Řadu hráčů překvapilo, že Doom Eternal neobsahuje klasický deathmatch a další tradiční multiplayerové režimy, i když je s touto sérií neodmyslitelně spojený. Namísto nich hra nabízí asymetrický multiplayerový režim Battlemode. Pete Hines, šéf marketingu Bethesdy, která studio id Software vlastní, se k tomuto problému vrátil v obsáhlém rozhovoru pro magazín Shacknews. Rozhodnutí vynechat deathmatch hájí s tím, že autoři nechtěli dělat něco jen proto, aby to ve hře bylo za každou cenu.
Podle Hinese je klasický deathmatch zastaralý. Přitom ještě Doom z roku 2016 tradiční multiplayerové režimy obsahoval a autoři tento obsah i po vydání svědomitě rozšiřovali. Hines ale dnes říká, že největší problém hry byl, že multiplayer nevznikal přímo v id Software, a byl proto odtržený od zbytku hry. S hrou více hráčů a editorem levelů nazvaným SnapMap pomáhaly týmy Certain Affinity a Escalation Studios.
„Nechceme něco udělat jen proto, abychom to udělali, nebo protože něco tak vždy bylo.“
“Ať už hrajete sami, anebo s dalšími lidmi, chceme, aby to působilo, jako že hrajete tu stejnou hru,” prohlásil Hines s tím, že to pro deathmatch, kde nejsou démoni jako v singlu, neplatí. Nesouhlasí zjevně s tím, že by měl být režim zapojen do hry už kvůli tradici, nebo jen proto, že byl nedílnou součástí série dříve.
“Nechceme něco udělat jen proto, abychom to udělali, nebo protože něco tak vždy bylo,” dodal Hines. V některých případech je možná skutečně lepší něčeho se vzdát, než doručit jen průměrný nebo dokonce podprůměrný výsledek, protože se to od vás čeká. Každopádně klasického multiplayeru je i podle mě škoda. Režim Battlemode, který proti sobě staví Doom Slayera a dva hráče ovládající vybraná monstra, jsem zatím zkoušel jen zběžně, ale také se nemusí trefit do vkusu všem.
Z pohledu Doom Slayera jde podle Hinese o zážitek, který hráči dobře znají z kampaně, ale s novou úrovní komplexity, protože stojíte proti démonů, které ovládají jiní hráči.
Hines si naopak Battlemode pochvaluje s tím, že miluje tenhle nápad. Jakmile jej poprvé vyzkoušel, hned jej zaujal. Kvůli kinetóze hraje jen za monstra, ale je to podle něj strašně zábavné užít si Dooma z jiné perspektivy. Nejprve se to podle něj nemusí zdát jako velká zábava, ale časem tomu začnete přicházet na chuť, jak se seznamujte s tímto režimem a jeho strategií. Co dělat, co nedělat a jak třeba spolupracovat s druhým hráčem ovládajícím démona, abyste Doom Slayera přemohli.
Z pohledu Doom Slayera jde naopak podle Hinese o zážitek, který hráči dobře znají z kampaně, ale s novou úrovní komplexity, protože stojíte proti démonů, které ovládají jiní hráči. Je to větší výzva. A jak to máte s deathmatchem v Doomu vy? Bude vám chybět, anebo jeho absenci oplakávat nebudete?