje, že bychom se měli dočkat něčeho realistického.
Vývojáři si jsou ale i tak jistí, že se jim podaří zabodovat i napotřetí a v rozhovorech podtrhují, že všechny provedené změny vychází přímo od nich. Jinak řečeno, nedávné spojení s Codemasters nemělo mít vliv na podobě Project CARS 3, na které se začalo pracovat už před několika lety a výrazné úpravy na poslední chvíli jsou v podstatě vyloučeny. Do té doby, než budeme moci hru sami vyzkoušet, ale můžeme finální pocity hodnotit jen těžko.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.