Pokud všechno dopadne podle stanovených plánů, Final Fantasy XVI vyjde 22. června 2023. S ohledem na exkluzivitu, kterou si společnosti Square Enix a Sony domluvily podobně jako v případě remaku Final Fantasy VII, se však mohou prozatím těšit pouze majitelé PlayStationu 5. Přesto sami vývojáři v trailerech a několika prohlášeních potvrdili, že hra dorazí také na PC, což výrazně zvyšuje množinu cílového publika a hráči jsou přirozeně dychtiví zjistit, jak to s uvedením na počítače bude. Dosud totiž dostávali poněkud nejasné informace, které se daly interpretovat tak, že PC verze dorazí spolu s verzí pro PlayStation 5, ale i tak, že se na počítačích bude hrát nejdříve na konci roku 2023, tedy po vypršení 6měsíční exkluzivity. Ovšem když se vlna dotazů zvedla natolik, že doplula až k producentovi Naokimu Jošidovi, reakce hráče příliš nepotěšila a rozhodně nic nevysvětlila.
Yoshi-P on rumors of a Final Fantasy XVI PC version!
„Nobody said a word about a PC version releasing. Why is it like a PC version is releasing 6 months later? Don’t worry about that, buy a PS5! (laughs) Sorry, I went overboard. We did our best so please look forward to it“ lol pic.twitter.com/o5i1JsNnbc
— Genki✨ (@Genki_JPN) January 9, 2023
„Nikdo o vydání na PC neřekl ani slovo. Proč se pořád mluví o tom, že bude dostupná o šest měsíců později,“ ptal se Jošida v rozhovoru pro japonský magazín Nico Video. Pak ještě dodal, že by si nikdo neměl s vydáním dělat starosti a hlavně by si měli hráči pořídit PlayStation 5. To řekl v nadsázce a s úsměvem, ale přesto dostal sebe i Final Fantasy XVI do pozice, v níž se nacházel třeba Death Stranding. Zmatení a nejasnosti však prohlubuje fakt, že se informace o PC verzi objevila už v odhalovacím traileru – „také dostupné na PC“. V popisku tohoto videa na oficiálním kanále Final Fantasy na YouTube, je následně uvedeno, že „hra nebude po vydání na PS5 nějakou dobu dostupná na ostatních platformách“. A jsou tu i novější trailery, které jasně uvádí, že hra „bude na dalších platformách dostupná po 31. 12. 2023“.
Zdá se tudíž, že Jošida buďto nemůže nebo nechce o PC verzi mluvit, což je pochopitelné s ohledem na smlouvu o partnerství se Sony, ale nepochopitelné vůči hráčům a těm, kdo se přímo ptají s odkazem na dříve komunikované informace. I tohle je ostatně bod, o který se často ve svých prohlášeních stran akvizice Activisionu opírá Microsoft, když mluví o exkluzivitě velkých značek pro PlayStation. Mnohem problematičtější než exkluzivita sama je ale nedostatečně jasná komunikace, kvůli kterému vzniká zbytečné zmatení a ještě zbytečnější vlny kritiky směrem k titulu, který je v tom sám o sobě poněkud nevině.