branding
Proč Microsoft nemluvil na E3 o Fable IV

Proč Microsoft nemluvil na E3 o Fable IV

Šéf Xboxu Phil Spencer chtěl soustředit pozornost na projekty, které vyjdou letos a příští rok

24. 6. 2019

Konference Xboxu na letošní E3 byla velkolepá. Microsoft během své show předvedl celkem 60 her, z nichž celých 11 tvořily světové premiéry a celkem se tu prezentovalo rekordních 14 titulů z portfolia skupiny Xbox Game Studios, která se rozšířila o tým Double Fine Productions. Přesto na některé zásadní očekávané novinky nedošlo. Namísto Age of Empires IV jsme viděli “jen” Age of Empires II: Definitive Edition. Místo regulérní nové Forzy jsme se museli spokojit “pouze” s expanzí LEGO Speed Champions. A kupříkladu na nový hojně spekulovaný díl Fable nedošlo vůbec.

O tom, že na Fable IV pracují shodou okolností právě autoři série Forza Horizon z britského studia Playground Games, se přitom spekuluje minimálně od ledna 2018. A Phil Spencer to ostatně nikdy nevyloučil. Ale sága původně od Lionhead Studios se neobjevila na E3 loni ani letos. Před veletrhem se přitom o něm spekulovalo tak často a tak konkrétně, že jeho přítomnost většina fanoušků považovala za hotovou věc.

Matt Booty naznačil, že na Fable by mohlo dojít příští rok a že jsme zdaleka neslyšeli vše, co má Xbox v plánu.

Šéf Xbox Game Studios Matt Booty už v průběhu E3 v rozhovoru pro britský Eurogamer vysvětloval, že existuje spousta dalších projektů, na nichž vývojáři Microsoftu pracují a teprve se o ně podělí. Naznačil přitom, že na Fable by mohlo dojít příští rok a že jsme zdaleka neslyšeli vše, co má Xbox v plánu. Nyní se k této otázce v rozhovoru pro Kotaku vyjádřil i šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer.

Podle něj se konference zaměřila převážně na hry, které vyjdou v dohledné době. Ale jsou tu samozřejmě také vzdálenější projekty, na nichž dělají studia jako The Initiative, Turn 10 Studios nebo právě druhý tým v Playground Games. Spencer si pochvaluje, že nemuseli ukázat vše z first party titulů a přitom nabídnout nadupaný lineup s tím, že tak tomu nebylo u Microsoftu vždy. A pokud jde konkrétně o Fable, Spencer se prý chce ujistit, že až budou mluvit o tom, co přijde, tým na to musí být připravený. A neplatí to jen pro Fable.

Zavzpomínal přitom na oznámení spolupráce Microsoftu a Marvelu na MMO, k němuž došlo v roce 2005. Nebo na Codename Kingdoms, z nichž se nakonec vyklubal Ryse: Son of Rome. Ne pro Xbox 360, ale Xbox One a už vůbec ne pro Kinect. A o mnoho let později. O každé hře je podle něj třeba mluvit ve správný čas, proti čemuž asi nelze nic namítat. Microsoft se zjevně chce poučit z možných minulých chyb. Většina předvedených her má datum vydání, spousta z nich byla na E3 k disipozici v hratelné verzi a Spncer je ochotný se pod ně takříkajíc “podepsat”.

Snad nebudeme muset čekat moc dlouho. Pár novinek si prý redmondský gigant šetří ještě na tento rok. Fable mezi nimi být nemusí, ale proslýchá se, že real-time strategie Age of Empires IV se může v plné parádě představit už v srpnu na Gamescomu. Tady byla ostatně v roce 2017 slavnostně oznámena.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru