Na konci srpna se na stránkách vybraných magazínů objevily články s dojmy z připravovaného remaku Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Díky tomu mohli fanoušci sledovat další záběry ze hry a nechat si již poněkolikáté potvrdit, že vývojáři z Konami a studia Virtuous zaveleli ke kompletnímu přepracování grafiky, ovšem s identickým zachováním geometrie jednotlivých úrovní. Kromě možnosti vyseknout tím poctu původní hře to ale pro vývojáře současně znamenalo nelehký úkol v podobě citlivého vypořádání se s tím, jak budou vypadat titulky. Lépe řečeno, jak přiřknout kredit za hru těm, kdo na ni před 20 lety pracovali, ale zároveň je třeba neurazit skutečností, že remake už neměli ve své moci. Jak situace dopadla, vysvětlil pro vývojářský podcast Metal Gear – Production Hotline sám producent remaku Noriaki Okamura a přidal i další informace k sérii Metal Gear Solid a snahám Konami o její moderní podporu.
V první řadě se Okamura dotknul citlivého tématu spojeného s designérem hry Hideem Kodžimou. V době, kdy se Kodžima ve zlém rozcházel s Konami, přistoupila společnost k odstranění obligátního titulku „A Hideo Kojima Game“ z dřívějších her série Metal Gear Solid, což pochopitelně vyvolalo internetovou bouři. Hráči podle tehdejších komentářů stranili vývojáři, kterému byla – bez ohledu na vnitřní dohody a rozpoložení – na venek odepřena jakákoliv zásluha na vývoji slavné značky, a to působilo jako křivda. I po letech proto Okamura našlapuje značně opatrně a snažil se vysvětlit, že hry, jejichž vývoj Kodžima osobně nevedl, onen titulek nemají. „Takže například, když jsem já vedl vývoj her ze série Metal Gear, jako byly Portable Ops nebo Digital Graphic Novel, na začátku se tento nápis neobjevil,“ vysvětlil Okamura. I z toho důvodu se proto vývojáři remaku MGS 3 dohodli, že budou tento zvyk následovat a hra proto začíná nápisem: „Inspirováno hrou Metal Gear Solid 3“.
Co se týče celé úvodní sekvence, vývojáři ji ve výše přiloženém videu odprezentovali tak, jak bude v remaku vypadat, čímž odpověděli i na druhou otázku, která se pojí s dalšími vývojáři, kteří na hře pracovali a jejichž jména se v úvodu objevují. Okamura opět vysvětluje, že to nemělo jednoduché řešení z důvodů, které jsme uvedli výše. Tedy, že na jednu stranu rozhodně nechtěl upírat nikomu kredit za skvělou hru, na které před více než 20 lety pracoval, ale zároveň tušil, že ne všem by se mohlo líbit, vidět své jméno u produktu, který neměli přímo na svědomí a nemohli ho svou prací ovlivnit. Proto se u jmen, která se vztahují k původní hře, objevuje poznámka, že jde o „původního“ vývojáře, takže je vše na první pohled zřejmé. V úvodní sekvenci se totiž objevují i jména lidí, kteří jsou přímo odpovědní za remake, tímto ale došlo k jasnému odlišení a snad i fanoušci – kvůli kterým tohle víceméně vývojáři řeší – nebudou mít s finální podobou problém.
Ve stejném rozhovoru pak Okamura opět nakousnul téma, zda hra není původnímu titulu podobná až příliš a zda nebude působit zastarale. Není vlastně ani tolik řeč o tom, že úrovně jsou identické, a to včetně rozvržení objektů či tras nepřátel, ale že ve hře zůstávají například načítací obrazovky při přechodu z jedné oblasti do druhé. To je něco, co může působit jako nepříjemný pohrobek minulosti, který nemusel být volbou řízenou designem, ale spíše technickými omezeními doby. Jak ale Okamura vysvětlil, tato omezení se při vývoji původní hry staly hybatelem designu a jsou tedy nedílně spojeny. „Pokud bychom udělali cokoliv, co naruší celkový design, kompletně by to změnilo hru,“ říká producent a specificky vypichuje záležitosti jako tempo nebo celkový rytmus. Nesnaží se ale utéct před tím, že by nevnímal i kritiku tohoto přístupu, jediné, co ale může v tuto chvíli hráčům vzkázat je to, aby počkali, až hra vyjde a sami se pak rozhodli, jestli tento přístup funguje, či nikoliv.
Můžete se pak na tomto místě ptát, kdy se tak stane, Konami pro to ale zatím nemá konkrétní odpověď. Okamura uvedl, že je hra hratelná od začátku do konce, což má naznačovat, že hráči nebudou muset čekat dlouho, z druhé strany ale tým vývojářů ještě není podle producenta v bodě, aby sebevědomě určil, kdy hra skutečně dorazí. Jediné, co bylo zatím na konto termínu vydání řečeno, byl příslib letošního roku, který ještě může klapnout, ale asi bychom neměli být překvapení, kdyby bylo nakonec vydání posunuto až na začátek roku 2025.
Poslední věc, kterou můžeme z videa vypíchnout, je zmínka na konto kolekce remasterů Master Collection. Od loňského října je k dispozici první část, která však v recenzích nedopadla příliš dobře. Hráči si stěžovali na nedostatečný servis, absenci jednotného launcheru, nutnost stahovat další obsah z menu nebo problémy s jasem. Vývojáři si toho jsou vědomí a právě z toho důvodu podle Okamury nechtějí druhou část kolekce uspěchat. „Uděláme všechno pro to, aby se to už neopakovalo, ale musíme všechny poprosit, aby nám dali nějaký čas,“ říká Okamura. A na otázku, jak dlouho budou muset fanoušci čekat, pak odpovídá nepřímo s odkazem na skutečnost, že další hry v sérii, tedy od čtvrtého dílu dál, nemají svoji jasně definovanou HD verzi, kterou by bylo možné zahrnout do kolekce, nebo se jedná o velké tituly, které potřebují opravdu hodně péče, aby s nimi bylo možné nakládat jako s remastery a doplnit je o věci, které fanoušci požadují. Proto prý skutečně potrvá nějakou dobu, než si vývojáři ujasní, jak k další části kolekce přistoupí, a teprve až poté dají hráčům vědět.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Zatiaľ čo Silent Hill 2 remake s prižmúrením oka vyzerá ešte celkom okej, tak MGS 3 remake stále bez odkazu na Hidea Kojimu. Jak keby im neviem ako veľmi ublížil. Priamo na tom nepracoval, ale je to jeho nápad. Preto by ho ignorovať nemali. Ale tak čo už, keď sú zatrpknutí a nevedia sa cez to preniesť ani po rokoch.
A ešte si obhajovať v modernom remaku zastaralé prvky niekdajších hier, je tiež dobrý úlet. Také v modernej prerábke nemajú čo robiť. Veď oni zbadajú, ak to nebude mať dobré recenzie, predaje a hráči sa budú sťažovať.
Remake Mafie 1 taky nebyl označován jako “Vávrova mafie“.