Capcom se s fyzickými verzemi svých her rozhodně neloučí. Pokud státe dáváte přednost klasickým krabicovkám, máme pro vás dobrou zprávu ve světě, který čím dal jednoznačněji míří vstříc dominantně digitální distribuci. Navzdory tomu, že 90 procent svých her prodá Capcom digitální cestou, s výrobou fyzických verzí neplánuje skončit. Informace zazněla během debaty s akcionáři (via VGC).
Japonský vydavatel ale přes dominanci digitální distribuce říká, že nemalá část zákazníků stále požaduje krabicovou edici. Capcom všechny své velké hry vydává tak i tak, ale konkrétně aktuální titul Kunitsu-Gami: Path of the Goddess vyšel jen digitální cestou. Capcom dokonce předpokládá, že v tomto finančním roce podíl digitálek dosáhne už 93 procent všech prodaných kopií.
Není tajemství, že prodeje klasických krabiček klesají. Remedy se k velké nelibosti části fanoušků třeba rozhodli, že Alan Wake II nebude debutovat i ve fyzické verzi. Nakonec ale přeci jen vyjde. Některé větší hry ostatně mohou třeba v omezeném nákladu takto vycházet vždy. Nebo alespoň se zpožděním. Z krabicovky se tak může stát synonym pro nějakou speciální nebo sběratelskou edici, která vždy bude obsahovat něco navíc a sama o sobě bude symbolem. Na tento model už z mého pohledu přesedlala třeba společnost THQ Nordic. Nehledě na to, že tu máme firmy jako Limited Run Games, které tímto způsobem pomáhají z původně digital-only titulů dělat nějaké fyzické limitky.
Capcom se při stejné příležitosti nechal také slyšet, že by rád vydával častěji nové hry ze série Mega Man. Poslední regulérní díl – Mega Man 11 – vyšel v roce 2018. Této značky si ale firma stále cení a zjevně ji nemáme považovat za „umrtvenou“. Ostatně hry z této série podle Capcomu mají na kontě dohromady víc než 38 milionů kopií. Jak se ale opakovaně připomíná, Capcom nechává odpočívat i další skvělé IP. Za všechny můžeme jmenovat Dino Crisis, Onimusha, Devil May Cry nebo Okami. A to je pak těžké říct, co by vlastně mělo dostat přednost. Anebo není? Tak já bych si dal nejprve Dino Crisis a pak Onimushu…