branding
Star Wars Jedi: Fallen Order, Electronic Arts, Proč Star Wars Jedi: Fallen Order nepoužívá engine Frostbite

Proč Star Wars Jedi: Fallen Order nepoužívá Frostbite

Vývojáři ze studia Respawn zvolili Unreal Engine 4 a EA jim prý technologii od DICE nenutila

25. 6. 2019
Název: Star Wars Jedi: Fallen Order Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 15. 11. 2019

Akci Star Wars Jedi: Fallen Order od studia Respawn Entertainment nepohání technologie Frostbite, ale Unreal Engine 4 od Epicu. Spoustu hráčů tato informace překvapila, protože EA se jinak snaží technologii od DICE univerzálně aplikovat na větší část své produkce, ať už jde o akční tituly, závody, sporty nebo RPG. V rozhovoru pro Game Informer se k tomuto tématu vyjádřil šéf projektu Stig Asmussen. Připomněl přitom, že když vývoj startoval, nebyli Respawn ještě součástí EA, takže i když tu byly další možnosti, Frostbite nebyl vůbec mezi nimi. Jenom doplníme, že studio Respawn se připojilo k EA až v prosinci 2017.

Na Asmussena udělalo dojem, čeho je díky Unreal Enginu schopen jediný vývojář, takže věřil, že celý tým udělá něco výjimečného. “S touto volbou jsme velmi spokojení,” dodal. Asmussen si dokonce ani nemyslí, že by se situace musela lišit, kdyby už byli součástí EA. K tématu se vyjádřil i spoluzakladatel Respawn Vince Zampella a zmínil, že Titanfall i Apex Legends pohání modifikovaný engine Source od Valve. Proč tedy technologii vyměnili v tomto případě? “Z hlediska týmu to dávalo smysl. Nabírali jsme nové lidi a bylo jednodušší najít takové, kteří mají zkušenosti s Unreal Enginem 4, který vyhovoval tomu, o co jsme usilovali, než znovu adaptovat Source,” prohlásil Zampella.

Když si tým vyhodnocoval všechny dostupné technologie, Unreal se mu jevil jako nejlepší volba. Asmussena zase překvapuje, proč toto téma hráči vlastně tolik řeší, protože podle něj se schopnými lidmi uděláte dobrou hru bez ohledu na zvolený engine. I Zampella dodal, že v době hledání vhodné technologie byl Respawn stále externím studiem a Frostbite je vyhrazen interním týmům. Tehdy po něm podle něj sáhnout nemohli, dnes by jim sice k dispozici byl, ale stále se rozhodují především na základě toho, co je nejlepší pro samotnou hru. “Technologie musí vyhovovat tomu, o co usilujete,” uzavřel Zampella.

Závěr povídání naznačuje, jako by Respawn mohli o vhodné technologii v budoucnu rozhodnout opět sami, i když už patří EA. Jako by jim nikdo neměl Frostbite vnucovat, což je samozřejmě pozitivní zpráva, pokud by technologie nebyla pro autory vhodná. Stojí však za připomenutí, že podle některých anonymních zákulisních výpovědí z posledních měsíců například ze studia BioWare naopak Electronic Arts velmi bazírují na tom, aby vlastní týmy používaly engine od DICE, i když to není vždy ta nejlepší volba. Tato strategie údajně stála za některými problémy při vývoji her jako Dragon Age: Inquisition, Mass Effect: Andromeda nebo Anthem.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru